KJØKKENET MITT I CHALLENGE

Ja, når høres det jo litt voldsomt ut da, at kjøkkenet mitt skal være i en utfordring. Men det er ikke så voldsomt som det høres ut. Det er nemlig Søtmonsen sin Real Food Challenge det handler om. Og i dag har jeg kommet til dag 4: Legg ut bilde av ditt kjøkken.

Og her er mitt kjøkken.


Det var ikke dette kjøkkenet som var da jeg flyttet inn hit. Da var det et gamlere kjøkken, og mye mindre benkeplass. Og plass til et knøttlite kjøkkenbord.

Jeg valgte ved hjelp av en jeg var kjæreste med, å gjøre om litt på kjøkkenet. Jeg søkte på finn.no og fant et brukt kjøkken som kunne passe inn. Det var jo litt puslespill, fordi pyntelistene og alt passet jo ikke utformingen til mitt kjøkken. Men litt liming og pusling, så ordnet det meste seg.

Men fakta er at det aldri ble ferdig. Det er enda småting som mangler. Bl.a. en del av veggen. Den skal snart bli ferdig, sparklet og malt. Men det synes ikke så veldig godt heldigvis.

Grunnen til at det aldri ble ferdig, er at han som hjalp meg, var flink til å sette i gang med nye prosjekter, men hadde ikke tålmodighet til å holde ut til det var helt ferdig.

Uansett er jeg fornøyd med kjøkkenet mitt jeg. Jeg valgte å kaste ut det lille kjøkkenbordet, og heller bruke spisestuen som fast spiseplass. Og da ble det plass til en mye større kjøkkenbenk. Noe jeg ikke har angret et eneste sekund på 🙂

Noen ganger har jeg lyst å male kjøkkenet. Men inntil videre tror jeg at jeg lar det være som det er 🙂

 

 

#kjøkken #utfordring #challenge #interiør 
 

22 kommentarer
    1. Fint kjøkken 🙂 Så lenge man trives så er det det viktigste 🙂 Vi har kjøkken og stue i ett 🙂 trives med det jeg 🙂 Aldri hatt før.. Klemmer <3

    2. Ja det er mye man KAN gjøre..men det er jo ikke vits vis man trives og det er brukbart… Flott, koselig kjøkken du har! Liker treverk jeg..men tror jeg er alene om det..hihih.

    3. frodith: Takk 🙂 Ja, viktigst å trives 🙂 I mitt første hjem etter jeg flyttet fra foreldrene mine, hadde vi en halvåpen løsning mellom kjøkken og stue. Og jeg sverget på at det i fremtiden ikke skulle være mulig å kunne se inn på kjøkkenet mitt fra stua 🙂 For jeg er kanskje ikke den mest ryddige personen når jeg har stått der og kokkelert 😉

      Men tipper det er strøkent hos dere 🙂 Klemmer <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er absolutt brukbart, men jeg kunne ønske meg et litt lysere inntrykk 🙂 Men uansett, koselig er det, og jeg får jo gjort alt jeg vil der 🙂 Tusen takk 🙂
      Har vel inntrykk av at de fleste vil ha det så minimalistisk. Men der er ikke jeg 🙂

    5. fruensvilje: Takk 🙂 Ja, det er veldig lunt og fint. Trivelig synes jeg. Og jeg liker så godt benkeplassen 🙂 Tror kjøkkenet er fra 80 tallet en gang 🙂 Mange som fortsatt har sånne kjøkken, og det er koselig synes jeg 🙂

    6. Så fint kjøkken du har da, og med smarte løsninger. Likte så godt veggklokken din og hyllen over vinduet.😊

    7. Hanne Beate: Tusen takk 🙂 Ja, når man har små forhold, og liker å samle på ting, da må man være litt kreativ for å utnytte plassen best mulig 🙂 Og den klokken den liker jeg også godt 🙂 Greit å ha noe som viser tiden når man står og lager mat 🙂

    8. Så trivelig det så ut på kjøkkenet ditt..godt du fikk litt hjelp selv om han ikke fullførte jobben..hehe.. :))
      Deilig med benkeplass ved vinduet…vi har kjøkkenbordet ved vinduet vi ..men hender jo jeg “jobber”litt ved det også :)) Skolebrød blir aldri feil…nam 🙂 Klem fra meg <3

    9. Jaha, vi er visst ganske like!!! Vårt kjøkken har ikke den buen oppe, men fargen er eik ja! Koselig synes jeg. Jeg også tenkte at jeg kunne male, men det endte med at vi byttet ut benkeplatene så de ble mørk brune og så ble det nytt igjen for meg. Fine skolebrød. Det hadde jeg tenk å bake i dag, men så kom sønnen på kaffe før jeg hadde startet! 🙂 Ha en fin kveld i ditt lune kjøkken! 🙂

    10. missmommy.blogg.no: Tusen takk 🙂
      Ja, de skolebollene er favoritt her i huset. Laget av vanlig bolledeig. Knallgode og mektige 🙂

    11. annebe: Ja, var godt å få begynt i alle fall…hehehe 😀 Men frustrerende nå, mange år senere, og ting fortsatt ikke er ferdig. Men litt etter litt så blir det en orden på det også 🙂

      Herlig med benekplass ved vinduet. Det er kjekt å stå der og jobbe, mens man har utsyn på verden utenfor også 🙂

      Skoleboller er bankers her i huset ja 🙂

      Klemmer til deg <3

    12. natheless: Er nok et ganske standard kjøkken ja, som mange har eller har hatt 🙂 Populært og eksklusivt i sin tid 🙂 Og det er ikke mye som skal til for å gjøre store endringer. Benkeplaten er jo den som er mest i bruk, og den synes godt på kjøkkenet, så da ser man jo veldig godt når den blir byttet ut 🙂

      Hehe…luktet sønnen din skoleboller før du overhodet fikk begynt? Det er sønnen sin det tenker jeg 😉 Hehe. Men han fikk nok god kaffe, og det betyr også mye 🙂

      En fin dag til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg