BREAKFAST WITH A VIEW

Våren har virkelig kommet nå. Veldig tidlig, og veldig herlig 🙂 Min glede over dette er absolutt ubeskrivelig ♥

Jeg har de siste dagene slitt med vond rygg. Men har nå kommet meg såpass, at jeg våget meg på en aldri så liten topptur i dag. Og siden solen varmet, og det var 5 grader i morgentimene, valgte jeg å ta med meg frokosten med på tur.

Og for en nytelse, for en glede det var, å spise frokost med en fantastisk utsikt over en speilblank Gandsfjord. Det er sjelden det!

Men turen begynner her:


Jeg vinker farvel til mitt hjem, med det slitne gjerdet som skal få en aldri så liten oppfriskning før konfirmasjonen 🙂 Og så begir jeg meg oppover….


På mykt underlag i skogen var det veldig godt å gå. Ryggen protesterte ikke i det hele tatt av denne behandlingen 🙂


Steiner med påmalte ulver viser vei 🙂


Det er trær på alle kanter…og himmelen er blå 🙂


En liten skogsselfie må til, på min vei gjennom skogen 🙂


Ute av skogen, tar jeg til på neste etappe, hvor jeg må opp forbi “vannverket”. 


Oppå “vannverket” stopper jeg for å ta en selfie med meg og byen min, Sandnes 🙂 Og så går turen videre oppover.


Opp til ulven!


Ulven står også og speider utover Sandnes, og passer på alle sammen.


Her oppe med ulven er det god utsikt utover landsbygda også, og fjellene i det fjerne.

Litt morgendis over dalen, men det er bare vakkert og fredfult å se på 🙂


Men jeg går bittelitt videre, til et annet utsiktspunkt. For jeg har lyst å innta frokosten min med utsikt til Gandsfjorden.


Jeg har med meg sitteunderlag, matpakke, kakao og en bit sjokoladekake. En litt fyldigere frokost enn hva jeg pleier å spise. Men dette her blir vel omtrent lunsj i samme slengen 🙂


Jeg nyter maten min med denne utsikten ♥ Er det ikke vakkert?


Vannet er så blankt at man kan speile seg i det.


Det må være fint å ha en liten båt på vannet i sånt et nydelig vær 🙂


På min vei hjemover igjen, ser jeg etter små vårtegn. Og synes denne lille knoppen her var så fin ♥


Jeg nærmer meg hjemme, og kan se litt av terrassen min på veien nedover.


Og straks jeg er hjemme, finner jeg frem strikketøyet mitt, og litt kald drikke, og setter meg ut på terrassen en liten stund, for å nyte solen videre.

En perfekt start på dagen ♥

Hvordan har din start på dagen vært?

 

#turglede #natur #utsikt #frokost #lunsj #topptur #gandsfjord #sandnes #ulvanuten

 

18 kommentarer
    1. For en herlig dag du har hatt! <3 Og så godt å høre at ryggen var snill med deg i dag! <3 Nydelige bilder fra turen din også! Ja, det er virkleig fint i Sandnes! 🙂 Kos deg videre med sola! 😉 Her kom sola også nå, etter flere dager med regn og grått vær! <3 Hurra. Klem til deg.

    2. Tusen takk for at du tok oss med på turen i dag! En herlig tur! Ja det var jammen en flott utsikt! Jeg har vært hos dyrlege med ene hunden, og fått gått tur ved sjøen..og handlet, og har kost meg og svetta i sola i dag!

    3. Hørtes ut som den deilige formiddagen. Jeg har vært til legekontroll, og det gikk fint, men det tok jo hele formiddagen kan man si. Nå har jeg laget middag og i kveld rekker vel jeg en tur ut. Mildt og fint er det, så jeg gleder meg til fridager i påsken. Klem til deg 🙂

    4. Det så jo bare helt supert ut..både, du sola og naturen..også nista da…hehe..
      Flott sted det der..og så deilig å komme opp å kunne sitte der og nyte sola og utsikten:)) Håper du er såpass at du får til mange turer i dagene fremover :)) Klem <3

    5. En herlig dag vil jeg si 🙂 Og ikke noe er vel bedre enn frokost eller lunsj, eller mat generelt ute i det fri :-)? Den Ulveturen skulle jeg gjerne tatt en gang 🙂 Klemmer <3

    6. du for en deilig dag,nydelige bilder og herlige tur,det ser jammen ut som sommeren hos dere i dag )) må få min søster til å ta meg med dit en gang )

    7. Takk for” turfølge”, jeg ble ikke engang andpusten…:) Veldig koselig bildeserie, du er flink å benytte både været og turterrenget rundt deg.

    8. Unni: Åh så bra at solen kom til dere også <3 Her har den vært fast følge hele uken, også i dag. Skal visst bli den varmeste dagen i dag. Ryggen er ikke så veldig glad i dag. Men håper det kommer seg når jeg har fått våknet litt 🙂 For jeg skal på tur i dag også. Litt lenger tur denne gangen. Men sammen med noen andre damer. Så ikke alene i alle fall 🙂
      Kos deg masse i dag, håper solen er hos dere i dag også 🙂
      Klem <3

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Kjekt du likte turen 🙂
      Du har gått tur ved sjøen ja. Og jeg har ikke fått lest noen blogginnlegg. Det ble litt travlere enn jeg planla i går. Og i dag skal jeg på langtur. Men får ta igjen litt blogglesing senere i kveld 🙂
      Herlig med sol, og håper at det som forventet hos dyrlegen.
      Nyt dagen i dag <3

    10. natheless: Huff ja, å gå til legen kan fort ta litt tid. Jeg burde også ta en tur til legen, men har vel utsatt det bittelitt. Jeg er sånn at jeg samler opp litt ting 🙂
      Håper du kom deg ut en tur i går kveld. Jeg fikk selv besøk, så kvelden ble koselig i lag med venninner 🙂
      Blir godt med påske ja 🙂
      Nyt dagen i dag 🙂 Klem <3

    11. Margrethe: Usj da, å ikke få utnytte solen. Men du er flink å gå tur, så jeg regner med det ble en fin tur på deg i går kveld likevel <3
      Nyt den nye dagen 🙂

    12. annebe: Ja, det er flott med naturen rett utenfor stuedøren, og å ha anledning til å ta en sånn tur ut 🙂

      Jeg skal på tur i dag også, men litt lenger tur i dag. Utover Jæren. Så det gleder jeg meg til 🙂 Men ryggen gleder seg ikke. Så jeg håper ikke jeg gjør noe dumt nå….;)

      Nyt dagen du også, håper at du har det bra <3 Klem <3

    13. frodith: Ja, det var en herlig dag, og den ble avsluttet med besøk av to herlige venninner. Så kan ikke klage i alle fall 🙂

      Og om du noen gang skulle være her i nærheten, så skal jeg mer enn gjerne ta deg med opp til ulven 🙂 Klemmer <3

    14. fruensvilje: Ja, det der er en herlig tur, selv om den ikke er så lang for meg da. Siden jeg bor ganske langt oppe i utgangspunktet, så har jeg ikke mer enn 20 minutter å klatre i det tempoet jeg holdt i går.
      Ja, du må få søsteren din til å ta deg med. Og si gjerne i fra, så blir jeg med jeg også 🙂 Og til du som har en søster her….Dere må ta turen til Vedafjell en gang. DET er fin utsikt det 🙂

    15. maiken: Hihi…godt du ikke ble andpusten. Det ble ikke jeg heller, for jeg holdt et rolig tempo pga. ryggen. Så det er nok det som gjør det 😉
      Ja, jeg har blitt flink de siste årene til å benytte de mulighetene jeg har rett utenfor stuedøren 🙂 Det er fantastisk i sånt et nydelig vær <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg