DAGEN DERPÅ

Der er jeg i dag….dagen derpå.

Det høres ut som at jeg har hatt tidenes fyllekule. Men det har jeg ikke.

Jeg har derimot vært på tur, i familieselskap i Haugesund.

Og sånt tar på.

Kjøreturen fra Sandnes til Haugesund tar ca. 2 timer, om man kommer seg på fergen med en gang. Og selvsagt, like lang tid tilbake.

Festen i Haugesund var som forventet, utrolig koselig. Det var så kjekt å se alle igjen. Dem man ikke møter så ofte ♥

Vi var 16 til bords, og lokalet var en asiatisk restaurant. Der fikk vi vårruller til forrett, og 3 forskjellige valg til hovedrett, som vi kunne forsyne oss av, og eplekake med is til dessert 🙂 God mat, og mett ble jeg 🙂

Timene fløy avgårde 🙂 4,5 timer ved bordet.

Men til slutt måtte vi takke for oss, og legge avgårde på hjemveien igjen 🙂

Og da, når vi hadde satt oss i bilen, og skulle kjøre tilbake, sa ryggen min STOPP!

Jeg er ikke normalt plaget med ryggen. Men jeg kjente at jeg nok hadde sittet for lenge i ro, på stoler som ikke passet for meg å sitte så lenge på.
Og da jeg satte meg i bilen, fikk ryggen en annen vinkling, og jeg kjente at jeg var sliten akkurat der, i korsryggen.

Men det gikk greit på turen hjem, og ryggen tilpasset seg en annen stilling.

Men da jeg våknet i dag, kjente jeg at ryggen var lite samarbeidsvillig. Og i tillegg var kroppen helt kjørt sånn ellers også. Sånn som jeg er vant til. Bare at nå var det sparebluss på energien helt fra jeg sto opp. Og jeg holdt ut i 4 timer, før jeg måtte gå og legge meg igjen. Jeg hadde ikke energi til å sitte opp engang.

Kroppen verker. Det kjennes ut som at jeg har løpt maraton i flere døgn uten å stoppe, og smertene forflytter seg. Først har de sittet store deler av dagen i lårene, så flytter de seg til leggene, deretter flyttet de seg til skuldrene, og nå er de i armene. Det er utrolig ubehagelig. Og jeg lurer på hva som styrer det?

Men det er noe jeg skal ta opp med legen neste gang. Det begynner å bli litt for mye av akkurat det der. 
Jeg føler meg mørbanket, totalt.

Heldigvis har jeg ikke vondt i hodet, for det har jeg også ofte. Men i dag fikk jeg fri fra akkurat det 😀

Dagen derpå kunne jeg gjerne unngått, men jeg var vel forberedt. Det er ikke så lett å porsjonere energien på et sånt arrangement. Så jeg sto løpet ut, og var forberedt på at dagen i dag kunne bli litt tung.

Og ikke bare det, men jeg har vært nokså langt ned i kjelleren også i dag. Jeg vet ikke hvorfor. Men det har kanskje en sammenheng med at jeg er så ufattelig sliten. Da faller humøret også.

Jeg satser på en bedre dag i morgen 🙂

Nå leser jeg litt blogg, og skal kose meg med en film eller serie på Netflix, før jeg nok tar en tidlig kveld 🙂

 

 

#familie #middag #selskap #reise #bursdag

14 kommentarer
    1. Nå trodde jeg du hadde hatt den fyllekula ja..hehe.. Kan ta på å være i slike selskap..og kjøreturer er ikke noe for meg iallefall..men noen ganger må man :))
      Men det så veldig trivelig ut da..med god mat :)) Og bildene av deg var veldig fine..kledelig farge på toppen 🙂 Håper du kommer deg igjen..slik at du får fine dager fremover :)) Klem og fin kveld <3

    2. Uff..ja det er typisk at man får igjen dagen etter..og at man går i kjelleren er ikke så rart..man har ikke så mye å gå på, og når man da også får mer vond, da topper det seg! Føler med deg! Men du får tenke som du gjør..du viste at dette ville komme, og at det er prisen å betale..GRrrr..men bra du hadde det hyggelig i går!! God bedring, og ta kroppens signaler om at den vil ha hvile..:-)

    3. Du hygget deg i selskap og det er jo kjekt )) så får du slappe av og bruke den tiden det trengst for å komme deg til igjen ) kjedelig ja,men du får bare tenke på den hyggelige festen hi hi så går det fremover

    4. Det er ikke noe rart du er litt i kjellern når kroppen er mørbanket og sliten, blir ikke så glad av det akkurat.. Men fint å høre at kvelden var hyggelig da 🙂 Håper en god natts søvn gir deg litt mer energi i morgen 🙂 klemmer fra meg <3

    5. Det går jo utover humøret også, når skrotten krangler og gjør vondt….men det var en trivelig dag i går, og du har evnen til å glede deg til å se en film! 😀

    6. Kroppen vår er en helhet. Alt henger sammen, psykisk og fysisk! <3
      Håper du får slappet av ordentlig og hvilt deg. <3 Ikke press deg noe nå, bare gjør ting for DEG, og kjenn at du "fylles opp igjen"! <3 Søvn er alltid beste medisin! <3 Stor klem.

    7. annebe: Hehe…nei, blir lenge til jeg skriver om noen fyllekule 😛 Men at det å være sosial pluss en så lang kjøretur tar på, det kan jeg skrive under på.

      Tusen takk 🙂 Jeg er nok litt usikker på fargen selv, og det er en kjole 🙂 Men jeg likte den så godt, at jeg kjøpte den under tvil 🙂 Går alltid an å ha noe tilbehør til, som drar fargen litt bort fra huden 🙂

      Jeg har en litt bedre dag i dag. Men slapper fortsatt av etter beste evne 🙂

      Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Sånt som dette er fryktelig slitsomt. Men jeg hadde det veldig kjekt, og den gleden overskygger jo det vanskelige 🙂

      Hviler fortsatt, selv om jeg føler meg bedre i dag 🙂

    9. fruensvilje: Ja, det å tenke på hvor koselig det var å se alle sammen igjen, gjør at den tunge dagen derpå er lettere å bære 🙂

    10. frodith: En god natts søvn hjalp godt. Og gode nyheter på morgenkvisten hjalp enda litt. Men er i avslapningsmodus i dag også. Og i tillegg er det storm ute, så blir ikke tur heller i dag. Skal kose meg litt med å finne noe kjekt å se på netflix 🙂

      Ønsker deg en fin dag 🙂 Klemmer <3

    11. karidansen: Ja, helt klart går det utover humøret. Alt er jo slitent, til og med humøret. Men heldigvis noen hakk bedre i dag 🙂 Har i alle fall vært utenfor huset. Men blir ikke tur. Det er storm ute, og best å holde seg inne 🙂

      Blir nok litt mer film….koselig det når vinden river i huset 🙂

    12. Unni: Ja, alt henger sammen, og jeg merker det jo, hvor lett det er å bli trist og lei seg når jeg er så sliten at jeg ikke orker å gjøre noen ting. Jeg føler livet seiler forbi, uten å ta meg med.

      Jeg fikk hvilt godt i går, og fortsetter i dag. Kjenner at det trenger jeg. Så i dag har jeg kosedag, hvor kun meg selv står i sentrum 😉

      Stor klem til deg også <3

    13. natheless: Det er bedre i dag ja, både ryggen og alle de andre vondtene 🙂 Men må nok lære meg at jeg må beregne et par dagers hvile etter sånne type arrangementer….:)

      Klem fra meg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg