OPPDAGET EN NY STRAND

Her forleden dag dro jeg nok en gang på solnedgangstur. Og jeg har liksom laget meg et lite mål, om at jeg skal oppsøke forskjellige strender og fotografere solnedgangen.

For her har vi ganske mange flotte strender å velge blant 🙂

Solnedgangen er vakker samme hvor man er, enten det er en strand, på en fjelltopp eller på flatlandet. Men det som er med strendene, er at solen ofte gir en sånn nydelig refleksjon i vannet. Og det er liksom i mitt hode et ideelt drømmebilde 🙂

Jeg har ofte oppsøkt de samme strendene. Men nå er mitt nye mål å ta for meg strendene en etter en. Selvsagt innenfor en viss tidsramme 🙂 Det tar jo litt tid å kjøre, jo lenger sør jeg kommer.

Denne gangen dro jeg til en strand jeg ikke har vært på før. Stedet heter Vigdel. Dit må jeg dra en gang om sommeren også tenkte jeg da jeg kom dit. En gang hvor solen står høyt på himmelen, og man har lyst å sole seg og bade.

Vi har så fantastisk fine strender, og så utrolig mye dårlig vær. Det er jo det som er bakdelen.

Det som var fint med Vigdel stranden var at den er adskilt fra resten av landskapet med høyder hvor sand har hopet seg opp. Mange av strendene her er sånn. Og her på Jæren binder de sanden fast med vekster som skal hindre sanden i å flytte seg for mye. Og det er fint å stå på disse høydene og se utover strand og sjø 🙂
Jeg likte dette bildet så godt, fordi det gir en virkning av dybde og størrelse. Paret som går nede på stranden, viser at naturen er storslått og vakker. Og så var det romantisk synes jeg

Når man står med ryggen mot stranden, er det et ganske flatt landskap som åpenbarer seg. Og jeg synes at landskapet på Jæren er utrolig vakkert. Jeg har planer om å dra litt lenger utover Jæren når det har blitt litt mer grønt, og fotografere det flotte landskapet.

Det overrasket meg her på stranden, at det tydelig var fint å fiske her. For alle disse 3 personene på dette bildet her, drev med fiske…..inne på grunna….. Jeg gikk ned litt etterpå, for å se om jeg kunne se noe som lignet fisk der, men jeg så ikke noe tegn til liv i vannet.

Her har jeg kommet meg ned på stranden, og bølgene slår litt dovent innover. Jeg synes lyset er så pent. Lunt og sommerlig 🙂

Etterhvert som jeg flyttet på meg, fikk jeg nye motiv å fotografere. Og her kan man nesten se solen snart berører vannoverflaten 🙂

Fartøy som skip er ofte å se i horisonten her ved disse strendene. Og titt og ofte kommer det et fly eller helikopter også over himmelen. Alt sammen er med på å skap litt liv. Men samtidig uten å ødelegge idyllen. Man er heldigvis forskånet for biltrafikk og industrimaskiner. Det er et fredet landskap 🙂

Og så avslutter jeg med den sedvanlige selfien 🙂 Jeg hadde flere, og lot min datter velge hvilken som skulle pryde dette innlegget 😉

Jeg satte pris på ditt følge med meg på stranden ♥ Ha en fin kveld 🙂

 

 

#solnedgang #solnedgangsjunkie #sunsetjunkie #stemning #farger #strand #sjø #vigdel #jæren

 

22 kommentarer
    1. Ååååå så nydelige bilder 🙂 Jeg har lett for å oppsøke de samme stedene..men jammen lurt å oppdage steder en ikke har vært ..og bildene ble bra både som motiv og “fototeknisk ” syns jeg 🙂 Det var nok en deilig tur og fin opplevelse ..og det kan man trenge i tøffe tider 🙂 Fin selfie av en noe betenkt dame 🙂 Klem <3

    2. ja der skulle jeg likt å vandre sammen med deg ) og min søster hi hi,jeg elsker også Jæren og har gjort det så lenge jeg kan huske,takk for en nydelig tur og for att du delte disse vakre bildene med oss

    3. Nyyydelige bilder!! Jeg er ikke flink å dra ut på kvelden for å fotografere..skulle ha gjort det..men kroppen vil ikke ut etter middag.. 🙂 Men til sommeren…da skal jeg prøve..

    4. Det øverste var fantastisk 🙂 BÅde pga stråene, men også de to på stranden ja. For en lur ide 🙂 Kos deg på strandvandring 🙂

    5. annebe: Ja, jeg har vært et vanedyr jeg også lenge. Men har oppdaget at det kan være litt kjekt å se noe nytt. Og strendene her ligger jo på rad og rekke, som perler på en snor 🙂

      Tusen takk for alt det fine du sier 🙂 Jeg er veldig fornøyd med bildene selv. Også selfien 😉 Jeg har vel kanskje ikke vært så enormt smilende i det siste. Det er noen ting som tynger veldig. Men jeg forsøker å leve i nuet. Og solnedganger er god medisin 🙂

      Klem <3

    6. fruensvilje: Ja, det er lett å bli forelsket i disse omgivelsene 🙂 Og jeg har selv vært for dårlig til å benytte meg av alt det vakre jeg er omgitt av. Så her skal det fartes litt i sommer 🙂
      Bare hyggelig å dele, kjekt å vise frem det som er verdt å se 🙂 Du må snart ta deg en tur hitover 🙂

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, blir nok bedre til sommeren, når det blir varmere, og lysere 🙂 Jeg er ikke så flink om morgenen som jeg skulle ønske. Det tar lang tid å komme i gang….

    8. frodith: Tusen takk 🙂 Ja, det bildet likte jeg så godt selv. Ble jo rett og slett litt våryr nesten 😉 Det er fint på stranden, i alle fall når det ikke blåser for mye 🙂

    9. Elin Slåen: Natur og landskap er magisk. Det kan gi så mange stemninger, alt etter årstid og vær 🙂 Og veldig kjekt å fotografere alle forskjellene 🙂
      Tusen takk 🙂

    10. Nydelige bilder Eva! <3 Det er fint på Jæren! 😉 Jeg var på flere strender der i fjor sommer! Men husker ikke hva de heter akkurat nå. Vi lå på en campingplass som heter Ølberg (tror jeg?). Også kjørte vi og kikket, og var innom flere strender. Det er nydelig der du bor Eva! 🙂 <3 Klem

    11. Unni: Tusen takk 🙂 Ja, det er mange strender å velge blant, og de ligger tett i tett. Ølberg er den plassen jeg har vært flest ganger og knipset. Og har flere innlegg derfra. Det forrige solnedgangsinnlegget mitt er fra Ølberg. Tror det var i forrige uke 🙂

      Klem <3

    12. Jeg tror jeg husker at jeg såg det innlegget. Jeg bare husket ikke hva campingen het. Mannen min som sa det til meg nå! Det var VELDIG fint der! 🙂 Vi spiste frokost/ picnic der èn av dagen! Så utrolig nydelig! <3

    13. Unni: Så kjekt å vite at du har vært der 🙂 Ca. 15-20 minutter fra der hvor jeg bor 🙂 Jeg har også vært på picnic der en gang, sammen med en venninne 🙂 Det var veldig koselig. Fine forhold der, med både sandstrand, liten havn og svaberg. Og nå har de også bygget et nytt restaurantkonsept der, med kiosk. Så jeg skal dit en helg og handle i kiosken tenker jeg 🙂

    14. Flotte bilder av flotte strender, og deg 🙂 Det er en skam at vi reiser til syden for å se strender på rekke og rad, de ligger jo i vårt eget land, bare en biltur unna 😉 Ha en riktig god helg, her er det bursdag i morgen, så jeg skal gå tur i div butikker, ikke SÅ vakkert, men det må til 🙂

    15. Siss: Tusen takk 🙂 Ja, vi har flotte strender i dette landet. Men vi er jo ikke så heldige med været og temperaturene da. Så hadde det vært litt bedre, så tror jeg nok at mange flere vile tatt en tur på en hjemlig strand fremfor å dra til Syden 🙂

      Så kos med bursdagsfeiring. Håper det var bra 🙂 Her ligger jeg selv utslått med vond rygg, så håper å få tatt meg en liten tur ut litt senere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg