DANSER MED ULVER

Ja, danser er kanskje litt drøyt å påstå, men ulver var det i alle fall nok av på denne turen jeg var på, på søndag.

Og ulvene var støypt i betong.

De fleste som følger meg, vet at jeg ofte går tur til Ulvanuten, og hilser på Store-Ulf. Han er min klagemur når jeg har det litt tungt, og han svikter meg aldri. En riktig god lytter er han.

Men på søndag gikk jeg tur med en dame som ikke visste hvor Ulvanuten var, og hun lurte på om jeg kunne vise henne?
Og det er jo ikke nei i min munn når noen har lyst på en tur til “ulven min” 😉
Og denne gangen var det Wenche jeg tok med meg på tur 🙂

Hun har i grunnen et godt utgangspunkt fra der hvor hun bor også, men den veien kunne ikke jeg. Vi bor nemlig på hver vår side av Ulvanuten. Så vi gikk fra mitt hus, og klatret oss oppover. Wenche hadde også med seg en liten svart puddel, som heldigvis var snill 🙂

Det er ikke egentlig så veldig langt opp til Ulvanuten. Men det går oppover hele tiden stort sett. Og når vi er oppe, er utsikten upåklagelig i et sånt fint vær som vi hadde denne dagen 🙂


Dette bildet tok Wenche av meg med sin mobiltelefon…det ble jo et blinkskudd. Du ser jo at det er stor kjærlighet og gjensynsglede mellom meg og Store-Ulf ♥


Her poserer vi så fint hele gjengen, både folk og dyr 🙂


Det er ikke så ofte jeg blir knipset selv når jeg er ute på mine turer, med mindre jeg tar en av mine flotte selfier. Så da benytter jeg anledningen å låne enda et av Wenche sine bilder fra denne turen.


Wenche står her og beundrer utsikten over Gandsfjorden, og ser også strøket hvor hun selv bor.

Denne dagen her besluttet vi å gå til et par av ulvungene også. Det er nesten litt flaut å si det, men jeg ante ikke hvor de ulvungene var hen, endatil det er dem som er plassert nærmest der hvor jeg selv bor. Det finnes 7 ulvunger. Noen av dem er ramponert og ødelagt, men noen er fortsatt fine. Jeg vet hvor 3 av dem er. Men disse to vi nå fant, har jeg ikke sett før denne dagen. Så nå vet jeg hvor 5 er til sammen. Så for min del gjenstår å finne de to siste.


Denne ulvungen er den flaueste å ikke ha lagt merke til før, for jeg har da stått mange ganger ved dette gjerdet og sett utover byen. Men jeg forklarer det med at denne ulvungen ble en gang kidnappet, og kastet i sjøen. Så den har nok vært borte når jeg har vært her. Ulvungen står på kanten av stupet. Og vi var til og med så tøffe at vi våget oss på utsiden av det høye gjerdet.


Wenche står helt på kanten, og jeg får sug i magen bare ved å se på henne 😉

Mens jeg derimot aker meg mot kanten på rumpa, og tør såvidt kikke ned. Og når man kikker ned, ser man rett ned i hagen og terrassene til dem som bor der 🙂


Og her har Wenche knipset meg mens jeg sitter der og har en nervøs kiling i magen.


Ulvungen selv bærer preg av sitt ublide møte med sjøen, men har fått beholde reisehistorien, selv om han mangler både føtter og en arm.
(Jeg kan ikke forstå hvorfor noen rett og slett ikke klarer å la være å ødelegge?)


Skriften på gjerdet er i reneste Hollywoodstil. Bare at det står Hana, og ikke Hollywood. Og dette kan sees på lang avstand, utrolig nok.


Den neste ulvungen lå like bortenfor, og jeg begriper heller ikke hvorfor jeg ikke har lagt merke til den før? Den står like ovenfor trappetrinnene som jeg har skrevet om en gang for lenge siden. Og likevel har jeg ikke sett den. Men det kommer nok av at når jeg går i trappene, så går jeg oppover, og da kan jeg ikke se ulvungen.


Her måtte jeg rett og slett til med en liten selfie. Selv om ulvungen manglet ører.


Utsikten herfra mot Vågen i Sandnes var veldig god.

Det var en flott tur, som etter noen timer fikk sin ende hjemme i gårdsrommet hos meg. Og ja, vi kommer nok til å gå flere turer etterhvert. Det var hyggelig turfølge i Wenche 🙂

Håper du satte pris på å være med, og å nyte utsikten sammen med oss 🙂

Ha en nydelig dag ♥

 

 

#tur #de7ulvungane #ulv #ulver #dyr #utsikt #sandnes #ulvanuten

 

 

 

 

32 kommentarer
    1. Det var en helt utrolig utsikt du hadde derfra!! Så nydelig! Så gøy med sånne skulpturer.. Selv om de er ødelagt og slitte..det viser at de har stått der en stund og vært med på litt av hvert..:-) Helt nydelig bilder!!

    2. Så hærlig, deilig med sånne turer når man hvet at man har noen som står på toppen å venter . 🙂 Ser ut som en flott plass. men jeg hadde aldri tort å stå sånnpå kanten av fjellet, fikk sug i magen av å bare se på bildene. Ha en strålende dag i dag 🙂

    3. Så herlig tur! 🙂 Og så gøy med de ulvene! Jeg tror ikke jeg har fulgt bloggen din lenge nok til å ha sett disse før, eller så har det gått meg forbi!?.. :-/ Har de noen spesiell historie bak seg eller?
      Flotte var de i allefall, og det er DU også Eva! <3 Stooor klem

    4. om jeg likte turen,jeg storkosa meg ) elsker Sandnes og har så lyst på en tur ))men det blir ikke no.
      Koselig med alle ulvene da,men synd slike ting ikke kan få fred,der er vi enige,noen bare må ødelegge og det er så trist

    5. Så festlig. Ja, det er rart det der, vi ser mange ganger ikke det som er rett foran oss, for vi er så opptatt av å gå, se på stien eller utsikten. Skikkelig fine ulver. Takk for turen! 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, du har rett i det, selv om figurene er ødelagt, så viser det at de har vært med på litt av hvert 🙂

      Tusen takk 🙂

    7. frufrydefull: Ja, det er herlig med sånne turer, når man har et mål, og bare nyter det som er. Jeg sliter med å stå på kanten jeg også ja. Er ikke der jeg har lyst å oppholde meg veldig lenge nei 🙂

      En fortsatt flott dag til deg også 🙂

    8. Etdiktomdagen: Hei 🙂
      Ja, det var en herlig tur. Og nå er det virkelig vår 🙂
      Kjedelig at noen alltid skal ha et ønske om å ødelegge. Sånn har verden blitt.

      Tusen takk 🙂

      Fin dag videre til deg 🙂

    9. Unni: Nei, det kan hende du ikke har fått med deg så mye av ulveinnleggene mine. Jeg har ulven min, og han er stor. Og står på en topp ikke så langt herfra. Det er en historie bak disse ulvene ja. Det er en historie om en ulv for fryktelig lenge siden, og så har de laget et lite moderne tureventyr om ulvene nå i nyere tid. Du kan lese om det her: https://www.sandnes.kommune.no/Fillager/Internett/resultatenheter/bymiljo/parkidrett/de7ulvungane.pdf

      Tusen takk søte du 🙂 Stoooor klem til deg også så klart <3

    10. fruensvilje: Så kjekt at du koste deg 🙂 Og det er jo ekstra kjekt at du er så glad i byen min <3 får håpe du får til en tur etterhvert, for å besøke søsteren din og alt ellers her 🙂 Hun har sikkert hørt om de 7 ulvungene 🙂 Men ja, trist at de ikke skal få stå i fred 🙁

    11. Mariann Sæther Tokle: Ja, utsikten og ulvene er flotte. Det er kjekt at de har laget til sånne turløyper med fin utsikt. Trist med dem som bruker energien sin på å ødelegge. Tenk hvor mye bra de kunne ha utrettet om de brukte energien sin på noe nyttig…..

    12. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Hihi…ja, det var i alle fall det som falt meg inn…at jeg danset med disse ulvene 🙂 En herlig tur, herlig vær og godt å få se litt vakker utsikt 🙂

    13. natheless: Ja, du har så rett….man blir litt blindet av det man forventer på en måte. Men det er jo fint å oppdage noe nytt, som motiverer til å holde bedre utkikk andre ganger 🙂
      Kjekt du ble med på turen 😀

    14. Flotte bilder, spesielt det første. At man kan gå forskjellige ruter er det som er ekstra gøy med å ture oppover . Blir jo som oftest til at man har sin egen sti, men så blir turen helt annerledes når man finner nye ruter….
      Kanskje noen som synes det ble litt for mange ulver oppå der….Dårlig gjort med slik vandalisme uansett…

    15. maiken: Tusen takk 🙂 Ja, det er jo sant, når man går i utmark, kan man gå akkurat som man vil 🙂

      Ja, dårlig gjort med vandalisme. For de fleste er jo ulvene i seg selv et turmål, spesielt for dem med barn.

    16. Hi-hi, tenk så ofte du har vært ved store-ulven og ikke sett dem 🙂 Fine Store-Ulv da 🙂 Det ser topp ut på TOPPEN der 🙂 Ha en fin kveld Eva og klemmer <3

    17. Så ut som en flott tur i finværet..og koselig å gå med noen også…:)) Fantastisk flotte bilder ble det også..og det er lett å se at det er noe mellom deg og Store-ulf..hehe.. Så du hadde vært på spennende fotosession også..gøy :)) Jeg har hatt en “stressedag” i dag..med å besøke både mormor og mamma…selv om det er hyggelig..blir det ikke avslapping når det er folk som “trenger deg”… Ønsker deg en god natt og fin morgendag 🙂 Klem <3<3

    18. frodith: Ja, de står ikke nær den store ulven….Men likevel står de i et område jeg ferdes i med jevne mellomrom. Det er fint med utsikt. Jeg finner min indre ro når jeg kan se utover et landskap 🙂

      Fin kveld til deg også 🙂 Klemmer <3

    19. annebe: Ja, det var en flott tur. Og herlig med godt vær 🙂 Fotosession var kjekt. Håper å få gjenta det igjen om ikke lenge 🙂

      Huff ja, jeg kjenner på den du sier der, om at det ikke er avslapping. Jeg har det også sånn når jeg skal besøke mamma. Det er alltid hyggelig. Men trenger alltid en lang og god hvil etterpå, for jeg blir enormt stresset og sliten. Synd det er sånn. Men vi får gjøre det beste vi kan så lenge vi kan….for kjærligheten er stor <3

      En fin kveld til deg, og en god natt 🙂 Klem <3

    20. missmommy.blogg.no: Tusen takk 🙂 Ja, det føltes nesten litt luksus å ha sånt et fint vær. Er ikke så vant til sånn luksus 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg