STEINBUKKEN

Steinbukken er tegnet som råder i disse dager. Det er da de fyller året. Halve desember og halve januar. Sånn omtrent i alle fall.


Av en eller annen grunn, tror jeg at jeg har en magnetisk dragning mot Steinbukker. Eller de mot meg. Noe sånt i alle fall.

For jeg kommer veldig ofte i kontakt med dem. God kontakt også. Knallkjekke folk, de som er født i stjernetegnet Steinbukken 😀

Alle mine ekser, jeg har 4 stykk, er født i det tegnet, Steinbukken. To av dem fyller året på julaften, en på nyttårsaften og en litt uti januar. Det kan se ut som at jeg er veldig flink å peile meg inn på dem med litt spesielle bursdager. Dvs. dager hvor hele resten av landet også er i full feiring.
Litt rart at jeg ikke enda har peilet meg inn på en som fyller år på 17. mai. Men det er kanskje fordi han ikke er Steinbukk 😉

På grunn av dette, har jeg blitt litt i mot Steinbukker som kjærester. For det ser jo absolutt ut som at jeg kan være god venn med dem, men å ha et kjærlighetsforhold, det fungerer ikke i lengden.

Det betyr, at jeg ofte spør en potensiell likandes type hvilket stjernetegn han er født i? Og svarer han Steinbukken, så klarer jeg ganske fort å vri det over til at vi kun kan være venner. At det vil fungere best.

Og det har fungert utrolig godt veldig lenge. Jeg har etterhvert ganske mange gode Steinbukkvenner.

Her om dagen, noen uker siden, kom jeg i kontakt med en ny mann, som jeg syntes det var trivelig å skrive med. Jada…jeg møter folk over alt jeg 😉

Vi fikk pratet om mangt, og jeg følte en god kjemi. At han var kun 40 år, det fant jeg ut at jeg ikke skulle henge meg opp i. Vi besluttet å møtes, og gå en tur.

Jeg gnaget litt på det der med aldersforskjellen, og utrykte litt bekymring overfor ham om dette i uken før jul. Men det er strengt tatt ikke noe problem. Ikke for meg i alle fall. Han svarte da, at han synes ikke aldersforskjellen gjorde så mye, for han skulle fylle året uken etter, og da ble han jo 41. Så aldersforskjellen var jo minimal mente han.

Der og da ble jeg lamslått. Jeg var glad vi satt i hver vår stue og skrev til hverandre. For jeg tror nok jeg må ha sett ganske skuffet ut. For hvis han skulle fylle året i juleuken, så betydde det jo at han var Steinbukk!

Jeg kommenterte det overfor ham, at jeg visste han var Steinbukk da. Men for en gangs skyld unnlot jeg å komme med den vanlige kommentaren min, at da kunne vi maks være venner. Jeg besluttet å vente å se. 

Istedet spurte jeg ham: “Siden du fyller året neste uke, i juleuken, du har ikke tilfeldigvis bursdag på selveste Julaften da?”
Svaret kom kontant: “Joda, jeg fyller året den 24. desember.”

ER DET MULIG??????

Hvordan går det an altså, å treffe blink enda en gang? Enda en som fyller året på julaften? En mann, som jeg fatter interesse for?

Jeg tror det hviler en forbannelse over meg eller noe sånt. Det finnes ingen annen forklaring! Steinbukken er nok min skjebne.

Uansett besluttet jeg at jeg skulle møte han noen ganger, i alle fall vennskapelig. For å se ting an litt. Og det gjorde jeg. Og jeg fant ut at han er Steinbukk ja. Som venn vil det fungere veldig bra. Som kjæreste vil det fungere veldig dårlig.

Heldigvis hadde jeg på forhånd klarert med han, at vi møtes vennskapelig. Så får vi se ting an. Og jeg nevnte ikke med et eneste ord at jeg har litt aversjon mot Steinbukktegnet.

Men nå kan jeg med hånden på hjertet si at det ikke blir noe mer enn vennskap. Forhåpentlig et godt vennskap. Som jeg har med andre Steinbukker.


Teksten her burde forklare det meste.

Sånn er det bare. Det ligger i meg. Mulig jeg dømmer. Men sånn er det bare.

Jeg tror helt ærlig, at han også vil synes det er best. Selv om jeg ikke har fortalt det til ham enda. Jeg tror ikke han var kommet i det romantiske hjørnet enda. Selv om vi begge er single og har mange av de samme tankene om ting.

Det ser ut til at jeg har antennene ute for tiden, og ønsker å ikke være alene. Det er jo ganske periodisk. Og nå har jeg en sånn periode, hvor jeg er åpen for nye muligheter.

Men altså……..

……..dette er ikke en kobling som jeg med min kroniske utmattelse kan gå inn på 😉

 

Så jeg er egentlig klar til å kikke på andre stjernetegn jeg 😉

Er du opptatt av stjernetegn og hvem som passer sammen?

 

 

(Alle bildene i innlegget er hentet fra google)

#stjernetegn #steinbukken #tvillingene #lovematch #forhold #kjærlighet

30 kommentarer
    1. Uff da. Men det er gjerne noen likhetstrekk ja, på de som er født i samme stjernetegn:) Får håpe du treffer noen du passer med da:) Steinbukk eller ei:) Ha en fin kveld videre:)

    2. birdbay: Hehe…Ja, det er vel andre jeg passer bedre til. Men har jo nokså diffus selv i mitt eget stjernetegn, siden jeg er født helt på grensen til neste tegn. Men men…er nok meningen jeg skal være alene 😀 Går bra det også 😀

      Ha en flott kveld videre du også <3

    3. Nei, jeg er ikke opptatt av det, men som du, ser man jo mange ganger et mønster. Jeg kjenner gode steinbukker, så for meg er det et veldig godt stjernetegn da! Men jeg er ikke steinbukk og heller ikke mannen min. Du må nok lete videre og lykke til! 🙂

    4. natheless: Ja, det er et mønster. Artig å lese mitt eget stjernetegn, og se hvor mye som passer også 🙂 Og jeg kjenner meg igjen i dem jeg kjenner med samme stjernetegn. Steinbukker er flotte mennesker de. Jeg liker dem jeg 🙂 Liker generelt folk flest, samme hvilket stjernetegn de har <3

    5. Hei på deg ! Jeg kan ikke noe om stjernetegn…men utrolig merkelig at du treffer på tre Stk som er født på julaften..:) Aldersforskjell trenger ikke å ha noe å si, men det vet man jo ikke før det har gått noe tid 🙂 Mannen og jeg er født i 61 begge to..det litt “merkelige” med oss er at jeg er født 4. 12 og mannen er født 12. 4…
      Håper du koser deg i jula :)) Romjulsklem <3

    6. annebe: Heisann 🙂

      Etter min mening, så lenge ikke aldersforskjellen er alt for stor, så betyr det lite. Men kan fort bli at man føler man er født i to forskjellige generasjoner. Da blir det litt tungt 🙂

      Hehe….jeg tror dere har det helt rette….Dere har sammentreff på fødselsdatoene. Så artig 😀 Dere er nok ment for hverandre 110% <3

      Jeg koser meg i romjulen ja. Har endelig fått satt meg ned, og orker å skrive selv, og kommentere litt. Tunge steg for tiden, men det kommer seg nok snart 🙂

      God romjulsklem til deg også kjære du <3

    7. Dette her blir jo helt creepy, og du opplever tydeligvis verden som creepy nok med alle disse steinbukkene. Men jeg klarer ikke å la være.
      Jeg er også Steinbukk. Bursdag 23. desember.

    8. tankenemine67: Hihi….Som Steinbukk, er du nok en person jeg ville like veldig godt 🙂 Har godt lag med dem ser du 🙂 Helt kart merkelig å finne så mange som fyller året akkurat på julaften. Men det er nok en mening med det 🙂
      Gratulerer med vel overstått forresten <3

    9. tankenemine67: Veeel…du er Steinbukk, og jeg har STOR tiltrekning på det stjernetegnet…Hehehe 😉 Men fra spøk til alvor….man lever bare en gang, og jeg prøver å glede meg over hver dag, og alle små ting 🙂 Og nye venner, er alltid en berikelse 🙂

    10. Så spennende, og det var jo litt av et sammentreff…
      Fint du er og ser deg litt om, du som ikke trives alene…
      Jeg legger litt vekt på stjernetegn, og steinbukker er absolutt ikke noe for meg….

    11. Jeg skrev jo et lite innlegg om dette for en tid tilbake…..og har hatt samme erfaring som deg. To steinbukker født på samme dato og en Steinbukk tre dager før de to andre….Om jeg ikke tror BLINDT på astrologi….så tror jeg uansett at Steinbukker kun kan forbli venner for meg….. Jeg tror vel for så vidt at INGEN mann kan bli noe annet enn venn for meg….slik jeg ser det nå. Men…….. så vet jeg også at det går an å skifte mening, sjøl om noe kjennes ABSOLUTT……. akkurat her og nå. Bra du fant ut av det på et tidlig tidspunkt denne gangen! 😀

    12. maiken: Joda…jeg er inne i en periode nå, hvor jeg føler at jeg mistrives alene. Ønsker meg litt romantikk. Men noen Steinbukk blir det ikke. Der er jeg nok ganske så steil etterhvert 😉
      På tide å prøve noe nytt 😉

    13. karidansen: Ja, vi har jo pratet om de Steinbukkene du og jeg. Og er vel skjønt enige om det, at de ikke fungerer til oss 😉 Jeg tror ikke blindt på astrologi, men tror det er veldig mye i det 🙂

      Jeg har også vært der hvor du er nå….Der hvor det ikke blir noe annet enn vennskap med noen. Men rart med det….hvor fort ting kan snu og føles annerledes 🙂

      Ja, jeg er veldig glad jeg fant ut av det tidlig. Skal vokte meg vel for å brenne meg igjen 🙂

      <3

    14. Hei!
      Så spennende!
      Joda jeg er litt opptatt av stjernetegn og vet at jeg som skytte passer med løven som er i august……… Jeg har datet en som er født i mai og er ikke sikker på hva tegn han er i ….. men der klarer jeg faktisk ikke få noe annet enn vennskap frem, fra min side…… han er forelsket og jeg ikke….. kjekkeste karen men….. jeg kan ikke gå inn i et forhold basert bare på vennskap……. Så jeg får lete videre…. 🙂

    15. Jeg er ikke opptatt av stjernetegn, har så mange bevis på at stjernetegn som ikke passer sammen har holdt sammen i årevis, inkl meg selv 🙂 Man må nok finne en annen måte å se etter en match, å ikke starte med: “Når er du født?” f.eks, du har masse erfaring, bruk den først og fremst 🙂
      Håper 2016 blir et godt år for deg, uansett<3

    16. etdiktomdagen: Hei 🙂

      Jo, det er spennende med stjernetegn. Jeg har en venninne som er veldig flink med både stjernetegn og nummerologi. Det er alltid kjekt å spørre henne hvis jeg lurer på noe om meg selv og en eller annen.

      Og noen ganger, så er det kun vennskap man skal ha. Er sårt for den ene kanskje, men sånn er det bare. Nå vet jeg ikke om når i mai han her kjekkasen din fyller året, men er det i siste delen av mai, er han tvilling, som meg. Jeg fyller året siste dag i tvillingene, så føler meg mer som kreps i grunnen. Og i enkelte horoskoper er jeg faktisk kreps. Så jeg har vennet meg til å lese begge horoskopene 🙂

      Og enig med deg, man kan ikke gå inn i et forhold basert på kun vennskap. Det blir feil. Vi har levd lenge nok til å skjønne akkurat det 🙂

      Så da er konklusjonen: Vi får lete videre 😀 <3

    17. Siss: Det er mange som holder sammen ja, uten at stjernetegnet egentlig matcher. Det er jo alt etter hva man gjør det til. Jeg liker godt Steinbukken selv. Men har jo funnet at i forhold går det alltid dårlig. Og det er de samme Steinbukktrekkene som gjør det. Så derfor ser jeg etter det, helt automatisk. Og når jeg ser at det stemmer, ja, så er det ikke noe å bygge videre på. Her ga jeg ham faktisk en sjanse, fordi jeg valgte å ikke nevne det 🙂 Men likevel viste han ganske fort sitt Steinbukksærtrekk, som er litt vanskelig for meg og min personlighet å ha for nært innpå 🙂 Men sånn ellers, supert venneemne 😀 Og venner er vel det man har mest igjen for, tror jeg 🙂

      Ønsker deg også et godt 2016 <3 Vi starter med blanke ark 🙂

    18. Godt skrevet Eva.
      Ofte er det sånn at det vi tenker på er det vi får. Så om du tenker “Jeg vil ikke ha en steinbukk, jeg vil ikke ha en steinbukk” så er det det du får… Tenk på hvilket stjernetegn du vil ha, så kommer han kanskje “rekende på ei fjøl” 😉
      Hvis du ikke allerede har sett den, så anbefaler jeg The Secret, https://www.youtube.com/watch?v=pnaX1df4O5k

    19. Jeg synes horoskop er spennende, men tenkte ikke så mye over der da jeg traff mannen min. Han er fisk og jeg er løve, og det passer visst dårlig sammen. Jeg har vissnok ascendanten i vekten, så har vel noe til felles med det tegnet også: http://www.cafeastrology.com/ascendantcalculator.html
      Bestekameraten til junior på 6 år, er født på julaften og likedan en slektning av meg.

    20. Monica: Tusen takk 🙂

      Ja, ofte er det nok sånn. Man setter seg en ting i hodet, og når man gjentar det ofte nok, så blir det nok. Det har vel litt med det å være målbevisst 🙂

      Jeg har ikke tenkt så mye på hvilket stjernetegn jeg vil ha. Har jo kun erfart ett. Men har hørt at Vannmann skal passe bra til mitt tegn. Men så er det jo komplikasjonen med mitt tegn, at jeg egentlig har to tegn. Jeg er født siste dag i Tvillingene. Men i mange horoskoper er den datoen første dagen i Krepsen. Så jeg leser begge. Tenker nok at jeg skal la ting gå litt av seg selv jeg. Men likevel unngå Steinbukker med tanke på forholdsrelasjoner 😉

      Nei, jeg har ikke sett den. Men tror jammen jeg skal gjøre det. Må se om den er på Netflix. Hvis ikke må jeg se den på annet vis 🙂 Tusen takk for tipset <3

    21. Hanne Beate: Ja, horoskop er spennende. Jeg pleier å rådføre meg med en venninne når jeg har møtt noen jeg liker. Hun er godt inne i både horoskoper og nummerologi. Men det er ikke det første jeg gjør da 😉 Det med ascendanten har visst ganske mye å si det også. Der faller jeg litt ut på en måte 😉 Men får det godt forklart av venninnen min hver gang jeg trenger det 🙂

      Ja, jeg tror julaften er en populær dag å få barn 😉 Litt koselig, men samtidig litt trist. De får aldri ha dagen for seg selv…..

    22. Har ikke tenkt så mye på stjernetegn egentlig. Kanskje du skal prøve å finne en som er født 17. Mai nå da? 🙂 Rare sammentreff 😀 Ha en fin dag <3 klemmer <3

    23. frodith: Hihi…Ja, jeg får sikte meg inn på 17. mai 😉 Men sånn ellers tror jeg at jeg helst holder meg borte fra helligdagene 🙂 Bedre med dem man kan glede når det ikke er så mange andre som skal gledes samtidig 😉

      En fin dag til deg også kjære <3 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg