FRODITH’S FARGE CHALLENGE – DAG 6: LILLA

Jeg er kommet til sjette dagen i Frodiths fargechallenge. Og den er lilla

Min lilla, er fra stuen min 🙂

Like før jul gikk jeg i gang med et (for meg) kostbart prosjekt, å oppgradere stuen min. Den fikk nytt og lydisolert tak, og nytt gulv. Veggene beholdt jeg, for jeg orket ikke å sette i gang med maling også. Litt slitte hvite vegger, men den lilla veggen i enden av stuen min, ble malt for noen få år siden.

Spisestuen er et Ikea produkt. Og hadde hvite stolseter opprinnelig.

Det er jo en kjent sak at hvitt fort blir skittent. Og de var ikke akkurat noen pryd etter noen år. Så da fjernet jeg det hvite trekket, og trakk stolene om med lilla møbelstoff 🙂 Og det har jeg siden vært veldig fornøyd med. For jeg vet, at det er veldig liten sansynlighet for at noen har helt like 🙂

Jeg har også vært kunstnerisk, og malt et stort maleri som henger på veggen mot kjøkkenet. Der ville jeg fange opp lillafargene i rommet.


Det jeg gjorde var å skrive ut ettårsbildene av ungene i gråtoner, og limte dem på et stort lerret. Deretter ble det litt abstrakt maling rundt, og pyntet med litt plastperler. 

Det skal ikke symbolere noe spesielt annet enn lekenhet.

Det er ikke noe mesterverk, men jeg er stolt over det. Det var litt terapi i det å male igjen. Jeg har ikke malt noe siden jeg gikk på Tegning, form. og farge i min ungdomstid. Så det var litt rart å sette igang igjen. Og det fristet til flere prosjekter. Så får vi se da, om jeg kanskje setter igang med et annet maleri etterhvert 🙂

Så da fikk jeg gjort to ting på en gang her. Jeg fikk gitt mitt lilla bidrag, samtidig som jeg også fikk vist frem litt av den nyoppussede stuen min 🙂

Hvis du har lyst å se hva andre har presentert av farger, kan du besøke Frodith her, og se linkene hun har til alle de andre som er med 🙂

 

#challenge #utfordring #farger #glede #lilla #stue #interiør #maleri #kunst

26 kommentarer
    1. Det gjør seg virkelig med en vegg med farge. Og den lilla fargen var virkelig fresh! Stua di er kjempe flin! 😉 Og nydelig bilde av barna dine som du har malt! 😉 Ønsker deg en fin tirsdag!

    2. Så flott med litt lilla inn i stuen! Det frisker opp! Flott maleri og krativt gjort! Flott bidrag! Ha en god dag!

    3. Kjempefin stue. Vi har samme spisestue -stoler, men ikke i lilla, men hvit. Vi kjøpte flere trekk i hvit, så når noen er på vask, er det på med de andre :-)Fint bilde du hadde laget. Moro å lage ting :-)Takk for at du har vært med 🙂 og takk for linking <3 god klem <3

    4. det var en fin stue og lillafargen var fin,du gjorde det rette med å hente frem lillafargen forkjellige steder i rommet,det gav det hele et mer helhetlig inntrykk

    5. Unni: Tusen takk 🙂 Ja, alle veggene var hvite i utgangspunktet. Men etter noen år gikk jeg lei. Ville ha litt farge i tilværelsen 🙂 Og da ble det lilla, som jeg synes er en behagelig farge 🙂 Bildet av ungene kom jeg på fordi jeg ønsket en forandring også på veggene og i uttrykket 🙂
      Ha en fin tirsdag du også 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk 🙂 Ja, det frisket godt opp. Angrer ikke på det grepet. Og lett å forandre på om jeg blir lei 🙂
      Ha en god dag du også 🙂

    7. Margrethe: Tusen takk 🙂 Ja, jeg er glad i lilla….så trives med den veggen, og bildet matcher jo…så da er jeg fornøyd 😀

    8. frodith: Takk 🙂 Hihi…tror mange har like stoler. Da jeg var på visning her, hadde hun som bodde her også sånne 😉 Jeg ble lei av alt det hvite, og fant at jeg ville ha litt farge i tilværelsen 🙂
      Det er kjekt å lage noe selv ja. Ble jo noe som ingen andre har 🙂
      Skulle bare mangle at jeg ikke linker litt 🙂 Er veldig kjekt å få være med her. Koser meg 🙂
      God klem til deg også, og ha en fin dag <3

    9. fruensvilje: Tusen takk 🙂 Ja, jeg synes den fargen er fin, og sånn passe fresh og dempet på samme tid 🙂 Andre enden av stua har jeg en svart skinnsalong, og den har fått lilla puter 🙂 Så henter opp fargen der også 🙂

    10. Nydelige lillafarger 🙂
      Stuen din ser kjempeflott ut – veldig koselig med de hvite veggene, brune gulvet og lilla vegg innerst. Herlig!
      Ønsker deg en flott tirsdag!

    11. Anonym: Tusen takk 🙂 Ja, jeg har blitt veldig fornøyd etterhvert 🙂 Og nå i dag skal siste del av regningen betales 😉 Huff og huff 😉

      Ha en flott tirsdag du også 🙂

    12. Så mye fint du viser fram. Nydelig stue med kontrastvegg og de stolene er jo så lekre. Min venninne har maken, og hun har trukket stolsetene i gråfarger.Bildet ditt var jo supert. Du må jobbe mer med sånt. Mal på hva som helst og kos deg, for du vet da å sette sammen farger ser jeg! Tegne og male gir meg ro og jammen blir det noe morsomt ut av det også. Stå på, jeg følger meg! Klem fra meg 🙂

    13. Tone: Tusen takk 🙂 Ja, jeg er fornøyd med den fargen. Gjorde at stuen ble litt mer lun og hjemmekoselig, samtidig som den ble litt mer “typete” 🙂 Kanskje du kan ha det du også etterhvert?

    14. natheless: Tusen takk 🙂 En herlig tilbakemelding 😀 Ja, jeg elsker de stolene der. Angrer ikke på at jeg satte litt farge på tilværelsen. Og så er det jo enkelt å gjøre om hvis man har lyst å forandre farge eller stil 🙂

      Det var kjekt å male igjen. Selv om det er sånn ca. 30 år siden sist 😉 Jeg egner meg ikke til figurativ maling…men spennende å forsøke seg på noe abstrakt 🙂 Og kombinasjon av maling og fotografi er noe jeg kanskje vil forsøke meg på igjen om det passer sånn 🙂

      Kjekt å få sånne fine tilbakemeldinger 🙂 Tusen takk for det 🙂

      Klemmm tilbake 🙂

    15. Så artig å se hvordan stuen din ble, og ikke minst hvordan du løste oppgaven. Original måte du brukte bildet av barna dine også, for å flette sammen fargen.
      Så du har også gått tegning, form og farge. Det har jeg også for ennå flere år siden, og jeg valgte også utdanninga i den retning uten at jeg har tatt i en pensel på maaaaange år…slik går det. Riktig fin dag til deg :).

    16. Så flott stue du har, og jeg som er så glad i lilla, synes den er helt etter min smak.😊 Nydelig det bildet på veggen og passer så fint sammen med resten!

    17. BforB: Ja, fargeutfordringen passet som hånd i hanske med min stue. Så da fikk jeg jo vist frem litt av den 🙂 Jeg grublet lenge på hva jeg skulle gjøre med ettårsbildene. Men så kom jeg på at jeg skulle leke litt med maling, og da ble resultatet sånn 🙂

      Så da har vi jo litt lignende utdannelse, men sikkert med forskjellig retning som mål 🙂 Det var rart å male igjen, men veldig kjekt også. Jeg må nok innrede et hobbyrom, sånn at jeg kan male litt uten å bruke oppholdsrom til arbeidet 🙂 Var kjekt å gå i gang igjen 🙂

      En fin kveld til deg <3

    18. dedicat: Tusen takk 🙂 Ja, etterhvert har jeg fått inn litt av meg selv her. Jeg har bodd her i nøyaktig 7 år nå 🙂 Og har forandret litt underveis 🙂

    19. Hanne Beate: Tusen takk 🙂 Så kjekt at du også liker lilla 🙂 Det er en farge jeg er veldig glad i selv, og synes den passer godt i interiør 🙂 Jeg ble fornøyd med bildet, og fargene. Bedre enn jeg selv forventet 🙂

    20. karidansen: Ja…du har jo sett det på nært hold du 🙂 Og ja…bildet er jo litt spesielt…og en skatt for meg 🙂 Ungene synes jo det er fint, og er litt stolte….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg