HOTEL SUNPRIME MIRAMARE BEACH, RHODOS

Da jeg var på Rhodos, valgte jeg å flotte meg litt med et ekstra fint hotell. Jeg har ikke for vane å gjøre det, men denne gangen synes jeg at jeg fortjente det. Så da hotell skulle bestilles, besluttet vi å bestille et voksenhotell. Nedre aldersgrense på dette hotellet er 16 år.

Hotel Sunprime Miramare Beach, kan til forveksling ligne litt på en kirke. Overhodet ikke noen prangende fasade, om man ser bort fra “kirkespiret”.

Så det sier seg selv, at jeg var rimelig spent da vi ankom, hva som ventet oss på innsiden.

Innsiden, resepsjonen, var heller ikke særlig prangende, så der tok jeg faktisk ingen bilder. Men da vi kom utenfor, for å finne hotellrommet, fant øynene mye pent å hvile på.

Landskapet utenfor resepsjonen var et vakkert syn. En lagune, med frodig beplantning rundt. Utrolig fint, og selvsagt en perfekt bakgrunn for damer som skulle ut og lufte seg litt 😉 Dette bildet er forøvrig knipset av bloggvenninne Kari (Karidansen), som også hadde funnet veien til Rhodos samtidig med oss ♥ Hun bodde ikke på samme hotellet da 🙁
(Det kommer innlegg senere med alle oss damene)

Området var godt skiltet, og leilighetene våre hadde nummer 1059 og 1060.

Leilighet 1060 var min. Den ligger helt til venstre, og er på enden av bygget. Siv hadde leiligheten ved siden av. Sånn sett følte vi oss heldige, som slapp å bo langt fra hverandre.

Det gikk hellelagt sti frem til hver leilighet, alle med stendekor.

Leiligheten var lyst og lekkert innredet, her med et lite kjøkken, og døren ut til terrassen. Det gikk dør ut til terrassen fra soverommet også, men den brukte jeg aldri.

Stuen var lys og ren, og på bordene ventet små hyggelige overraskelser.

Rødvin fra hotellet, og hvitvin og en hvit rose fra Ving. Veldig hyggelig å få en sånn oppmerksomhet 🙂

Senga var stor nok til 2 😉 Så jeg kunne riktig breie meg. Badekåper og strandhåndkle var det også. Så dette her føltes virkelig som luksus. Til og med et par tøfler lå tullet inni badekåpene 🙂

Og selvsagt ble jeg ikke lei meg da jeg også hadde et lite sminkebord. Her lå alt til rette for komfort 🙂

Badet var i samme stil som resten, og med blå fliser. Riktig så gresk 🙂

Terrassen min så sånn ut. Den var stor og god, og hadde gode forhold for både soling og fest 🙂

Utsikten fra terrassen var det heller ikke noe i veien med. Vi følte oss heldige som hadde havnet litt i enden av hotellområdet, sånn at den største trafikken ikke gikk forbi oss. Jeg har til og med litt havutsikt.

Det går en liten vei forbi terrassen min, som ligger på høyre side. Det var ikke veldig mange mennesker som gikk forbi. Men alle som gikk forbi, hilste hyggelig 🙂

Men noen la også veien rett over terrassen min. Men, pusen får være unnskyldt synes jeg 🙂 Det var jo bare koselig med litt besøk 🙂

Vi var så makelig anlagte denne ferien, at vi til og med hadde bestilt frokostbuffét. Der var det godt utvalg i brød, egg og bacon, pålegg, frukt og kaker, youghurter av mange slag, pluss mye mer. Og plassen vi fikk sitte, var på restaurantens terrasse, som vendte mot lagunen og havet. En perfekt start på dagen ♥

Behagelig utsikt fra frokostbordet 🙂

Sett fra sjøsiden, ser restaurant terrassen sånn ut 🙂 Et stort tak, mange små bord, og skygge til måltidet 🙂

Her kan man se restaurant terrassen fra resepsjonssiden.

En liten himmelsengsofa kunne man hvile i etter måltidet.

Fra restaurantens terrasse kunne man også se til resepsjonen.

Det lå også leiligheter som vendte rett ut i lagunen. Men jeg føler nok at vi hadde en finere beliggenhet med vår markterrasse.

Utenfor restauranten var det også hyggelige salonger man kunne sitte i, og nyte en forfriskning eller noe annet 🙂

Etter frokosten gikk turen enten til stranden som lå nedenfor…..

….eller til bassenget, som lå ved stranden. Legg merke til hun yppige med ny bikini, som står på broen 😛

Det var flere områder med forskjellige typer solsenger rundt bassenget. Disse her måtte man nok sikre seg før hanen sto opp, for de var alltid opptatt når vi ankom.

Men vi valgte som regel vår egen lille strandterrasse vi. Den lå rett ved stranden, og der var det oftest en sval bris, som gjorde at vi overlevde timene i solen 🙂 Det var som regel alltid ledig der når vi ankom, så da var det plass til oss alle 3 🙂

Utsikten fra solsengen min gikk rett ned på den steinete stranden, og ut mot havet.

En dag lå vi ved bassenget, men det var i varmeste laget. Jeg prøvde aldri å bade i bassenget. Men det var saltvannsbasseng, så jeg kunne sikkert trygt ha gjort det. Jeg har en lei tendens til å pådra meg øre- eller øyebetennelse når jeg bader i basseng, derfor ble det en liten dypp i sjøen istedetfor 🙂
Området med parasollene var poolbaren og snackbaren. Her spiste vi lunsj hver dag, unntatt den siste dagen. Det var god mat der, og pent anrettet 🙂

Fra snackbaren hadde vi utsikt til Tyrkia.

Det var også fitness senter og spa på hotellet. Jeg forsøkte ikke fitness senteret, da jeg ikke har så mye energi til sånt, men spa unnet jeg meg. Jeg spurte Kari om hun også hadde lyst å oppleve litt spa, og det hadde hun. Så vi unnet oss en klassisk massasje 🙂 Det var godt, men løste ikke opp så mye muskler som jeg hadde ønsket meg. Velværet derimot, ville jeg ikke være foruten 🙂

Tennisbane var det også, rett i nærheten av leiligheten min. Men….vonde skuldre og albuer, innbød ikke til sånn aktivitet denne gangen.

En av kveldene spiste vi middag i hotellets restaurant. Det var gresk buffét, og på en “øy” i lagunen, hadde et band rigget seg til med musikk det var fint å swinge seg til 🙂

Alt i alt, et hotell hvor man ikke manglet mye. Her lå forholdene til rette for at man kunne tilbringe absolutt hele ferien på hotellet. Men vi valgte å gjøre andre ting også, se litt av verden utenfor hotellområdet 🙂 Det skal jeg vise mer av i et av mine neste innlegg 🙂

#hotell #ferie #syden #rhodos #hotellområde #sunprime #ving #lagune #strand #basseng #restaurant #frokost #stemning #leilighet #terrasse

1. Det ser bare SÅ deilig ut 🙂 Og høres kjempekos ut 🙂 Den leiligheten så stor og fin ut, kunne jo nesten bodd to der 🙂 SÅ deilig 🙂 Og kjempekos med Kari også 🙂 En sånn ferie vil jeg ha snart også 🙂 Stor og god klem til deg <3

2. Nå hadde jeg akkurat tenkt meg inn på det forrige innlegget og ønske deg god bedring..har vært litt stressete i dag ..var først med yngste sønn å kjøpte noe klær..så besøkte jeg mamma og så handla jeg for mormor..det blir litt i meste lagte på en dag..men i morra blir det roligere :))
      Så fantastisk fint det ser ut der dere var delikat og innbydende og sikkert deilig å være på et sted uten småbarnsfamilier..selv om jeg liker unger..hehe..
      Blå himmel og vakre blomster ..helt herlig..fint du koste deg selv om du er i dårligere form nå…håper det bedrer seg og at du får litt glede av å tenke tilbake på ferien 🙂 Fredagsklem <3

3. frodith: Ja, utrolig deilig. Virkelig en once in a lifetime experience for min del 🙂 Og ja, man kunne bo to der. Tre også faktisk 🙂 Men jeg betalte bittelitt ekstra, og fikk leiligheten for meg selv 🙂
      Kjekt å møte Kari, og få ha litt tid med henne også 🙂

Ja, unner deg også en sånn ferie. Det har du absolutt fortjent <3

Stor og god klem til deg også <3

4. blir nesten,men bare nesten hi hi litt misunnelig 🙂 for dette såg bare så deilig ut.Kanskje det er best å bruke tid og penger på å gjøre uteområdet for turistane best mulig,så får heller fasaden se litt kjedelig ut :))

5. annebe: Tusen takk for det 🙂

Ja, det høres veldig travelt ut det du har gjort i dag. Akkurat så mye som er veldig i overkant for meg også iløpet av en dag. Så jeg kjenner følelsen 🙂 Godt det er lørdag i morgen 🙂 Da blir det vel en lørdagsdate på deg da 😉

Ja, det var utrolig fint å være der på det hotellet, og en ny erfaring når det ikke var barn tilstede. Jeg liker også unger, men det var jammen godt å kun ha voksne å forholde seg til også 🙂 Alt til sin tid 😀

Jo, jeg koste meg, og tenker tilbake med gode minner og godt humør. Formen min blir bedre etterhvert, når forkjølelsen slipper taket 🙂

Fredagsklem til deg også <3

6. fruensvilje:Hihi…Godt at du bare ble nesten misunnelig 😉 Men kan virkelig anbefale dette hotellet om du noen gang tar turen 🙂

Ja, ofte er det fasaden og resepsjonen som er overdådig og flott, mens resten er middelmådig. Her var det motsatt, og en stor nytelse for en sliten dame 🙂

7. Fine bilde. Likte særlig det med tauet mot den blå sjøen. Rene blinkskuddet. Rett opp bildet og det kan glatt sendes inn i en fotokonkurranse. Det er originalt og flott. Ser herlig ut. Jeg er et enkelt individ og dette ser ut som et hotell som hadde passet meg. Håper du hadde en avslappende ferie og at ting ordner seg for deg etterhvert. Ha en flott helg!

8. Åh, for et nydelig sted! Blå himmel, blått vann og frodig grønt. Der skulle jeg gjerne vært altså! Takk for at du deler bilder med oss, og vi gleder oss til flere.👍 Fine minner å tenke tilbake på, og så går det jo an å ta turen igjen.😊

9. rteworld: Tusen takk 🙂 Ja, det bildet liker jeg også. Jeg ser det for meg med ett eller annet ordtak eller dikt 🙂 Og bildet ER rettet opp 😉 Vannlinjen er ben, som den skal være. Tauet er ikke bent, det hang vel i en svai tenker jeg 🙂 Det er noe av det vanskeligste i foto, å få bildet bent synes jeg. Da er jeg glad man har fotoredigeringsmuligheter 😉

Ja, det hotellet der passer veldig bra for oss som liker komfortferie, fremfor noe mer primitivt 🙂 Ferien var helt perfekt, og det er et av de fineste hotellområder jeg noen gang har bodd på 🙂

Ting vil som regel ordne seg, om man tar tiden til hjelp 🙂
      En flott helg ønskes deg også 🙂

10. Hanne Beate: Ja, dette her var ikke langt fra Paradis. Og siden jeg heter Eva, passet det jo veldig godt 😉 Hihi 😉 Unner alle et sånt opphold. Det gjorde veldig godt 🙂

Det er kjekt å dele bildeminner, og ikke minst anbefalinger 🙂 Gode minner dette her. Og det er kanskje ikke siste gangen jeg er der heller 😉

11. Lekre bilder som får meg til å ønske meg dit. Skjønner jo at dere har kost dere masse. Drømmer om en sydentur til vinteren, men vi får se. Synes sommeren her var litt lite varm. Savner å bade, gå barbent i sanden og nyte varmen. Men nå er det høst, og jeg liker det også. Skogen begynner å få farge og her skinner sola i dag. Kos deg i helga. Klemsiklem 🙂

12. Ja, dere bodde på et flott hotell….og du er skikkelig god til å ta bilder. Det er ett bilde som skiller seg ut i negativ retning her….og det er bildet som er signert
      undertegnede! Jeg skal ALDRI kutte ben mer. Jeg lover, Eva! 😀

13. Marcela: Ja, veldig fint der 🙂 Og jeg vil gjerne tilbake igjen jeg også 🙂 Kjekt å høre at du også var fornøyd 🙂

14. natheless: Tusen takk 🙂 Kjekt at bildene kunne friste til et ønske 🙂 Sydentur om vinteren burde man absolutt hatt på blå resept. Og spesielt etter denne sommeren som føltes som en evig høst. I alle fall her hvor jeg bor. Vi hadde et par fine uker rett før jeg reiste 🙂 Men bortsett fra det, har været vært høstlig hele sommeren.

Det er pent med høstfargene. Det er helt sikkert. Men inderst inne, så er jeg der at jeg kunne tenke meg å gå direkte til vinteren, siden vi har hatt så mye høst i sommer. Er litt lei, for å si det sånn 😉 Men fargene, de hjelper jo 😀

I dag kjenner jeg at formen er ørlite grann bedre enn de forrige dagene, så nå går det rette veien 😀 Blir nok en god helg. Kos deg i helgen du også <3
      Klemmer godt 🙂

15. karidansen: Det kostet ekstra, og for meg var det en once in a lifetime experience 🙂 Men kan godt hende jeg gjentar det. Det ga absolutt mersmak 🙂
      Når det gjelder det bildet, så kan jeg fortelle deg at det ikke er totalt mislykket 😉 Du ser det, at det ble jo tatt flere bilder i den serien. Og ikke alle er uten ben 😉 Men akkurat dette bildet her, passet perfekt i dette innlegget, som jo skulle handle om hotellet. Og du har fått med den fine frodigheten rundt lagunen. Det ser nesten ut som en jungel, og det inntrykket klarte jeg ikke å få med på noen andre bilder. Så dette bildet her, har du en kjempestor stjerne på Kari <3 Ikke så galt at det ikke er godt for noe vet du <3 Veldig positivt faktisk 😀 Alt til sin tid 😀

Klem <3

16. Ååååå, så fin det var. Kanskje jeg burde ha kommet meg bort jeg også….. Da jeg så disse bildene ble jeg helt betatt. Sjøen, fargene…og jeg kjente nesten varmen og lukten. Har en del avspasering.
      Men det var riktig fint for deg å få denne turen. Gleder meg til å se mer :).
      Klem

17. Ser ut som et nydelig sted å tilbringe litt tid på ja. Og koselig med mange bilder. Noe å kose seg med i vinter er det…Vi tre søstre velger å ha en leilighet med to dobbeltsenger. man venner seg til…:)

18. BforB: Etter en slitsom sommer, og vanskelig sensommer, synes jeg det gjorde godt med noe annet enn her hjemme 🙂 Så jeg kan absolutt anbefale det 🙂 Og det er herlig med andre omgivelser enn de man kjenner hjemme 🙂

Unner deg også dette <3

Klem 🙂

19. maiken: Ja, nå er minnene sikret, for flere år fremover 🙂

Dere søstre kjenner jo hverandre godt, og er jo i familie. Jeg og min venninne er nokså nye for hverandre. Og jeg har også behov for å være alene, uten å ta hensyn til noen hele tiden. Så for meg var dette helt perfekt 🙂 Null stress 😀