FOTOTUR I ROGALAND ARBORET

Denne uken her har vi et utrolig nydelig vær. Og jeg har vært litt dårlig på å benytte meg av det. Men i dag fikk jeg endelig gå en litt lang tur. Og da valgte jeg Rogaland Arboret. Det ligger ca. 10-15 minutters kjøretur fra meg.

Jeg har vært plaget med feber denne uken. Og det samme i dag. Men ut måtte jeg. Likevel. Jeg kledde godt på meg, sånn at jeg ikke skulle begynne å fryse 🙂

Rogaland Arboret ble etablert i 1972, etter en stor brann som la store områder øde. Og området består seg nå av over 1400 slags trær og busker.


Det er både tjern og dammer i området, omringet av idyll.


Og over hele parken finner man små avstikkere fra stiene, med benker, hvor det er fint å ha piknikk eller bare sitte og nyte natur og naturens lyder.


Det er et stort nettverk av grusveier, skogsveier, og barkkledde stier i Arboretet. Og de aller fleste har navneskilt.


Noen skilt var en smule mosegrodde 😉


Høye og slanke trær innimellom fyldigere trekroner.

Og masse skog.


Jeg fikk meg en aha-opplevelse også. For jeg ante ikke at det fantes så mange slags Rognebær i forskjellige farger 😉


Vakre høstfarger ♥


Noen blomster og frukter var også å finne 🙂


Noen selfier 😉

For å avslutte innlegget, hadde jeg litt valgets kvaler når det gjelder hvilke bilder jeg skulle vise. Så jeg valgte like gjerne mer enn ett 😉

Håper du har kost deg med å være med meg på tur i Rogaland Arboret 🙂

Nå skal jeg kose meg med å lese blogg 🙂
Ha en riktig god og solrik helg ♥

#rogalandarboret #sandnes #arboret #skog #planter #tjern #natur

 

 

 

33 kommentarer
    1. Men så fint det var der! Herlig med alt du viser fram i bilder, det føles som om jeg er med på tur. Flotte bilder av deg selv også. Du smiler og jeg smiler tilbake. Håper feberen slipper taket, så du blir fort frisk igjen. Klem i kvelden:)

    2. Etter flere dager med feber var det nok deilig å komme ut en tur i så vakker natur…supre bilder..både detaljbildene og de av området …aller finst var du da :)))
      Koste meg med å være med deg på tur…ellers ser jeg på Senkveld nå 🙂
      Fin kveld videre til deg..snart natta her …så det blir en nattaklem fra meg <3

    3. natheless: Kjekt at du likte turen 🙂 Jeg koste meg selv, både med selve turen, bildene etterpå, og ikke minst å blogge om det 🙂
      Feberen er lunefull, og jeg er faktisk vant til å ha feber ganske ofte. Men i det siste har den vært høyere enn “normalt”. Går nok over snart 🙂

      Klemmer godt tilbake 🙂

    4. annebe: Takk, ja det var godt å komme seg ut på en litt lenger tur. Jeg er gjerne ute en liten tur selv om jeg har feber også. Men synes det var godt med en litt lenger tur ja.

      Glad du koste deg gjennom turen 🙂

      Jeg ser også Senkveld nå 🙂

      Ha en fortsatt god kveld du også, og godnattklem fra meg <3

    5. Elin Slåen: Så kjekt at det frister å ta en tur 🙂 Det er et fantastisk sted, året rundt, men høsten er virkelig helt spesiell synes jeg 🙂

    6. Så mange flotte bilder og fotomontasjer. Det ligger en del jobb bak dette, det er sikkert! Ønsker deg ei god helg , og så håper jeg at feberen slipper taket! 😀

    7. karidansen: Tusen takk 🙂 Ja, jeg er jo glad i bilder jeg…og litt jobb er det jo…mest hobby 😀

      Feberen demper seg nok om ikke så lenge 🙂 God helg til deg også 😀

    8. Ja, ikke sant- jeg må seriøst ta turen en gang altså- hadde vært greit å få med seg høsten, men er jo litt travel fremover. Så kanskje heller til våren og så til høsten igjen 😀

    9. Aldeles nydelig der, og så mange flotte bilder! og i tillegg så nært der du bor. Må spørre min søster i Stavanger om hvorfor vi ikke har vært der før…..:)

    10. Nydelige bilder 🙂 Jeg trodde jeg hadde kommentert, men jeg var helt svimeferdig i går, så jeg vet ikke om det ikke ble gjort 😀 Men nydelig, fint å gå tur her 🙂 God morgen forresten 🙂 God klem <3

    11. Så vakker en tur,takk for att vi fikk bli med 🙂 jeg gikk en tur med min søster en gang,skal tro om det var i den samme parken ? hmmm må spørre henne hi hi

    12. maiken: Ja, det er vakkert der, det er helt sikkert. Man får litt ro i sjelen av å gå der. Om søndagene er det også åpen kafé der inne. Men i går var det jo fredag, og jeg klarte meg helt fint uten kafé 🙂 Ja, du må høre med din søster om dere kan dra dit en gang. Det er absolutt å anbefale 🙂

    13. frodith: God morgen 🙂
      Noen ganger går ting litt for fort, og man kommenterer, uten å gjøre helt ferdig 🙂 Og det er forståelig. Spesielt om man er veldig sliten 🙂

      Ja, nydelig sted å gå tur. Og nå om dagen, i dette fine høstværet, så må man bare nyte det 🙂

      Ha en herlig lørdag kjære du 🙂 God klem <3

    14. fruensvilje: Kjekt at du ville være med på tur. Og ja, kan hende du har vært der før? Ja, det må du spørre søsteren din om 🙂 Kjekt å gå tur på steder man ikke er så ofte 🙂

    15. Det var lurt – for her var det jammen mange flotte bilder!! Jeg falt totalt for det første, og det av den flotte dama – ha en flott dag 🙂

    16. traust: Tusen takk, så kjekt 🙂 Ja, jeg tror faktisk at her er bilder for enhver smak 🙂 Og ja, jeg la også merke til at vi kommenterte hos hverandre på samme tid 🙂 Artig 🙂
      Ha en flott og solrik dag du også 🙂 Nyt 😀

    17. For et fint sted og flott å gå tur i, – og gøy med så mange slags trær og busker! Noe av det som er så fint med å gå tur i naturen, er at man ser litt forskjellig etter som årstidene skifter. Her på Østlandet skinner også sola men det er kalde netter. Ha en fortsatt fin dag, og håper feberen snart er ute av kroppen!😊

    18. Hei!
      Har nettopp sendt inn mitt bidrag til konkurransen 🙂 !!!
      Så flott tur du har vært på i dag og for noen fantastiske bilder du har tatt <3
      Og selfiebildene dine er også flotte 🙂 Fine du!! Håper du er feberfri snart 🙂
      God lørdag til deg 🙂

    19. Hanne Beate: Ja, det gir ro i sjelen å gå tur der. Så det har vært utrolig kjekt 🙂 Og som du sier, man ser når årstidene skifter og alt det vakre 🙂
      Det er kalde netter her også nå…men fint vær om dagen 🙂 Neste uke meldes storm. Så da er det bare til å tjore seg fast 😉

      Feberen vedvarer…Men men….Humøret er på topp likevel det 🙂
      Fortsatt god helg til deg 🙂

    20. etdiktomdagen: Hei 🙂

      Åhh… Så kjekt 🙂 Gleder meg til å se det 🙂 Det begynner å bli noen bilder nå…Så dette blir spennende 🙂 Kjempekjekt 😀

      Tusen takk 🙂 Turen i går var herlig. Jeg har vært på tur i dag også ja. Gikk opp til Ulvanuten og så på solnedgangen 🙂 Det gir en god ro. Satt der i nesten en time 🙂

      Feberen herjer fortsatt. Litt kjipt, men er liksom litt vant til det. Humøret er god likevel 🙂

      Fortsatt god lørdag til deg også 🙂

    21. rteworld: Tusen takk 🙂 Ja, jeg likte selv bilde nr. 2 veldig godt 🙂 Og det er nok en av mine favoritter 🙂 Kjekt å høre at bildene mine var fine å se på. Det inspirerer jo til videre knipsing 🙂 Og ikke minst blogging 😉
      Ha en fortsatt fin helg 🙂

    22. Tubapappa: Tusen takk 🙂 Så kjekt å høre 🙂
      Jeg liker jo både å skrive og å knipse, og så liker jeg å formidle fra steder jeg har vært. Så da er jo dette en flott kombinasjon 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg