NYTT LIV ER MAGISK

Jeg har kommet til punkt 2 i den magiske challengen til Magiskliv-Unni. Og med det samme jeg er i gang, så kommer jeg til å ta med punkt 3 også i dette innlegget. De har litt sammenheng 🙂

Nr. 2: Noe magisk du har gjort eller opplevd.

Og da må jeg jo bare si at det mest magiske jeg noen gang har opplevd, var å bli gravid, og sette mine barn til verden.


Daniel


Amalie

Min største drøm var å få barn. Men det viste seg å være vanskelig og en lang prosess. For jeg hadde PCO, bakovervendt livmor, svært uregelmessig menstruasjon og stoffskifteproblematikk. Så ikke bare et problem, men flere. Og det var en årevis prosess å komme frem til hva som kunne hjelpe.
Jeg måtte innom uendelig mange undersøkelser, og uendelig mange blodprøver og uendelig mye venting.
Men til slutt viste det seg at hormonbehandling var det som skulle til.

Og den dagen svangerskapstesten viste positiv for første gang, det var en magisk dag. Ganske uvirkelig.
Helt magisk ♥

Det er snart 20 år siden min førstefødte ble født, en gutt som fikk hete Daniel.

Nesten 5 år senere, var jeg gravid igjen, med den samme hormonelle hjelpen. Og denne gangen ble det en jente, som fikk navnet Amalie.

De to er mine største skatter. Og den dag i dag husker jeg den følelsen både når jeg fant at jeg var gravid, og når jeg fødte. Det er magisk hva som går an i vår forunderlige verden.

_._._._._

Nr. 3: Noe magisk noen har sagt til deg.

Pur lykke ♥

Og for meg er det magisk hver gang jeg hører: “Jeg elsker deg mamma!”

Og det er vel ikke så vanskelig å gjette hvem som sier det til meg? 😉

 

 

#MagiskChallenge #lykke #magi #svangerskap #fødsel #glede #barn #kjærlighet

 

22 kommentarer
    1. dette var et herligt innlegg,det er slettes ikke en selvfølge att vi alle skal få oppleve å bli foreldre ,og føde friske barn,når det så skjer så er det magisk ja,ingen tvil om det nei )
      Å få en slik vakker kjærlighetserklering fra sine barn er jo magisk det også,for det er slettes ikke alle barn som sier det til sin mamma )) herlige barn har du

    2. Å føde et liv må være utrolig magisk ja! (det har ikke jeg fått oppleve..) <3 Ekstra blir det jo når du må kjempe litt for å få det til også! <3 Følelsene blir sikkert ekstra sterke da! <3
      Fine bilder! <3 Klem

    3. Det er helt klart magisk! Jeg hadde det med jeg også..Men med dine vanskeligheter, så er det helt klart MAGISK! Herlige barna våre..!

    4. Ja, det skjønner jeg må være magisk, og den typen magi har jeg ikke opplevd. Fine to punkter her sammen, de hører jo sammen 🙂 Koselig innlegg dette <3 klemmer <3

    5. fruensvilje: Ja, det er akkurat som du sier, det er ikke en selvfølge for alle å få barn. Så jeg føler at jeg var heldig da magien skjedde med meg 🙂

      Det er nok mest datteren min som sier til meg at hun elsker meg. Sønnen min er litt mer reservert. Men han var flinkere da han var liten 🙂

    6. Unni: Ja, når man virkelig må kjempe og lide for å få noe til, da blir det ekstra mye verdt. Så følelsene mine da dette skjedde, var sånn at jeg nesten ville sprenges av lykke <3 Nesten som en rus 🙂

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, barna våre er herlige og helt magiske 🙂
      Jeg har dessverre ikke fått lest så mye blogg de siste par dagene, så leser litt innimellom nå 🙂 Må jo få med meg alt 😉

    8. frodith: Nei, det er nok dessverre ikke alle som får oppleve den magien. Jeg trodde lenge at ikke jeg heller skulle få oppleve den. Men ble “bønnhørt” til slutt 🙂 Nydelig opplevelse 🙂 Og jeg hadde faktisk en ganske magisk opplevelse da mine nevøer og niese ble født også. Små undere som jeg ble tante til. Jeg var mektig stolt da også <3
      Klemmer <3

    9. Søtmonsen ): Ja, for meg var det i alle fall en magisk lykke. Og en fantastisk opplevelse, som aldri vil bli glemt 🙂

    10. Jeanett Michelle: Ja, det var i sannhet magiske øyeblikk. Og skulle gjerne gjort det igjen om det hadde vært mulig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg