DAG 5 I FOOD CHALLENGE

Søtmonsen har i dag valgt at vi skal legge ut et bilde av et restaurantmåltid.

Og mitt bilde er dette:

Lam Kleftiko. Og dette måltidet inntok jeg i Gamlebyen i Rhodos by i september. Jeg la merke til at det var forskjellige måter å servere det på. Og denne hadde litt lite tilbehør, men det smakte utmerket likevel 🙂 Jeg synes jo innpakningen var ganske stilig da akkurat her 🙂

Sier ikke så mye mer. Har hatt en litt trist og tung dag. Men nå har ungene mine kommet, og da skal jeg kose meg med dem de neste 3 ukene ♥

 

 

#challenge #food #foto #mat #utfordring

 

22 kommentarer
    1. Det var en artig måte å servere på ja..:-) Kos deg med ungene, og håp på en bedre dag i morgen! klem

    2. Åååh Eva, jeg ELSKER Gresk mat!! Og kleftiko er jo bare Sååå godt!!! 😉 Hi hi..
      Nå MÅ jeg til Hellas igjen!
      <3 Håper det går bra med deg!? Tenker på deg.. <3 Stor Klem

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, litt spesielt å få maten servert i matpapir 😉 Liksom det man forbinder med lunsj her til lands 😉

      Håper at dagen i dag blir lettere ja. Var en hendelse i går som satte litt tøft preg på meg.
      En fin dag til deg også 🙂 Klem

    4. Unni: JA….jeg elsker også gresk mat <3 Spennende mat, som også er artig å forsøke hjemme. Jeg laget kleftiko en gang her hjemme også. Ble godt det 🙂

      Tusen takk 🙂 Ja, en hendelse gjorde dypt inntrykk på meg i går, og det fikk jeg slite med resten av dagen, i form av tårer og en skikkelig sliten følelse. Men i dag er det bedre 🙂

      Stor klem tilbake, og tusen takk for omtanken <3

    5. joy: Ja, er alltid kjekt å forsøke noe nytt, selv om jeg var uforberedt på akkurat den innpakningen 🙂

      Dagen i dag blir nok bedre ja 🙂
      Fin dag til deg også 🙂

    6. Min matgale verden: Jeg syntes også det var en veldig artig og utradisjonell måte å få maten servert på. Satte liksom prikken over i’en det 🙂

      Daen i dag blir nok bedre ja 🙂 Og en herlig dag til deg også <3

    7. SV: Vi har laget stifado her hjemme, mange ganger, og nå får vi den til minst like godt her hjemme som “der borte”! 😉
      Godt å høre at det føles bedre i dag! <3 Livet kan gå som i en berg -og dalbane! Opp og ned. Og husk (som frodith minnet oss på i dag), "bak skyene er ALLTID himmelen blå!" <3 Klem

    8. Unni: Ja, jeg har også laget stifado. Er kjekt å lage de gode ferieminnene hjemme også 🙂 Må jammen gjøre det nå en dag mens jeg har ungene her hos meg 😉

      Livet går veldig opp og ned ja. Men ofte ned for tiden, for min del i alle fall. Håper det skal snu med våren 🙂
      Det gjorde godt med en liten påminnelse fra Frodith nå i morges ja 🙂
      Klem <3

    9. Først en klem til deg og jeg håper denne dagen blir bedre! Så noen ord om den maten! Det så da skikkelig spennende ut! Blir helt sulte her jeg. Jammen godt jeg har forberedt middagen til i ettermiddag. Her blir det kyllling og ris. Gode tanker fra meg 🙂

    10. natheless: Tusen takk 🙂 Ja, jeg tror denne dagen blir bedre 🙂
      Og maten, ja gjensynet med det bildet gjorde at jeg må finne frem oppskriften. Og jeg undrer meg over om jeg ikke har laget et blogginnlegg om den også. Men er usikker. Kan hende jeg bare tenkte at jeg skulle gjøre det 😉

      I dag blir det noe godt med kjøttdeig tenker jeg 🙂

      Tusen takk for de gode tankene 🙂 Ha en nyyyydelig dag 🙂 Klem <3

    11. SV: Ble så minnet om denne, og fikk lyst til å dele den med deg:
      “Sol ute, sol inne, sol i hjertet, sol i sinnet, ååå hvor det skinner”! <3

    12. Unni: Tusen takk <3 Herlig sang 🙂
      Nå er solen fraværende her, men jeg så en nydelig solnedgang forleden dag, som jeg ikke har delt her inne enda. Men det kommer 🙂 Skal skrive om den senere i dag, eller i morgen 🙂

    13. Artig bilde 🙂 Vi har vært for dårlige til å smake på lokal mat når vi har vært utenlands.. men nå er det lenge siden sist 🙂

    14. dedicat: Det er noe som er litt av ferien for min del, å smake den lokale maten 🙂 Så det vil jeg anbefale 🙂
      Men ja, i perioder i livet kan man ikke farte utenlands i hytt og pine. Ta det som er her og nå, og nyt alle gode øyeblikk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg