PÅ SCENEN

Riskadagene. Det er en av mange bydels- og bygde arrangementer rundt om i det ganske land.

Riska er bygda hvor jeg vokste opp størstedelen av barndommen min.
Det bodde ikke så mange mennesker der før. Men nå bor det sånn cirka 7000 mennesker der har jeg hørt.

Og som seg hør og bør, så har de sine egne dager, hvor bygda feires med brask og bram, flere dager i strekk.
Der er stand hvor man kan selge eller tilby sine produkter. Det er eventer som skjer på vannet, f.eks. palleløp, sjøredning….osv. Det er show og konserter på scenen. Og god mat å få kjøpt.
Det er også bryggedans en av kveldene. Noe som pleier å være en stor suksess, samme hvilket vær det er nesten.

En av artistene som sto på scenen i år, var min datter, Amalie. Hun er 15 år, og har stått på samme scene en gang før, for et par år siden. Den gangen var det impulsivt, med en sang. Denne gangen var det planlagt, annonsert minikonsert, med 4 sanger for enhver smak.


Amalie er en uredd ung dame, men hun kjente det litt i magen før hun gikk på scenen 🙂

Det foregikk ting samtidig som konserten, så det var ikke det største publikumet som møtte opp. Men det var mange likevel, og de hoiet og applauderte. Så det var en kjekk opplevelse.

Og jeg, som er hennes største fan, og stolt mamma, filmet selvsagt hele seansen etter beste evne. Og presenterer her den første sangen hun sang på scenen 🙂 Fritt for å ta en kikk 🙂 (Og si gjerne ifra hvis du ikke får til å se den)
 

video:film
 
Amalie har fått et nytt sangoppdrag i slutten av August. Da er det Hanadagene som skal av stabelen. Og siden vi bor på Hana, og de som er med og arrangerer, kjenner Amalie, så var det naturlig å spørre henne.
Og jeg gleder meg selvsagt 🙂
 
Ha en fortsatt fin uke 🙂
 
 
#musikk #konsert #eventer #opptreden #artist #sang #sangglede 

 

 

18 kommentarer
    1. Hun er jo både søt og flink..moro å se, ser videoen på datamaskin..men ikke på ipaden..Skjønner godt du er stolt :))Kos deg med dagen videre :)) Klem <3

    2. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, jeg er jo stolt mamma 🙂
      Mulig du kunne sett videoen på iPad hvis det var en youtubevideo? Forsøkte meg denne gangen uten å lage youtubevideo 🙂

      Ha en fin dag videre du også 🙂 Klem <3

    3. Unni: Tusen takk 🙂 Ja, vi er vel alltid stolte av våre nærmeste. Men kjekt å høre at andre også synes hun er flink 🙂

      Nå skal jeg inn og lese hos deg 🙂
      Klem <3

    4. Så artig og så fin stemme hun har. Skjønner godt du stor fan. Ellers tror jeg hun er ganske lik deg å se til. Ønsker deg en vakker dag :)))).

    5. Klart du blir en stolt mor!! Vi blir det av flotte ting barna gjør! og dette var jo fabelaktig!..bare det å stå på scenen er jo tøft da..:-) Kjempe flink!

    6. Ingvild: Tusen takk 🙂 Ja, vi er nok kanskje litt like på enkelte måter. Men hun har mye fra sin pappa også 🙂
      Har hatt noen hektiske, men også fine dager. Er ikke mye energi å hente for tiden, så en liten tur på butikken kan fort bli litt travelt for meg 😉
      Ha en fin kveld <3

    7. frodith: Ja, hun har litt å gjøre av og til, og det er jo alltid kjekt. Spesielt når hun får utøve en av sine hovedinteresser 🙂

      God kveld og god klem til deg også <3

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det er tøft å stå på scenen sånn. Det tror jeg ikke at jeg hadde turt. Men de er tøffe nå, ungene, blir drillet i sånn helt fra de går på barneskolen 🙂

    9. natheless: Denne jenta er jeg virkelig stolt av ja. På mer enn en måte 🙂 Hun utmerker seg på mange områder 🙂
      Sønnen min er jeg også veldig stolt av. Han er skarp, og ordentlig, men ikke den som stikker seg mest frem 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg