CHALLENGE OM MAT – DAG 1

Så lar jeg meg rive med av en ny challenge 🙂
Denne gangen er det Søtmonsen (matogkakeoppskrifter.blogg.no) som har kommet med utfordringen. Og den handler om mat 🙂

Denne første dagen skal man legge ut et bilde av favorittkaken.

Og mitt bidragsbilde er lånt fra Det søte liv.

Suksesskake er den absolutt beste kaken jeg kan spise. Og min store sorg er at jeg sjelden får en vellykket kake når jeg baker den selv. Jeg får sjelden til den gule kremen. Så den kaken der tar jeg ikke på meg å bake selv ved viktige anledninger. Men jeg har jo bakt den, og fått den vellykket noen ganger. Men det er aldri noen garanti 😉

Så derfor har jeg heller ikke noe privat bilde av den 🙂

Da er mitt bidrag levert, og jeg ser frem til neste dag, som jo da er i morgen 🙂

 

 

#kakeglede #challenge #søtmonsen 

 

20 kommentarer
    1. Jeg skal også være med, når jeg får gjort ferdig forrige challenge, Missmommy sin.Suksesskake er godt. Men jeg har en annen favoritt 😉 Den kommer senere da. Ha en flott dag, jeg er med mamma hos lege 🙂

    2. frodith: Jeg gleder meg til å se din favoritt. Og sånne type utfordringer er så kjekke, for man får se hva andre liker, og hva andre velger 🙂 Missmommy sin valgte jeg å ikke være med på. Det får bli til en annen gang 🙂 Den var litt for krevende for meg som knapt nok klarer å henge med for tiden 🙂 Men bilder….der er jeg helt med 😀

      Lykke til hos legen med moren din, og kos dere resten av dagen <3

    3. Åååå den liker jeg også.. De hadde den i kantinen der jeg jobbet før..Verdens beste forøvrig..for det finnes mange typer av denne..Og den måtte jeg ha hver fredag! Nammm

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Mmmmm….det hørtes fantastisk ut å kunne spise denne kaken en gang i uken 🙂 Jeg har lyst å forsøke å lage den til konfirmasjonen. Men tror jeg må lage den i god tid, og fryse den ned. Det er ikke helt det samme, men sjansen for at den blir vellykket er litt større da 😉

      Godt det er fredag i dag da, og at jeg kunne friste med et suksesskakebilde 😀

    5. Mariann Sæther Tokle: Gulrotkake er også veldig godt ja…nam nam. Jeg har en halv liten bløtkake i fryseren…men tror det blir for mye for kun meg selv 😉
      Herlig med fredag 😀

    6. foreignerat50: Herlig når man får det til. Det er nok bare jeg som ikke er tålmodig nok med kremen 🙂
      God helg til deg 🙂

    7. Margrethe Hjertaas: Ja, det er jo kjekt å se hvem som liker hva…selv om man ikke er noe matvrak 🙂 En fin måte å bli kjent på det også 🙂
      Og nå er linken i orden også inne i innlegget. Så nå skulle det være lett å finne frem 🙂
      Klem 🙂

    8. Så koselig du ville være med 😀 Takk for linking ^^ Dette er jo en veldig populær kake ja 😀 Husker vi var på Lierne bakeri og så hvordan de lagde den for mange år siden ^^

    9. Så morsomt! Her må jeg nok titte inn og se hva dette er! 🙂 Sukksekake er bare så nydelig å spise, men det er ikke ofte jeg baker den. 🙂

    10. Søtmonsen ): Ja, denne challengen så jeg som overkommelig akkurat nå. Og så er jeg jo glad i både kaker og mat sånn generelt, selv om matlysten av og til glimrer med sitt fravær.

      Sikkert spennende å være på et bakeri og se hvordan godsakene lages. Der kunne man sikkert fått noen gode tips 🙂

    11. natheless: Ja, den er virkelig god, men ikke den kaken som bakes oftest her heller 😉
      Kjekt om du også er med på utfordringen 🙂

    12. Ååå, det er lenge siden jeg har bakt den. Og påskegul også. Skal bakes en av dagene!
      Den er kjempeenkel å få til. Hemmeligheten med den gule kremen er å røre hele tiden den skal kokes og smøret oppi til slutt. Det skal oppi i biter, skal IKKE være smeltet på forhånd. Tror det er det de fleste gjør feil…
      Takk for titten, jeg ble veldig kakesyk nå.

    13. maiken: Ja, den er påskegul. Jeg lurte på om jeg skulle øve meg litt, og bake den til påske. Da blir det nok en hyttetur 🙂
      Jeg har nå gjort det med den gule kremen…Men likevel blir det mislykket. Jeg følger alltid oppskriften, men det blir et lykketreff om jeg får det til 🙂 Men øvelse gjør mester 🙂

      Ja, ble faktisk kakesyk selv jeg nå 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg