JEG GIKK EN TUR PÅ FJELLET…..

Det er litt stille fra min kant her for tiden. Jeg har mye jeg styrer med, og trenger å holde tunga bent i munnen. Innimellom er jeg innom og leser litt blogg, men har ikke hatt overskudd til å skrive selv.

Men nå fikk jeg lyst å dele en tur med dere. Håper ikke dere blir lei av alle turinnleggene mine. Men for tiden, så er turer det som får meg til å henge sammen.

Det er en liten fjelltopp jeg liker å gå på av og til. Ikke så veldig ofte jeg går der, for det er kjekkest å gå i lag med noen. Og som regel er jeg jo alene. Men denne gangen hadde jeg lyst å gå, selv om jeg måtte gå alene.


Vedafjell heter toppen jeg ville gå til. Jeg kan se den fra mitt eget stuevindu, men det blir for langt å gå hjemmefra. Så jeg kjører med bilen til et boligfelt som ligger nærmere. Og går derfra 🙂


Jeg går oppover bakkene gjennom boligfeltet…og skilter viser veien. Egentlig er det en annen vei jeg pleier å gå, men der foregår det nå anleggsarbeid, og jeg må gå noe jeg selv oppfatter som en liten omvei. Men det gjør ikke noe. Det er en fin tur likevel 🙂


Her kan man se at det graves og raseres. Det skal bygges flere boliger. Sandnes er jo tross alt Norges hurtigst voksende by!


Jeg skal opp til masten på bildet. Og jeg nærmer meg 🙂


Det var fin sol denne dagen, men mye vind. På enkelte partier holdt jeg på å blåse bort, og på dette partiet hadde jeg kraftig motvind.


Men jeg kom meg opp. Og her har jeg utsikt over Sandnes bak meg 🙂


Her er utsikten mot Hana, min bydel. Jeg har satt en liten rød pil som peker på hjemmet mitt 🙂


Det er en varde her på toppen, og på den henger en liten postkasse. I postkassen er en bok og en penn. Der kan man skrive seg inn. Og det gjorde jeg 🙂

Helt til slutt har jeg lyst å vise en sånn ca. 360° video jeg filmet mens jeg sto i vinden der. Jeg måtte gå rundt varden for å få det til, og i tillegg rusket vinden bra i kameraet mitt. Men ta en titt om du har lyst 🙂

Turen hjemover igjen gikk i medvind, så den gikk fort 🙂 Litt fortere enn hva jeg var komfortabel med. Men jeg kom meg ned uten knall og fall. Og hadde hatt en herlig stund hvor tanker og alt fikk fritt spillerom. Koste meg. Og gleder meg til å ta turen igjen om ikke lenge 🙂

Ønsker alle en herlig helg 🙂

♥♥♥

 

 

#turblogg #tur #vedafjell #topptur #tanker #vind #sandnes #utsikt #natur

 

30 kommentarer
    1. Blir ikke lei av turbilder 🙂 ALDRI 🙂 SÅ fint med sånne turer, og man kan jo fint gå alene også 🙂 Deilig med påfyll <3 Bra du ikke blåste overende da 😀 Klemme lørdagsklemmer <3

    2. Nydelig utsikt! og vi blir da aldri lei av turbilder..ikke jeg ihvertfall! Alltid hyggelig å se hvor andre ferdes.. og du har nydelige bilder! Flott filmsnutt! Det er litt deilig å gå tur alene syns jeg..men jeg er jo aldri alene da..med hundene..men tenker så godt alene..men alltid hyggelig med litt selskap også.. Så skjønner den… Kos deg med å slappe av litt, man trenger det innimellom! God helg!

    3. frodith: Godt å høre at du ikke blir lei 😉 Noen ganger føler jeg at det er det eneste jeg gjør, å skrive om turene mine 😉 Prøver å unngå å gjøre det hver dag 😉 Men ja, det er godt å gå alene også. En fin pause på en måte 🙂

      Gode lørdagsklemmer til deg også <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Glad for å høre at du ikke blir lei 😉 For jeg tar jo mest bilder når jeg er på tur 😉
      Du har jo hundene å gå på tur med ja, selv om de kanskje ikke alltid er de beste samtalepartnerne. Men koselig likevel 🙂
      En god helg til deg også, tipper du skal ut på tur i helgen også 🙂

    5. Min matgale verden: Herlig med tur ja. Og været var bedre enn i dag. I dag blir det ikke topptur i alle fall, for her regner vi omtrent bort 😉 Ser frem til bedre vær 🙂
      Nyt lørdagen du også, kosedag det <3

    6. Søtmonsen ): Det er en veldig fin tur. Og enda bedre når været er helt klart 🙂 Da ser man virkelig langt avgårde 🙂 Kjekt med tur 🙂
      Blir ikke så mye tur i helgen. Været er dårlig, og jeg skal bake masse til konfirmasjonen 😉
      Ha en fin lørdag <3

    7. Fantastisk utsikt. Artig å høre om turene dine. Syns du er flink til å sette deg mål og nå dem. Bokstavelig.
      Riktig god helg og ønsker deg masse, masse bedring.
      Klem<3

    8. Alltid koselig med turinnlegg og særlig med så mange fine bilder..:)) Steder med utsikt er det så fint å være på…da kan man sitte lenge bare se utover..Lurt av deg å prioritere turer i naturen :)) Kos deg som best du kan med helga videre :)) Stor klem fra meg <3

    9. BforB: Tusen takk 🙂 Ja, har mange mål, men ikke alle jeg når. Men vet at jeg kan få dårlig samvittighet overfor meg selv hvis jeg ikke når målene, så da står jeg på så godt jeg klarer 🙂

      En fin søndag til deg 🙂

      Klem <3

    10. annebe: Ja, jeg liker selv å lese turinnlegg. Det er inspirerende og koselig. Og så blir jeg av og til misunnelig på alle de fine stedene som jeg gjerne skulle gått selv 😉

      Ønsker deg en fin søndag <3
      God klem <3

    11. Margrethe: Må si det er gjensidig. Jeg liker også å lese om turer, og se fine bilder 🙂 Og dine er jo blant dem jeg selv liker å lese <3

    12. Etdiktomdagen: Hei 🙂

      Godt du ikke blir lei. Det er inspirerende for meg å gå når jeg kan få lov til å dele 🙂 Må ta denne turen en dag i litt lysere og roligere vær 🙂

      En fin søndag til deg <3

    13. natheless: Tusen takk 🙂 Godt du ikke blir lei turene mine. Og det er jo som du sier…fine minner 🙂

      Ønsker deg en fin søndag <3

    14. Flink du er å gå slike turer alene , for det var vel et stykke å gå opp dit?
      Det er koselig med turinnlegg! og så fint at du er deg det bevisst hvor godt det gjør å komme seg ut på tur

    15. maiken: Det tok meg 45 minutter å gå fra der jeg parkerte bilen. Det er en fin tur. Håper på litt mindre vind neste gang 🙂

      Jeg burde ha gått tur i går og i dag også…men…her sitter jeg på rumpa fortsatt. Energien har visst tatt seg helt ferie….Tenker meg en liten tur ut nå i kveld. Håper å få til det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg