JEG ER MAMMA TIL EN NORGESMESTER

Endelig er jeg her igjen. Det går visst i rykk og napp. Men uken som gikk, ble travlere enn forventet. Og jeg trenger mye tid til å hvile, og til å gå turer. Så da blir det lite tid her inne.

Men så var det jo det jeg hadde så lyst å skrive om, at jeg har fått en Norgesmester i hus.

For en uke siden var vi i Larvik, jeg og datteren min, Amalie. Hun skulle være med i korps og drill NM. Og da med et nummer med drilltroppen, og ett nummer med pompons.

Premieutdelingen var på søndagskveld. Og etter det kunne vi ta fatt på den lange kjøreturen hjem.

Kjøreturen hjem gikk over all forventning, oppgiret som vi var over reusltatene i drill og pompons 🙂


Foto: Rune Helliesen

Disse flotte jentene er fra Hana Skolekorps sin drilltropp i 2. Divisjon Junior.
Helt overraskende fikk de 2. plassen i sin klasse. Og det var så utrolig kjekt å oppleve. Og det fortjente de virkelig.
Må jo si at som mamma, så blir man kanskje litt inhabil, men likevel…mitt morshjerte svulmer ♥ Tenk at jeg har en datter som er med å innhente en 2. plass i et NM. Veldig kjekk opplevelse ♥


Foto: Rune Helliesen
Det som er ekstra kjekt, er at i tidligere konkurranser med dette nummeret de her vant med, har de fra før av en 3. plass, men ellers har de ikke kommet på pallen. Så da de nå gjorde en flott oppvisning, grasiøst og vakkert, og med få mist (miste av staven), så var det ekstra kjekt at det var akkurat her, i NM i Larvik 😀

De flotte jentene, og noen få gutter, som driller, og kommer til NM, er selvsagt veldig gode. Og det er en fryd å se på. Både å se på våre egne utøvere fra Hana Skolekorps, men også utøvere fra andre steder i landet. 
Jeg skulle bare ønske jeg hadde energi til å være med å se på flere enn det jeg orket. Men det håper jeg å få se en annen gang.


Mitt eget bilde.

Amalie er med i en gjeng til som utmerket seg: Nemlig pompons troppen.


Foto: Rune Helliesen

Disse gule og kule jentene, 40 stk. i alt, kom på 1. plass, og ble Norgesmestere.
De var den eneste pomponstroppen som deltok, derfor var de jo garantert seieren. Men det som var enda kjekkere, var at de var gode nok til å kvalifisere seg til EM, som skal foregå i Kroatia til våren 🙂 Gjett om jeg gleder meg til å være med på det? 🙂

Det var ingen selvfølge at de ville kvalifisere seg. Og de hadde ikke hatt veldig god tid på seg til å trene. 2 intensive treningshelger har de hatt.


Foto: Rune Helliesen

Det blir mer trening nå frem mot EM, like intenst. For saken her er at de 40 jentene, kommer fra Hordaland og Rogaland. Og dermed kan de ikke øve en kveld i uka osv. De må ha intense treningshelger, for å kunne få dette til 🙂
Og nummeret de presenterer, er inspirert av Crash test dummies 🙂


Mitt eget bilde 🙂

Og enn så lenge, mens vi venter på at de skal forsvare Norges ære i EM, så kan jeg, i lag med en del andre mødre, sole meg i glansen av det å være mamma til en Norgesmester 😀 Veldig kjekk opplevelse 😀

Jeg har her fått låne noen bilder fra faren til en av Amalies drill og pompon venninner. Rune Helliesen. Han tar fantastisk flotte bilder, og jeg er en stor fan. Jeg følger han både på Instagram og Facebook, Fotograf Rune Helliesen. Verdt å ta en kikk 🙂

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Men jeg er ikke bare mamma til en Norgesmester. Jeg er også mamma til en 20 årig ung mann ♥

Min sønn Daniel, fyller nemlig 20 år i dag. Og når jeg tenker på det, så er det litt rart at det allerede er 20 år siden jeg ble mamma. Hvor i alle dager blir årene av?

Men jeg er stolt mamma til denne unge mannen, som feirer dagen sin i Sydney, Australia 🙂 Trist han er så langt borte, men en opplevelse for livet er det nok for ham selv 🙂

Jeg håper alle har hatt en herlig helg. Selv har jeg vært bortreist denne helgen også, og begynner virkelig å merke at det tar på. På tide med litt ferie snart 😉

 

 

#drill #pompons #nm #sport #dans #tropp #em

 

13 kommentarer
    1. Lurt å prioritere turer og hvile :)) Så bra plasseringer av de flotte jentene…kule bilder :)) Gratulerer så mye til sønnen også..begynner å bli voksen når en er 20, jeg gifta meg vel det året jeg fylte 20 ..hehe.. Klem fra meg <3<3

    2. Så gøy de skal være med i EM også da 🙂 Og kos å høre du har vært på farta 🙂 Det har jeg også 🙂 Men hjemme igjen nå 🙂 Klemmer <3

    3. Så morsomt! Gratulerer så mye til dem alle sammen!! Gleder meg til å høre hvordan det går videre! og gratulerer til sønnen din..ja det er da man merker man blir eldre..når disse barna begynner å bli voksne!! Ha en god kveld, og ny uke!

    4. Skjønner meget godt at mammahjertet er ekstra varmt nå! <3 Gratulerer så mye. Både med Norgesmesteren og med 20 års dagen til sønnen! 😉 Nå må du hvile deg og samle kreftene igjen flotte Eva! <3 Stor klem

    5. Gratulerer så mye med alt sammen. Lov å være stolt over barna sine, og du er flink å følge “minsten på turer. Jeg vet det er mye arbeid med slikt, man er litt avhengig av godvilje hos foreldre.

    6. Igjen : Gratulerer med både datteras suksess og med sønnens bursdag. Kjempemoro at de klarer å hevde seg. det ligger mye jobb bak det! 🙂 Spennende for ungdommene å være i Australia – sjøl om mor synes de er langt borte! 🙂

    7. To x gratulerer :)))))…..nei forresten tre x gratulerer :D. For deg og din fødselsdag, for din 20 årige sønn og til din norgesmester datter. Ikke rart du er stolt, du har mye å være stolt av. Koselig du skriver også, men en må ta høyde for det en klarer KLem <3

    8. Å så moro, både med Norgesmester og 20 åring 🙂 Årene går så fort, plutselig er de voksne og ute av redet… men godt å vite at det går bra da!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg