PÅ FOTOSESSION

På torsdag i sist uke spurte broren min meg om jeg hadde lyst å være med når han skulle gjøre en fotosession av et band?
Det sa jeg jo selvsagt ikke nei til 😉

Seansen skulle foregå i et verkstedlokale ikke langt fra der jeg bor. Og bandet består av godt voksne mennesker som fremfører låter av Leonard Cohen.
Cohen band.

For meg var dette en ypperlig anledning til å lære litt mer om det jeg drømmer om, nemlig studiofoto. Og broren min er smertelig klar over at han har lovet meg litt kursing innen dette temaet. Så her fikk jeg i alle fall en liten introduksjon innen emnet. (Jippi) 😀

Jeg hadde litt tidspress på meg, siden jeg ikke kunne være med på hele seansen, jeg skulle nemlig også kjøre datteren min til konfirmantundervisning. Men jeg fikk med meg litt av det som skjedde. Og jeg koste meg. Det ga virkelig mersmak.

Jeg var med å sette opp fotolampene og justere dem. Fulgte godt med på plassering. Og sugde til meg lærdom etter beste evne. Så ble jeg plassert som testmodell. Hvor broren min skulle teste lampene og få den rette lyssettingen. Meningen var at stemningen skulle være litt rå og mørk.

Deretter fortalte han hvordan han hadde tenkt at oppsettet med bandet skulle være. Og plasserte alle på sine plasser i bildet. Og begynte å knipse. Og jeg fulgte med 😉

Jeg fikk se litt på skjermen av og til, og ble spurt om hva jeg synes? Jeg foreslo en liten justering på en av lampene, og vi forsøkte det. Og resultatet ble bra 🙂 (Litt må jeg jo få skryte) 😛

Tom spurte også om jeg hadde lyst å knipse noen bilder? Men jeg sto på spranget for å gå videre til neste post på dagens program, så jeg sa det var best han bare fortsatte 🙂 Angrer jo litt på det da, men var nok det beste uansett. En dag blir det min tur å være fotograf også. Jeg gleder meg til det 🙂

Dette var en drømmeopplevelse for meg, og jeg er nå ett skritt nærmere fotografmålet mitt 🙂
Man må jo begynne i det små, og jobbe seg oppover.

Her følger noen utvalgte bilder fra fotosessionen som jeg har fått lov å låne.
Bandet er Cohen band
Fotograf er Tom Gaudland
Fotoassistent er meg selv, Eva Gaudland

Etterpå syntes jeg alle innvolverte fortjente applaus for vel gjennomført oppdrag. Det var en kjekk time 🙂

 

 

#fotosession #band #leonardcohen #musikk #foto #fotograf #fotolys #fotostudio #fotoassistent

16 kommentarer

Siste innlegg