STRIKKEDILLA

Strikkedilla, det skulle man tro jeg har for tiden. Men det er en veldig enkel forklaring.

Jeg har nemlig laget meg en provisorisk stue i kjelleren, sånn i mangel av min vanlige stue.

Og det å ha en stue på et knøttlite rom i kjelleren, gir ikke mulighetene til de store bevegelsene. Og siden jeg ikke har TV heller her, og helst litt dårlig lys, så har jeg plassert den bærbare PC’en i en stol, satt på noen TV-serier, samtidig med at strikketøyet har fått sin renessanse her i dette rommet 🙂 

Så nå har jeg sett en serie på NRK sine nettsider, samtidig som jeg har strikket ferdig 3 prosjekter.
Utrolig kjekt å få så mye nytt på en gang 😉


Pleddet er til min datter. Det passer inn på rommet hennes, tror jeg. Ikke sikkert hun synes det selv, men mykt og godt er det i alle fall 🙂
Skjørtet er Klompelompe. Det var veldig enkelt å strikke. Og jeg brukte litt tykt restegarn. Det er nok litt tykkere enn originalen, men jeg synes at akkurat det var veldig fint 🙂
Lua er også restegarn. Det er Marius saggelue, strikket i Alfa fra Sandnesgarn.

Skjørtet har jeg brukt ved 2 anledninger allerede 🙂 Jeg elsker kjoler og skjørt 🙂 Og veldig kjekt å kunne bruke noe man har laget selv 🙂

Lua vil være god på kalde og sure dager. Den ble ferdig nå i kveld 🙂 Måtte jo ut og prøve den 🙂

Nå må jeg finne noe nytt å strikke. Jeg har noen planer, men mangler litt garn etterhvert 🙂

Sånn går dagene her hos meg, når jeg ikke orker å gjøre stort annet 🙂

 

 

#strikketøy #strikkeprodukter #garn #strikkedilla #garnglede #skjørt #pledd #lue

22 kommentarer
    1. Elsker skjørtet ditt, det var skikkelig fint, Desverre så tror jeg ikke jeg er så flink med strikke pinnene, så her går det mest i luer og ull sokker. Ha en strålende dag, 🙂

    2. Så utrolig mye lekkert 🙂 Så flink du er:) Pledd er deilig det, og nydelig farge på det:) Ønsker deg en nydelig lørdag du skjønne frue:)

    3. God morgen.Kanskje det lille kjellerommet ditt ikkne er så dumt hi hi,for hjelpes så mye fint du har tryllet fram der nede .En kjempefin lue,pleddet hvet jeg er supert,har strikket helt maken i samme farge og det er helt herligt 🙂 skjørtet var fantastisk fint og så fint som du kledde det,restegarn er jammen toppers :)) spennende da med nytt prosjekt,ha en nydelig helg

    4. Hei!
      Så mye fint du har strikket!
      Jeg likte alt sammen 😀
      Ja noe må man gjøre når man ikke har TV og slikt. Og du har rigget det godt til skjønner jeg 🙂 Godt å slappe av med gode serier og strikke i vei 🙂
      Fine bilder av deg!
      Ha en flott dag kjekke du 🙂

    5. Mange flotte plagg du tryller fram med pinnene! Likte også pleddet veldig godt. herlig lysskinn i det! Håper du får flyttet tilbake til stua di i god tid før jul. Det blir stas – nytt gulv og nytt tak! 😀

    6. Kreative dager da, tross alt…Flotte bilder, og spesielt det profilbilde av deg…
      Strkke skjørt…hmm…, har jeg aldri prøvd…

    7. frufrydefull: Tusen takk 🙂 Nei, er ikke alle som er like ivrige med strikkepinnene, men luer og ullsokker er også noe vi har behov for her i dette kalde landet 😀

    8. birdbay: Tusen takk 🙂 Ja, pledd er godt. Må nok kanskje strikke ett til meg selv også 🙂

      Håper helgen har vært fin 🙂 En god uke ønskes deg <3

    9. fruensvilje: Hei 🙂

      Ja, kanskje kjellerrommet har vært en god ting for meg….Her jeg sitter, får jeg ut litt av kreativiteten min 🙂 Kjekt med restegarn…og det pleddgarnet har jeg kikket så ofte på, men aldri tenkt at jeg skulle kjøpe. Nå er jeg glad jeg faktisk kjøpte, og strikket. Det gikk jo fort og greit. Grei ting å ha mens en ser TV og sånne ting 🙂 Tusen takk. Ja, det var kjekt at skjørtet passet så godt 😀 Nye prosjekt på gang her nå….Hadde restegarn nok til noe jeg har hatt lyst å strikke 🙂

      Fortsatt god søndag, og ønsker deg en flott ny uke 🙂

    10. etdiktomdagen: Tusen takk 🙂 Ja, noe må man ha å gjøre, når plassen og andre muligheter er begrensede. Og kjekt å være litt produktiv også. Alltid hyggelig med noe nytt å ha på seg 🙂

      <3

    11. natheless: Tusen takk, så hyggelig sagt 🙂 Ja, det er kjekt med strikketøy, og god terapi også 🙂 Pinnene klirrer videre de, med nytt garn og mange masker 🙂

      Klem 🙂

    12. annebe: Tusen takk, så pent sagt 🙂 Ja, håper ikke det ble “too much” 😉 Er bare så kjekt plutselig, å lage ting selv 🙂

      1. adventsklem fra meg <3<3

    13. Mariann Sæther Tokle: Tusen takk 🙂 Kjempekjekt når man kan lage noe til andre, som engasjerer seg i hva de vil ha 🙂 Kos deg med strikket 🙂

    14. karidansen: Tusen takk 🙂 Ja, pleddet likte jeg også godt. Vurderer å strikke ett som kan passe inn i stua 🙂 Jeg kommer inn i stua denne kommende uken. Gleder meg masse 🙂

    15. maiken: Tusen takk 😀 Jeg likte selv godt det profilbildet 🙂 Er ikke alltid at jeg er så fornøyd med bildene av meg.

      Strikke skjørt, det kan jeg anbefale 🙂 Det går raskt, og er lite montering 🙂

    16. Laila MA: Takk for det 🙂 Ja, alle disse tingene var noe jeg ønsket meg…så pleddet som er til min datter, må jeg nok strikke til meg selv også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg