JEG LOVER OG LOVER….

Jeg lover hele tiden at snart vil det bli bedre tid. Bedre tid til å skrive, bedre tid til å lese.

Men så viser det seg at det liksom ikke skjer.

Og når jeg tenker meg om, så har jeg ikke lite tid. Jeg har bare så uendelig lite energi for tiden. Jeg går liksom totalt på sparebluss.

Det er jo sånn at aktivitetsnivået mitt er det samme som ellers i grunnen….det er en del av terapien/behandlingen jeg gjennomgår. Men jeg trenger mange og lange pauser imellom alt sammen.

Jeg har jo endelig klart å finne en slags søvnrytme, men føler ikke at energien har kommet noe mer. Jeg er like slapp og sløv, ja, faktisk mer nå enn tidligere i år. Og det kommer nok av den mørke årstiden vi er på vei inn i. Den er så grusomt deprimerende. Men jeg går så mye tur nå, at jeg ikke blir direkte deprimert, heldigvis.

Her kommer noen bilder fra denne ukens turer og hendelser 🙂


For å ta det siste først, så har jeg strikket ferdig en ny lue 🙂 Nå er jo årstiden inne for å begynne å bruke det, og det er noe jeg slett ikke sier nei til 🙂 Denne luen skulle egentlig være en litt videre modell, men tynt garn og tynne pinner gjorde den litt mindre og nettere, så holder den seg i alle fall på plass når jeg går tur 🙂


Forleden dag var jeg i Sandnes og handlet turbukse. Men så ombestemte jeg meg, og ville ha en annen farge. Da gikk jeg til Sandnes, fikk bestilt en ny bukse, og kjøpte likegodt en jakke i samme slengen. Når jeg gikk hjem igjen, gikk jeg veien rett opp fjellet, bak den gamle skolen. Og det er en del trappetrinn. Jeg fikk i alle fall pumpa i gang da 🙂 Herlig tur 🙂


Jeg var også på tur en annen dag. Egentlig skulle det bli en rolig tur, til et tjern i skogen. Men, så bestemte vi oss for å gå videre. Og nei, jeg sier ikke hvem den andre er 😉
Men vi endte på en topp 🙂 Turen, som vi egentlig skulle gå, ville vel vart sånn ca 3 kvarter, med pause. Mens denne turen vi endte opp med, tok 3 timer 😉 Flott tur, som jeg er glad det endte med. For den hadde jeg virkelig godt av 🙂 Og utsikten var nydelig 🙂 Stedsnavnene på turen var Paradisskaret og Mattirudlå 🙂


I går kveld gikk jeg en litt annen tur. Da var det Byvandring i Stavanger. Og det vi skulle få se, var de skumle forholdene for sånn ca 170 år siden. Det ble servert historie med litt skuespill og effekter, og jeg må si etterpå, at jeg er jammen glad jeg er kvinne av i dag 🙂 Ingen risiko for å bli stemplet som heks i alle fall 😉

Nå i kveld skal jeg ut med Venneklubben. Det er ikke sånn at jeg har så innmari lyst, for jeg er ikke egentlig i form til det. Men jeg vil gjerne støtte opp om de arrangementene som legges til min by, og da blir det sånn.

Og siden været er temmelig vindfullt, og jeg har planer om å gå til byen, så lurer jeg veldig på hva jeg skal ha på meg. Klarer ikke helt å bestemme meg for skjørt eller bukse. Så nå er det det jeg skal planlegge. Og jeg har mindre enn en time på meg 😉

Jeg ønsker dere alle en fin helg, og håper jeg får tid i helgen, til å lese meg litt opp på hva dere har gjort denne uken 🙂
♥♥♥

24 kommentarer
    1. Den lua kledde du kjempegodt. Den knallrosa fargen er helt “riktig” til deg. Ser ut til at det var svært så spennende omgivelser der du var og så skuespill. Vi kan være glade for at FØLGENE av å få heksestempel ikke er så fatale lenger! 😀

    2. Så flink du er 🙂 Nydelige luer:) Også mange fantastiske bilder:) Er jo ikke så rart du er sliten:) Men det er kjedelig når energinivået er på bånn, alt blir så mye tyngre da:) Håper du kommer deg til hektene igjen raskt. Ønsker deg en nydelig helg:) Og ingen heksebryggerier i løpet av helgen:) hihi..

    3. Så mange fine turbilder! Og luene er lekre….. Håper du får kosa deg ikveld selvom ikke energien er på topp! <3 jeg er slite sjøl, men.... klem <3

    4. Å så flink du er, jeg krangler med meg selv jeg også og så koker alt bort i kålen. jeg har ikke kommet meg ut og gå en gang. Og har som mål jeg skal opp om morgenen, men jeg er så treg. Jeg tror jeg trenger litt tid. Jeg synes du er flink som kommer deg ut og går og du strikker. Hurra for deg 🙂 Det er ganske så mye det når man ikke har energi.

    5. Flotte bilder av en innholdsrik uke 🙂 Jeg liker mørketiden, men kjenner så klart at jeg er litt trøttere enn vanlig 🙂 Og, så det er det litt kjipt at det er mørkt på morgenturen med hundene, ettermiddagsturen med hundene og /eller kveldsturen med hundene- det er mørkt alltid. Men, jeg har jo fri hver helg, så da får man jo litt dagslys på noen av turene i alle fall 🙂
      Håper du får en fin kveld og at du ikke blir så alt for sliten av den <3

    6. Håper du får en fin kveld ute…Du har nå fått gjort og vært med på litt av hvert synes jeg, fine bilder, og luestrikking er du flink til!
      Så du bruker i alle fall den energien du har til noe positivt, det må jeg si.
      Er ellers enig med deg i “grusomt deprimerende”. Jeg tenker i grunnen slik jeg også, men prøver å kjefte litt på meg selv…:)

    7. Kjempefine luer og du kledde den rosa veldig godt 🙂 Fint du får vært ute i frisk luft og bevega deg i naturen 🙂 Håper det var hyggelig med venneklubben i kveld 🙂 Vi har hjelpa yngste sønn å flytte i ny leilighet i kveld…så nå skal jeg straks legge meg 🙂 God helg videre 🙂 Klem <3

    8. Hei!
      Først av alt; så flink du er til å strikke! Du kledde den rosa lua veldig 🙂 Og det fresher opp nå i mørketiden 🙂
      Også har du vært på herlig fjelltur <3!!! Så bra!!!
      Du er jo aktiv som bare det du 🙂 Ble det skjørt eller bukse?!
      Ønsker deg en god lørdag 🙂 !!!

    9. Du kler jo lue, jeg må holde meg til pannebånd 🙂 Jeg synes du får mye mer ut av tida enn mange andre, ikke rart du blir sliten, du får fire på kravene til deg selv 😉 Håper du hadde en fin kveld i går<3 Ønsker deg en riktig god helg, ikke glem å hvile på riktig måte mellom slagene 😀

    10. karidansen: Tusen takk 🙂 Ja, jeg føler selv at den fargen passer godt 🙂 Blir frisk og i godt humør 🙂

      Ja, heksene hadde ikke særlig gode kår, og jeg tenker med grøss og gru på hva som skulle til for å få en sånn tiltale. Det var som regel bare en bagatell. Helt forferdelig.
      Folk kan jo være heksete nok nå også, men man har som regel bedre vett enn å tro at det er noe overnaturlig ondt 🙂

    11. birdbay: Tusen takk 🙂 Ja, det er kjekt med luer. Og så er jeg såpass mye ute og går, at jeg trenger luer i den kalde årstiden 🙂

      Energinivået mitt, eller mangelen på det, har visst kommet for å bli. Nå er jeg helt tom…kjenner jeg. Blir en tur i dag, og så utdeling av godteri til de som kommer på døra i kveld:) Jeg er ikke særlig heksete av meg, men det kan jo godt hende man har tråkket på noen tær en gang iblant 😉

      Ha en fortsatt herlig helg du også, og kos deg med hva enn du gjør 🙂

    12. Margrethe: Tusen takk 🙂 Det er kjekt å dra på tur. Skulle ønske jeg kunne ta med det store kameraet mitt litt oftere. Men nå om dagen orker jeg det ikke. Det er tungt nok å dra på meg selv 🙂 Jeg skal kun slappe av, og gå en liten tur i dag. Er helt kaputt 🙂

      Kos deg videre i helgen, på tur og hva enn du finner på, og så skal jeg kose meg med blogglesing. Gleder meg til å lese hos deg, og se svarene på spørsmålene om deg 🙂
      Klem <3

    13. Mariann Sæther Tokle: Tusen takk 🙂

      Jeg er vel ganske så sta egentlig. For jeg ønsker å ha et liv. Og hvis jeg skal la energinivået ta helt over, så ville livet mitt dreie seg om å hvile. Og da ville jeg bli fryktelig deprimert. Så her jobbes det med å gå ut, forsøke å få gjort noen småting, være litt sosial og i det hele tatt, forsøke å glemme at man rett og slett ikke orker….:) Men i dag orker jeg ikke. Nå har jeg ikke mer igjen. Nå er jeg tom. Så i dag blir det en liten tur. Veldig lite sosial aktivitet, og heller litt mer strikketøy i godstolen foran TV’en 🙂 Jeg gleder meg 😀
      Jeg tror vi stresser for mye, og det at du trenger tid, er viktig å kjenne på. Jeg tror det kommer det du ønsker, når tiden er moden 🙂 Når du bestemmer deg for det 🙂

      Fortsatt fin helg til deg <3

    14. Elin Slåen: Tusen takk 🙂

      Ja, det var en fin uke, mye kjekt å oppleve. Men det tar på. Jeg har vel i mange år vært veldig følsom overfor mørketiden, og er uendelig glad jeg ikke bor i nord, hvor de har mørketid hele dagene. Da hadde jeg nok ikke vært til å være i hus med tenker jeg 😉

      Det er egentlig litt kos å gå tur i mørke, men man mister jo litt av alt man kan få se på sånne turer 🙂 Du er flink du, som drar ut selv om det er mørkt 🙂

      Jeg er dødssliten i dag. Har ikke en eneste plan for dagen. Bare slappe av, og kanskje gå en liten tur 🙂

      Fortsatt god helg til deg <3

    15. maiken: Jeg hadde en kjempeflott kveld ute 🙂 Og skulle gå tidlig hjem, men så var det ei som klarte å overtale meg til å bli videre. Så jeg kom hjem ganske sent kan du si. Og i dag kjenner jeg det inni hele kroppen. Føler meg dødssliten. Men har jo ikke noen planer i dag, annet enn å slappe av, så da går jo det også greit 🙂

      Jeg har selv valgt å bruke den lille energien jeg har på positive ting. Noe som gir meg glede. Jeg kunne ikke ha jobbet, for da ville jeg ikke hatt ork til de gledelige tingene 🙂 Så det er et valg jeg har tatt, enn så lenge situasjonen er som den er 🙂

      Jeg er nok følsom mot mørketiden, og det har blitt verre med årene. Men ja, forsøker å fokusere på det positive 🙂

    16. annebe: Så kjekt å få hjelpe til med flytting 🙂 Når det er barna våre, så er sånne ting en stor glede 🙂
      Tusen takk, ja, jeg likte veldig godt den rosa luen 🙂 Den kommer nok til å bli mye brukt 🙂

      Hadde det veldig kjekt med venneklubben 🙂 Fikk noen nye bekjentskaper også 🙂

      Ha en fortsatt deilig helg søte du 🙂 Klem <3

    17. etdiktomdagen: Tusen takk 🙂 Ja, jeg har strikket siden jeg var 13 år gammel. Så det ligger i fingrene 🙂 Og jeg er veldig glad i farger. Viktig for å kunne kjenne glede synes jeg 🙂

      Fjelltur ble det ja…litt improvisert, men veldig kjekt. Angrer ikke på den 🙂

      Er aktiv, men det lille jeg gjør, og blir sliten av, gjør andre folk i tillegg til jobb liksom. Det er det nok lenge til jeg vil få til.

      Det ble bukse. Svart bukse, og sølvjumper. Ble ganske fornøyd, og fikk mange komplimenter 🙂

      En god lørdag til deg også <3

    18. Siss: Tusen takk 🙂 Ja, kanskje jeg kler lue. Jeg liker i alle fall å ha det på meg 🙂

      Jeg får nok mye ut av tiden min, siden jeg ikke hverken jobber eller prioriterer for mye tungt arbeid hjemme.
      Jeg hadde en veldig fin kveld i går. Og i dag er jeg helt tom. Så i dag blir det ikke gjort mye. Kun god hvile 🙂
      En riktig god helg til deg også. Kose deg masse 🙂

    19. Kjempefin med den lua! Noen ganger kan farger på klærne gjøre underverker i mørketiden! Litt av noen trapper, men sikkert morsomt også! Håper du hadde en super kveld i går, og at du nyter lørdagen! Klemsiklem 🙂

    20. natheless: Ja, farger har mye å si for energi og humør. Jeg er egentlig veldig glad i rødt. Men også rosa og den typen farger er mine 🙂

      Har hatt en fin helg, stort sett rolig. I dag fikk jeg gått tur. En liten tur. Men god nok 🙂
      Koser meg jeg, selv om jeg er veldig sliten 🙂
      Klemmer og kos deg denne søndagskvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg