JEG HAR FÅTT HYGGELIG POST

En periode på over 2 år, hatet jeg å hente posten. Hver eneste dag lå det en haug med regninger, purringer og reklame. Jeg var sykt lei av det. Og ble mer og mer deprimert. Så mistet jeg helt oversikten, og hentet posten en gang i uken, når det var så fullt i postkassen, at det tøt ut av den.

Og da posten kom i hus, la jeg den i en haug i gangen, uten å sortere, uten så mye som å gløtte på den engang.

Selvsagt kom det jo ikke færre purringer av den grunn. Og mengden av regninger bare økte.

Til slutt fikk jeg hjelp til å sortere. Og en sånn hjelp har jeg hatt to ganger. Først søsteren til en venn av meg, og så en gang senere var det broren min som hjalp meg å ordne opp i rotet.

Det er ikke så kjekt når man ikke mestrer helt enkle og elementære ting, og må ydmykt ta imot hjelp.

Men jeg kom meg gjennom den tunge perioden også. Og fikk til slutt tatt et par grep, som har vært veldig hjelpsomme.

Det første jeg gjorde var å sette klisterlapp på postkassen, om at jeg ikke ønsket reklame.

Og da fikk jeg jo bedre oversikt over regningene. Så prioriterte jeg hvilke regninger som var viktigst å få betalt til forfall. Eller i alle fall sånn rett rundt forfall. 

Jeg kan enda slite med å betale regninger, men jeg har litt bedre oversikt i det minste 🙂 Nå går det mest i latskap (les;utmattelse) i grunnen, ikke så mye i evne 😉

Nå tør jeg gå å hente posten hver dag 🙂

Her om dagen lå det noe uvant og veldig gledelig i postkassen. Det lå 2 pakker der. Med håndskreven navn og adresse.
Den ene visste jeg avsenderen av, for det var en pakke jeg ventet på. Den andre var jeg litt mer usikker på. Men når jeg snudde den, sto avsenderen der, og jeg ble veldig overrasket og glad.


Her er pakkene, og som du ser, ligger den jeg ventet på, øverst. Oppi den visste jeg at oppmerksomheten fra Frodiths froggeaktivitet lå. Men jeg ante jo ikke hva som var oppi 😉


Her er froggegjengen jeg fikk med meg, og som Frodith la inn i innlegget sitt 🙂


Jeg sendte også dette bildet til Frodith, som hun også valgte å ha med i innlegget sitt.

Alt i alt, en livlig gjeng, som lett lot seg overtale til litt ablegøyer den helgen de overnattet hos meg.

Og så var det jo da hva som var inne i pakken?
Jeg klemte litt forsiktig, for å kjenne om det kunne avsløres. Men så god er jeg ikke til å gjette.
Jeg tilkalte datteren min, Amalie, til høyre på bildet ovenfor. Hun ville hjelpe meg å pakke opp 🙂


Her er pakken åpnet, men fortsatt er det en liten gåte hva som ligger inni 😉


Det lå flere ting oppi. Og noe lå pakket oppi egne små poser.


Da vi hadde fått pakket ut alt….sto vi bare og beundret. For en nydelig froggeoverraskelse ♥
Strømper til guttene, og smykker til jentene 🙂 Dette faller garantert i smak 🙂


Amalie prøvde alle smykkene, og valgte sin favoritt.
Jeg valgte det som hang i kjede. Og vi besluttet at da kan vi byttelåne 🙂

Så skal min niese, Hanne, få det siste smykket, som er nesten likt det Amalie valgte 🙂

Og guttene blir sikkert glade for strømper til vinteren 🙂

Den andre pakken, var ikke helt forventet. Men ikke noe dårligere av den grunn 🙂
Den var fra Karidansen.


Godt innpakket i gråpapir, lå noe som minnet om en CD. Og da kom jeg i tanker om at hun hadde spurt meg om jeg hadde CD spiller?
Jeg har i alle fall muligheter til å spille av CD 🙂


Det viste seg å være en lydbok, om Karidansens barndom.

Jeg gleder meg veldig til å lytte til denne lydboken. Og det vil være første gangen jeg hører på lydbok. Så da er det ekstra kjekt at lydboken har en helt spesiell forbindelse for meg 🙂

Tenk å være så heldig, å få to pakker i posten på samme dag. Og fra to flotte bloggvenninner, som jeg attpåtil har møtt ♥
Tror det må være min lykkestjerne 🙂

Tusen hjertelig takk dere to ♥
Dere har bragt lun glede inn i mitt hjem via min tidligere så fryktede postkasse 🙂 Jeg setter uendelig stor pris på dere begge ♥ Og sender en STOR, god og varm klem med luftpost til dere to vakre Damer ♥

Fra nå av har jeg liten grunn til å frykte å hente posten 😉

Her kan du selv besøke
Karidansen og Frodith

 

 

#pakke #post #overraskelse # damer #bloggvenner #postkasse #frykt #glede

30 kommentarer
    1. Så utrolig koselig:) frodith er en spesiell person, hun kan det og oppmuntre:) Flotte bilder og en utrolig fin blogg du har:) Fortsatt fin søndag til deg:)

    2. birdbay: Tusen takk 😀 Ja, jeg er helt enig. Frodith er en spesiell person, som er utrolig flink til å spre glede 🙂 Sånt må man jo bare sette pris på 🙂
      Ønsker deg også en nydelig søndag 🙂

    3. Dette var et utrolig koselig innlegg å våkne til! Jeg forstår hva du mener med postkassevegringen, og jeg er glad du har kommer over den. Det er forferdelig å ha det slik, og kostbart i lengden. Men disse pakkene var jo bare herlige:-)

    4. Så kjempefint at du likte gaven/premien. 🙂 Jeg fant smykkene på Blå hos en kunstner :-)Kjempefin gave fra Karidansen også, jeg har også fått en sånn, men har ikke spiller. Samboeren skulle endre format, så jeg kunne høre på data.. Men ikke skjedd ennå.. Jeg må ta den med en plass tror jeg. Vi er heldige 🙂 God søndag vennen <3

    5. tujanka: Så kjekt at jeg kan skape litt idyll på en søndagsmorgen. Søndagene var den eneste dagen som var god i postkassen min. For da forble den tom 😉 Men herlig å være over den fæle tiden ja. Og utrolig kjekt med sånne flotte mennesker som sender noe hyggelig, uten å legge ved regning 🙂 Sånt blir man glad av 😀

      Ønsker deg en nydelig søndag. Håper du har kjekke planer 🙂

    6. frodith: Tusen takk igjen. Ja, dette her var jo midt i blinken. Spesielt for oss som liker å pynte oss 🙂 Jeg har et par glassmykker fra før av, og de har alltid vært helt spesielle å bruke synes jeg. Og spesielt med den sorte lærsnoren. Men nå har vi litt å velge i. Og minstesnuppa blir nok glad hun også. For hun liker også å pynte seg 🙂

      Her i huset har datteren min CD spiller fortsatt tror jeg. Og så har jeg CD-rom i begge PC’ene, og DVD spiller til TV’en. Så det skal ikke være noe problem å spille av her. Men trist at du ikke hadde muligheten 🙁 Håper det ordner seg 🙂 Kanskje du kan låne en CD spiller av noen?

      Vi er veldig heldige. Sånt betyr uendelig mye <3

      Ha en nydelig søndag du også <3 Klemmer godt <3

    7. Ååå, så koselig! Nydelige sommerfuglsmykker! Og så gøy med lydbok. Deilig at postkassen kan inneholde gode ting! Ha en vidunderlig søndag, jeg skal ut og ta bilder til Forfall. 🙂 <3

    8. Min matgale verden: Ja, dette her var midt i blinken for meg. Å finne noe såååå kjekt i postkassen <3

      Kos deg masse med fotojakten. Jeg gleder meg til å få resultatet i min epostkasse 😀 Herlig søndag til deg <3

    9. Hei!
      Åh så heldig!!!
      To pakker <3
      Det er veldig kjekt å få pakker og brev - som ikke inneholder hverken innkrevinger eller beløp til forfallsdato 😀 !!!!
      Det bugner av regninger :-(((
      Ønsker deg en flott søndag 🙂

    10. Hei etdiktomdagen:

      Ja, jeg føler meg heldig som har så flotte venner. Ikke bare dem som sender gaver, men også alle dem som skriver blogg, og deler av sin egen verden, sitt eget liv, til stor glede for oss som leser 🙂

      Det bugner av regninger både her og der ja. Men nå har jeg i alle fall stort sett oversikten 🙂

      Ønsker deg også en flott og solrik søndag. Nyyyyt <3

    11. fruensvilje: Veldig koselig ja <3 Og ja, heldigvis er postkasseskrekken borte. Så to gode ting, det skal man være lykkelig for 🙂

    12. Så hyggelig å få slike fine pakker da…:)) Vi har også slik lapp at vi ikke vil ha reklame..kasta jo bunkevis hver dag 🙂 Bra du har fått litt bedre oversikt over regningene..ikke så lett å ta tak i det når det blir helt uoverkommelig …og de må jo betales…sånn er det bare :)) Blir fine dere nå da , med flotte sommerfugler rundt halsen 🙂 Kos deg med lydbok og andre sysler på søndagen 🙂 Klem <3

    13. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, sånne pakker takker man slett ikke nei til. Og jeg vet jo selv at det er hyggelig å gi overraskelser, så da var det nok flere enn meg som ble glade og fornøyde 🙂

      Ja, den reklamen, den var ingen vitst i for meg. Jeg så ikke på den en gang. Det bare hopet seg opp. Herlig nå når jeg kan åpne postkassen igjen, uten å få angst 😉

      Ja, fine blir vi alle nå. Gleder meg til det 🙂 Og lydboken, den skal jeg ta med meg på tur litt senere 🙂

      Ha en nydelig søndag søte du <3 Klem <3

    14. Så enormt koselig, og egentlig et godt treff. At du fikk gave fra begge to på samme dag.
      Poskasseskrekken kjenner jeg til. Før trodde jeg det var slendrian når folk ikke greidde å holde styr, nå veit jeg noe annet. Jeg har prøvd alskens system uten og ha funne de optimale. Jeg holder det slik ca. i sjakk, men likevel er det fryktelig slitsomt. Jeg fikk faktisk en gave fra en venninne i forrige uke som jeg ikke har åpne ennå. For jeg glemmer det…men jeg har tenkt å ta en tur inn i den lukkede verden i dag.
      Klem<3

    15. Det var ikke dårlig – heldige du, den lydboka virket skikkelig spennende – jeg elsker å høre på lydbøker i bilen. Ha en fin dag – med pakking og forbredelser til tur 🙂

    16. BforB: Hehe…ja, man skulle tro de hadde gjort en avtale 😉 Men jeg tror nok ikke det 🙂

      Det er rart med det, man kan liksom ikke forstå sånne ting, før man kommer oppi det selv. Og derfor er det jo egentlig pinlig å fortelle om det, for noen vil nok tro det er latskap liksom. Og jeg vil jo ikke stemples som lat 😉

      Ja, du må åpne gaven fra venninnen din 🙂 Lykke til med å gå inn i den lukkede verden i dag 🙂

      Klem <3

    17. traust: Takk, ja jeg føler meg heldig 🙂 Dessverre har jeg ikke CD spiller i bilen. Dvs. jeg har, men den fungerer ikke 😉 Så i bilen går det i radio 🙂

      Nå er jeg snart klar til tur…:)
      Ha en fortsatt fin søndag 🙂

    18. Det er SÅ koselig å få pakker i posten!💕 Frodith sendte ut froggepremie til alle som deltok, og jeg var så heldig å få fiiin sjokolade med appelsinbiter i.💕 Vi har også sånn klistrelapp mot reklame, og det fungerer så bra, – nå er det bare viktig post i postkassa. Regninger må betales innen forfall ellers blir de enda dyrere, og nå får jeg endel som efaktura istedenfor i posten. Ha en fin kveld!😊🌸

    19. Hanne Beate: Ja…utrolig kjekt å få pakke i posten. Da bli jo postkassebesøket en fin opplevelse. Og reklamen, den savner jeg ikke. Skjønner godt at du og jeg og andre har sånn klistrelapp 🙂 Jeg har ikke kunnet ha noe som belastes automatisk, siden jeg har hatt veldig lite penger å betale med. Så da må ting prioriteres. Men er litt bedre nå 🙂

      Godt med sjokolade også. Spennende å åpne sånne pakker. Det blir nesten som julaften og bursdag på en gang, nettopp fordi det kommer helt utenom de dagene 🙂
      Ha en fin kveld du også <3

    20. Men så koselig post. Ja, sånt er gøy, men regningene triller inn de også. Jammen godt du har fått en viss orden på det. Regninger må jo betales, sånn er det bare med den saken. Jeg vet mange har valgt sånn automatisk, så slipper de å få alt i postkassa. Lykke til videre og jeg håper du får masse gøyal post framover som kan gi deg en enda bedre postkassefølelse!!!! 🙂 Klemsiklem 🙂

    21. Så fint du forteller om postkassevegringen du har hatt. Du er nok slett ikke alene om det….og det står all respekt ut av å be om hjelp…Ekstra kjekt da med pakker i posten.
      Men froggebildene dine var morsomme og fine og du har fått engasjert en hel gjeng! så velfortjent. Ønsker deg også god reise, håper sjøen blir rolig…:)

    22. natheless: Regninger må jo betales ja. Og jeg har ikke hatt midler alltid, til å betale selv de mest nødvendige ting. Derfor har det blitt et stress og et slit. Men nå er ting litt lysere, i alle fall for en periode 🙂

      Og hyggelig post…det koser man seg med ja 🙂

      Klemmer med ønske om en fin tirsdag 🙂

    23. maiken: Ja…postkassevegring er nok ikke så sjeldent. Og jeg er veldig glad jeg fikk hjelp, og fikk tatt grep. Men det var en tøff prosess.

      Kjekt med frogging ja…Og ungdommene er noen friskuser 🙂
      Nå er jeg vel hjemme, og ja sjøen var blikkstille. Helt fantastisk 🙂

    24. Postkasseskrekk er ikke kjekt….Jeg har også kjent på den skrekken perioder av livet da det har vært vanskelig…. Lurt å sette opp skilt med at man ikke ønsker reklame. Det er jo det som fyller opp mest – og plutselig kan en regning lure seg innimellom reklamen og bli kastet. (Det har skjedd her!) Koselig med pakker i posten – det synes jeg også. Håper lydboka faller i smak! 🙂

    25. karidansen: Ja, den skrekken/fobien der er ikke ønskelig å ha. Og ja, har nok skjedd meg også sikkert, at regninger har lurt seg bort i reklamebunken. Det er jo slett ikke å anbefale. Bort med reklamen 🙂
      Lydboken fikk jeg ikke hørt på. For jeg besluttet å ikke dra på PC’en likevel. Det ble litt for tungt, og så ville jeg jo ha plass til det jeg shoppet 🙂 Men jeg har faktisk puttet den i CD-romstasjonen her på laptopen, så den kan absolutt spilles av 😀 Gleder meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg