KJOLEPARADEN

Når man er på ferie, har god tid, i et annet miljø enn det vante, og kanskje går ut og spiser hver dag, ja, da kler man seg gjerne opp litt.

Der var jeg og Siv ganske så samstemte før vi reiste.
Jeg slet med å pakke kofferten, men klarte likevel å få pakket noen fine kjoler og skjørt som passet til anledningen.

Og siden vi dresset oss opp hver kveld, måtte vi jo også ta skrytebilde og legge ut på Facebook 🙂 Skulle ikke forundre meg om enkelte sikkert var ganske leie av oss innen uken vår var slutt 😉

Jeg tenker nå at dere her på bloggen også skal få se vår kjoleparade. Men dere skal få se den i ett og samme innlegg, så blir dere fort ferdig med det i alle fall 😉


Første kvelden var vi så klare for ferie og avslapning. Begge to hadde sovet lite om natten, men i ferieparadiset, var trøttheten blåst bort, av en eller annen merkelig grunn 😉 Siv har på seg den lille sorte, mens jeg er i lånte fjær, bokstavelig talt 😉 Kjolen har jeg lånt av en venninne her hjemme 🙂 Bildet er tatt med mobiltelefon, og med speil som hjelpemiddel, inne i min hotell leilighet 🙂


Den andre kvelden hadde jeg på meg min 17. mai kjole 🙂 Med litt ermer, ble det faktisk veldig varmt den kvelden. Siv hadde på seg en herlig rød kjole med små hvite polkadotter på. Jeg var såååå misunnelig, for den kjolen likte jeg veldig godt. Bildet er tatt med mitt SLR kamera, av Karidansen 🙂 Dette er det frodige laguneområdet på hotellet vi bodde på 🙂


Dag 3, hadde jeg ikke noe bilde av faktisk. Men Karidansen reddet den situasjonen, siden hun hadde tatt bilde av oss, med sitt kamera denne kvelden. Og jeg har for anledningen på meg et hvitt blondeskjørt, med en lys rosa topp. Siv gikk for en fin sommerkjole i gråsvart. Bildet er tatt i Gamlebyen i Rhodos. 


Utenfor leilighetene våre, var det fint område med grønn plen og beplantning. Vi så dette treet som perfekt bakgrunn den 4. kvelden 🙂
Siv har på seg nok en drøm av en kjole, fotsid, og passer til mange anledninger. Og jeg er nok en gang misunnelig 😉 Selv har jeg på meg en kjole jeg liker veldig godt. Svart med frynser og hvitt fjærmønster. Litt indianeraktig…Kanskje jeg forestiller fordums indianerprinsesse Månestråle 😉


Dette lille treet passet perfekt til Siv sin rosa kjole den 5. kvelden. Knallfin farge til brun hud 🙂 Selv har jeg på meg en lang kjole som jeg brukte for første gang. Kjøpt for anledningen Sydentur 🙂


Dette antrekket er med i et av mine tidligere Rhodos innlegg. Men da sitter jeg i vinduskarmen, og man får ikke se kjolen så godt. Men kjolen kjøpte jeg på min spasertur i Ixia, altså nabolaget rundt hotellet. Og jeg er så glad i rødt, og klarte ikke å motstå denne kjolen 🙂 Siv er kledd i sort og hvitt, og jeg synes også dette var en nydelig kjole til henne denne 6. kvelden 🙂


Siste kvelden 🙂 Her har jeg på meg mitt hvite blondeskjørt, og med en mørk topp med stenpynt i fronten. Siv har på seg en tøff kjole med dyreprint 🙂 Som bakgrunn har vi havet utenfor hotellet 🙂

Jeg hadde en kjole til, som jeg kjøpte i en undertøysbutikk i Rhodos by. Men den sparer jeg til julebordet 🙂 Gleder meg til å bruke den 🙂

Så er kjoleparaden ferdig for denne gang. Jammen godt vi kun hadde en uke, for ellers måtte jeg brukt mange av kjolene to ganger 😉 Hihi 😀 Jeg elsker å bruke kjole og skjørt, så det var kjekt med så mange fine anledninger 🙂

Når du er på ferie og skal gå ut og spise, liker du da å kle deg opp?

#ferie #kjoler #klær #stil #posering #feminin

24 kommentarer
    1. Kjempefine jenter, og i så mye forskjellige kjoler. Herlige farger, mønstre. Gøy å være i nytt hver kveld 🙂 Pynte seg og gå å spise 🙂 Gleder meg til å se den siste også…etterhvert 😀 Klemmer <3

    2. frodith: Tusen takk 🙂 Ja, det ble jammen en del forskjellige kjoler. Og veldig kjekt var det synes jeg 🙂 Det kan hende den siste kommer inn hit også…I et julebordsinnlegg kanskje 😉 Jeg vet ikke. vi får bare se det an 🙂

      Klemmer <3

    3. fruensvilje: Tusen takk 🙂 Ja, det er kjekt å kle seg opp litt synes jeg. Gjøre noe man ikke gjør til hverdags 🙂 Glad for å høre at du har samme mening 😀

    4. karidansen: Tusen takk 🙂 Det var kjekt å kle seg litt pent innimellom all solkremen 🙂 Og ja, den kjolen der, som kun du og Siv har sett, DEN gleder jeg meg til å bruke 😀

    5. Det hører med til ferie og ut å spise-det å kle seg opp. Er det rart man har så mange kilo i kofferten når man drar?…:) Mange fine bilder og kjoler her. Den svarte side kjolen med trykk var kjempefin .

    6. Du allmektige.. Det får meg til å tenke på en historie jeg har fortalt før et sted her inne.. da jeg kom fra sjøen etter et år,, og min beste kompis kom for å se på alle klærne jeg hadde kjøpt.. og jeg hadde omtrent bare det samme som da jeg reiste ut… ehhh.. der har du meg 😛

    7. Stilige damer og fine kjoler..og det var veldig mange ulike typer kjoler også..du var fin med både sort~hvitt og farger..gøy å variere :)) Hyggelig å ordne seg litt om en skal noe..men jeg “pynter”meg ikke ofte :)) Har noen kjoler og skjørt , men velger ofte bukse jeg..eller shorts om sommeren ..sjelden jeg finner kjoler som kler meg :))
      Flotte poseringer av vakre modeller 🙂 Nå må jeg komme meg i seng..God natt og klem fra meg <3

    8. Så mange fine kjoler da! Jeg har ikke halvparten en gang. Hos meg hadde det nok blitt både knebukser og skjørt også. Lekkert alt sammen. Men favorittbildet mitt og kjolene var da du hadde den røde og venninnen din den sorte med hvitt! Lekkert! Tusen takk for fin “motekavalkade”! Ha en herlig dag i høsten!

    9. Flotte modeller og flotte kjoler! Jeg synes alle var superfine!👍 Det er ikke så ofte jeg har anledning til å pynte meg, men har funnet ut at kjoler jo er noe man kan gå i til hverdags også. Ellers blir det nok mest bukser jeg har på meg, selv om jeg har blitt flinkere til å bruke kjoler og skjørt om sommeren. Favorittmerket mitt er Desigual med fine farger og mønstre. Ønsker deg en flott dag!🌞

    10. maiken: Du har helt rett i det med mange kilo i kofferten. For ikke bare alle finklærne, men man skal jo ha med skotøy til hvert plagg også 😉 Hehe 😀 Så ja, det veier. Jeg kunne ha med 30 kilo, men lå under 20 kilo likevel, såvidt 😉 Tusen takk 🙂 Jeg liker også den kjolen godt 🙂

    11. dedicat: Hehehe….Ja, nå fikk du meg til å le hjertelig 😀 Jeg kan levende se det for meg. Så forskjellige er vi, kvinner og menn 🙂 Har inntrykk av at det stort sett er vi damer som har mange klær, mens mennene synes det er greit med de få de har. Mulig de hadde trivdes enda bedre om de hadde sluppet klærne, og gått i Adams drakt også 😛

    12. annebe: Tusen takk 🙂 Jeg liker best farger da, men sort er faktisk en farge jeg fint kan bruke, synes den passer til hudtonene mine. Men sånn ellers, så foretrekker jeg å kle meg opp i kjole/skjørt ja 🙂 Men vi er jo alle forskjellige, ikke alle er like komfortable i sånne plagg, og føler tryggheten bedre i bukser. Og så finnes det jo utrolig mange penbukser også 🙂

      Håper du hadde en god natt <3 Denne natten sov jeg hele natten, og føler meg faktisk mye bedre i dag. Endelig 😀 Ha en strålende fin dag <3 Klem <3

    13. natheless: Tusen takk 🙂 Kjekt å kunne sprite opp bloggen min med litt fine klær. Er ikke ofte det, at jeg blogger om klær 😉 Ja, den røde kjolen liker jeg godt. Det er en farge jeg gjerne skulle ønske å bruke oftere. Men ikke ofte jeg finner den rette rødfargen. Det er liksom helst rett før jul at den fargen kommer i butikkene 🙂

      Nå har jeg en kake i ovnen, og når den er ferdig, skal jeg gå en liten høsttur 🙂 Ha en herlig høstdag du også <3

    14. Hanne Beate: Ja, du har helt rett, kjoler kan man gå i til hverdags også. Jeg har kjøpt et par høst/vinter kjoler, som passer like fint til hverdags som til finere anledninger. Så kommer nok til å bruke dem en del. Skal bruke en av dem i kveld da jeg skal ha venninneforening 🙂

      Desigual fant vi flere plasser på Rhodos. Men jeg kjøpte ikke. Tror den ene kjolen jeg likte godt, hadde de ikke størrelsen min, pluss at jeg nok syntes den var litt for dyr 🙂

      Ønsker deg også en flott dag. Her skinner solen <3

    15. Så flott kjoleparade!!
      Et nytt antrekk for hver kveld 🙂 Nydelige er dere 🙂
      Bildet ved det rosa treet var nydelig av dere – og jeg kunne tenkt meg og hatt ALLE kjolane i MITT skap 🙂 !!! Fint til hverdag og til fest – alt ettersom. Men det er jo så behagelig å gå i kjole på varme dager 🙂

    16. Ja, Desigual er litt smått i str. så jeg som normalt bruker L må opp i XL evt. XXL. Dessuten passer jeg på når det er salg for de er ganske dyre, men trodde kanskje de var billigere i Syden, – er et spansk merke. God kveld til deg!😊

    17. Du kler jo alle farger, men jeg falt for den svarte, du kler godt svart 🙂 Jeg kler meg alltid ‘stilig’ når mørket faller på og vi er på ferie, her hjemme også. Vi er ikke så ofte ute og spiser her, men da stæsjer jeg meg etter været, he he. Ha en fin, fin dag :-)))

    18. etdiktomdagen: Tusen takk 🙂
      Ja, kjole på varme dager er luftig, elegant og godt synes jeg. Det passer så fint. Akkurat nå holder jeg på å strikke en ullkjole, til litt kaldere dager 🙂
      Er enig med deg, alle kjolene var fine, og noe man fint kunne finne i ethvert skap 🙂

    19. Hanne Beate: De var ganske dyre i Syden også, men mulig de var billigere enn hjemme uansett. Vi fant en butikk som hadde 40% avslag. De hadde kun Desigual 🙂 For meg er mye dyrt, jeg er vant til å måtte snu på hver eneste krone 🙂
      Ha en fin kveld du også 🙂

    20. Siss: Tusen takk 🙂 Kjekt å høre at jeg kler svart. Det er flere som sier det, så da stemmer det sikkert. Jeg føler meg vel i svart selv også, men liker best farger 🙂
      Kjekt å kle seg opp litt synes jeg 🙂 Det fresher opp dagene litt 🙂
      Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg