HVA ER MAGI FOR MEG?

Da jeg var liten, og hadde lært meg å lese, leste jeg en bok som var helt magisk. Ettersom jeg leste boken mange ganger, kan jeg fortsatt huske mye fra den. Men husker det jo også, fordi det var litt av skolelærdommen.

Jeg leste nemlig denne boken:


Barnas Bibel var spennende fra perm til perm. Og jeg var enda mer fascinert over at det skulle være sant det som sto der.

Innlegget her er en del av challengen til MagiskLiv. Og jeg har kommet til punkt nr. 4: Hva er magi for deg?

Og jeg kunne virkelig nevnt ganske mye forskjellig her. For livet i seg selv er magisk synes jeg. Jeg elsker å lese. Og jeg lever meg inn i den skrevne verden. Enten det er sant eller oppdiktet. Og mitt første store eventyr var magien i bibelen, skrevet forståelig for et barn.

Og det meste som er skrevet, handler jo oftest om mennesker. Og jeg er veldig fascinert av mennesker. Alt vi mennesker kan gjøre. Alt vi finner opp. Alt vi klarer å få til. Og ikke minst, måten vi er bygget opp på.
Jeg synes det er magisk.

Jeg er ikke en troende kristen. Jeg er usikker på om jeg egentlig tror på Gud i det hele tatt. Men jeg synes at bibelen er en fin bok. Det er jo magisk det som står der. Alle hendelsene, alle personlighetene på godt og vondt….Ja, alt sammen.

Men jeg vet ikke om jeg tror på det likevel. Men tenker som så, at den kan være basert på faktiske hendelser.

For meg var den magisk, på den tiden da jeg ikke visste så mye som jeg vet i dag.

I dag er det menneskene i seg selv som er magiske for meg. Det finnes alle slags mennesker, med hver sine måter å være på. Noen liker man, andre liker man mindre, og noen liker man overhodet ikke. Det er noen for enhver smak. Og det synes jeg også er magisk. At vi ikke alle er skapt helt like.

Verden i seg selv er som magi for meg. Tenk at den finnes! Tenk at vi faktisk eksisterer og lever her!

Det er magi for meg ♥
 

 

#MagiskChallenge #magi #bøker #mennesker #fascinasjon

22 kommentarer
    1. Jeg liker også å lese om ulike typer mennesker… :)) Tror vel ikke på Gud..men husker jeg syns bibelhistorie var ganske spennende da jeg gikk på barneskolen :))
      Jeg kan også tenke på det der med at vi lever her på jorda…er jo helt utrolig..vanskelig å forstå..og det er helt klart magi :)) Lørdagsklem <3

    2. Ja det er faktisk magisk alt i bibelhistorien.. Derfor det er litt vanskelig å forstå også.. Magi er så mangt..hm..Masse magisk å tenke på her…hihih. Ha en god kveld!

    3. Et veldig godt innlegg om “magisk”. Jeg deler nok mange av dine synspunkter når det gjelder det som står skrevet i Bibelen, men at det er interessant lesning – det er det ingen tvil om (Mener jeg!) Jeg tror at det bor mye magi i oss mennesker og at vi rommer både det Guddommelige………….. og det litt mindre Guddommelige! 🙂

    4. Ja, enn det, at “magisk” faktisk kan være alt det! <3 Hele livet. Mennesket! <3 Helt utrolig, og fascinerende. <3 Takk for nydelig bidrag flotte Eva! <3 God natt klem.

    5. Fascinerende og flott innlegg. Jeg er også veldig fascinert av mennesket og alt som skjer i og rundt det. Spesielt hva som foregår inni hjernen, styrt av impulser og sanser.

    6. Søtmonsen ): Jeg tror det er viktig å ha noe å tro på. Selv vet jeg ikke hva jeg tror på, men det er magisk, uansett 🙂

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det er et spennende eventyr pleier jeg å si. Men om det er sant alt sammen, er jeg usikker på. Viktigst er at bibelen skildrer mennesker av alle slag, gode og onde, og alt som driver oss frem 🙂
      En fin kveld til deg også 🙂

    8. karidansen: Ja, vi mennesker har mye i oss av godt og vondt. Og det er jo det bibelen handler om 🙂 Ren magi, ikke sant? 😉

    9. Unni: Jeg er så glad for at jeg fikk til alle utfordringene i temaet magisk. Og det er litt av magien i livet, alt man får være med på, og alt man klarer å få til 🙂

      <3

    10. FotoSeljordslia: Ja, du setter ord på det der: Det som foregår inni hjernen, styrt av impulser og sanser 🙂 Det er det som er så utrolig spennende og magisk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg