SMÅ TING, STORE GLEDER!

I dag arrangerte jeg strikketreff. Vi er en liten strikkecafé gjeng som kommer i sammen sånn dann og vann, litt på dagtid og litt på kveldstid. Og fokuset er strikketøy eller annet håndarbeid, litt kaffe og te, og god prat.

Denne gruppen er laget på Facebook, og er ment å være en sosial møteplass IRL.
Det går litt på rundgang hvem som arrangerer treff, og det er ikke noen fast plan eller rutine. Vi tar det når vi har lyst og det passer sånn 🙂

Før helgen besluttet jeg at det var lenge siden sist jeg selv var med. For jeg har ikke vært i storform i det siste. Og så noterte jeg meg at sist det var treff, var i februar.
Så da fant jeg ut at det hadde vært kjekt å komme i gang igjen med litt strikk og prat.

Jeg bestemte at dagen i dag passet godt. På dagtid.
Flere av dem som er med er hjemmeværende av forskjellige grunner. Noen jobber skift, og noen jobber vanlig dagtid. Selvsagt kan det ikke passe for alle. Men vi ble en god gjeng likevel hos meg. Vi var 6 stykk med strikke- og hekletøy i fanget i dag 🙂 Veldig koselig 🙂


Mitt strikketøy er litt ambisiøst for tiden. For jeg strikker kjole 🙂 Egentlig er det en tunika. Men jeg forlenger den litt, så blir det til en kjole 🙂 Jeg har ikke noen ambisjon om å bli ferdig til sommeren, men det hadde vært kjekt om jeg hadde fått det til 🙂 Ser frem til å bruke den.
Jeg viser ikke frem hvordan kjolen skal se ut ferdig. Vi får heller leve i spenning og se fremgangen her istedet 🙂

En av damene som kom i dag, hadde med en liten oppmerksomhet til meg. Noe som rørte meg veldig 🙂 Og det er her overskriften kommer til sin rett. For dette var en liten ting med omtanke bak ♥


Et hjerte ♥
Med håndskreven tekst på 🙂 Og ordene passer så godt synes jeg 🙂

Tusen takk for dette nydelige hjertet ♥

Det er de små ting som gir de store gledene. Og de små tingene har vi mange av i livet. Det gjelder bare å være oppmerksom, og se dem. For ofte, i hverdagens kjas og mas, er vi for opptatt etter å trakte etter de store tingene. Men dem er det ikke så mange av. Ikke like mange som de små.

Og i dag fikk jeg selv stor glede av å kunne samle en liten gjeng damer hjemme hos meg selv, til prat og håndarbeid. Og i tillegg dette hjertet, som nå henger på en vegg i stuen min ♥ Til minne om denne kjekke dagen 🙂

 

 

#gleder #hjerte #strikk #strikketøy #venner #kjole #håndarbeid #sosialt

 

 

22 kommentarer
    1. Så hyggelig at der kan møtes slik ..og at du orket å invitere :)) Jeg har som regel en svigerinne på lunsj en gang i mnd jeg..før hadde jeg strikketøy..nå er det mange år siden..pga nakken som blir så anspent av det ..men vi prater og koser oss med mat da..
      Den kjolen ser ut til å bli kjempefin..gleder meg å se :)) Så hyggelig gave å få..og ja slike ting setter man pris på :)) Klem <3<3

    2. annebe: Ja, det er jo hyggelig og null stress når man ikke trenger å lage til en masse mat og sånt. Bare invitere for et par timers strikkehygge 🙂
      Jeg sliter jo med skulderen, så derfor blir det ikke så mye strikking for tiden. Men litt gjør jeg jo innimellom 🙂

      Koselig med lunsj også. Det er jo det å komme sammen som betyr noe 🙂

      Jeg ser frem til å bli ferdig med kjolen min ja. Har holdt på med den en stund nå. Tynt garn og tynne pinner 🙂

      Ha en fin kveld 🙂 Klem <3 <3

    3. Så utrolig koselig Eva! 🙂 Tenker det var trivelig å sitte å prate sammen med flotte mennesker, og strikke! 😉 Strikking er også en fin meditasjon vet du!? <3
      Og så nydelig hjerte du fikk! <3 Fordi du fortjener det! <3 Klem (psst: gleder meg til å se det ferdige resultatet av kjolen!)

    4. Ja sånne ting er koselig! Små ting, store gleder!! herlig.. Gleder meg til å se kjolen! Blir sikkert rålekker!! Men som du sier..ta den tiden det trenger..blir den ferdig, så bli den det..vist ikke, så er det en mening med det.. Så koselig med et lite treff! Man trenger det innimellom!

    5. Så fint hjerte. Sånne ting er koselige. Sikkert fint med strikketreff. Her det det også det i nabolaget, men jeg rekker ikke med alt jeg vil. Klem til deg i kvelden, og den kjolen gleder jeg meg til å se ferdig! 🙂

    6. Unni: Ja, det var veldig koselig. Og praten går lett 🙂 Jeg sier ikke så mye alltid, men er kjekt å sitte og lytte også 🙂 Og dette er damer jeg ikke kjenner såååå godt enda 🙂 Nye venner de også 🙂 Og på torsdag skal noen av oss på tur. Og jeg gleder meg. Håper ryggen ordner seg innen den tid 🙂

      Ja, strikking er meditasjon. Jeg leste det en plass, at å strikke er meditasjon. For meg er også foto meditasjon. Så jeg har funnet meg to hyggelige hobbyer som gir meg fred og ro i sjelen 🙂

      Hjertet var veldig koselig…Jeg satte så pris på det, ble veldig rørt <3

      Ja, når kjolen er ferdig, kommer det garantert et bilde her inne 🙂

      Klem <3

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det er koselig med et lite avbrekk i hverdagen. Og spesielt når man sliter med forskjellig, og trenger noe annet å tenke på 🙂

      Blir kjekt med ny kjole…så får se når jeg får den ferdig 🙂

    8. fruensvilje: Ja, det er viktig å kose seg litt i hverdagen. Og en sånn anledning er god terapi synes jeg 🙂 Veldig kjekt 🙂

    9. natheless: Ja, det hjertet likte jeg godt, og passer godt inn hos meg. Det har allerede fått plass på veggen 🙂

      Nei, det er ikke lett å nå alt man har lyst til. Jeg får ikke til alt jeg har lyst til, pga. helsa. Men prioriterer det jeg kan, når jeg kan 🙂

      Gleder meg også til den kjolen. Blir kjekt med noe nytt 🙂

    10. joy: Ja, det var veldig rørende. Jeg ble så glad, og fikk ikke til å si skikkelig takk 🙂 Men fikk sagt det nå her i bloggen 🙂

      Ja, kjolen har veldig fint mønster, og fint design videre oppover 🙂

    11. Dette så virkelig hyggelig ut! Og så kjekt at det ikke er fastsatte tidpunkter. Det vil jo uansett ikke passe for alle til enhver tid 😉
      Og det hjertet var jo aldeles nydelig, både i utseendet, og med det som var skrevet.
      Og jeg ble veldig nysgjerrig på den kjolen altså, gleder meg til å se den ferdig 🙂

    12. Så koselig å ha sånn treff da. Og at du arrangerte det 🙂 Gleder meg til å se kjolen din nær den blir ferdig 🙂 Kjempekos med det hjertet 🙂 Klemmer <3

    13. Fruemmel: Ja, dette var hyggelig, og herlig at man kan være litt spontan. Vi er såpass mange i gruppen, at det ikke vil være plass til alle hos meg om alle ville komme. Vi har vært 9 med strikketøy i fanget hjemme hos meg. Og det kunne gått med et par til 🙂 Veldig koselig 🙂

      Ja, hjertet det passet mitt hjerte veldig godt <3

      Nå når alle gleder seg til å se den ferdige kjolen, så må jeg raske litt på med å strikke 😉 Motiverer litt i alle fall. Veldig kjekt det 🙂

    14. frodith: Et sånt treff er koselig ja. Og ikke noe stress. Kjekt å få slappe av med go prat og hyggelige venner 🙂
      Hjertet kom som en veldig koselig overraskelse. Gledet mitt hjerte veldig 🙂
      Kjolen ja, nå er det bare å fortsette, for nå vet så mange om den, at jeg kan ikke stoppe nå 😉 Hihi 😀
      Klemmer <3

    15. morogdatterhobbyglede: Ja, det var veldig koselig. Og kjolen er jeg veldig fornøyd med så langt 🙂

      Så kjekt å ha hobbytreff en gang i måneden. Jeg regner med dere lager forskjellige ting da, siden du kaller det hobbytreff, og ikke spesifiserer det 🙂 Veldig koselig sånt. Man kan både gi og få inspirasjon av hverandre da, pluss at det er kjekt å gjøre noe sammen 🙂

    16. morogdatterhobbyglede: Det er veldig kjekt å strikke i lag med andre. Det gjorde jeg selv i går kveld, sammen med to venninner som jeg treffer en gang i måneden. Da går praten lett, og pinnene klirrer hyggelig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg