TELT FOR ALLE PENGA

Jeg slo virkelig på stortromma i årets ferie 😛

Jeg dro på teltcamping!

Det er ikke første gang. Men andre gang som voksen. Første gang som voksen var for 3 år siden, da jeg tok med ungene mine og teltet på Sørlandet.

Denne gangen, tok jeg kun teltet med, og reiste alene. Og planene var storslagne 😀
Jeg skulle nemlig reise på besøk.
Utgangspunktet var Karidansen. Men jeg fant ut at hvis jeg kjørte med bil, kunne jeg samtidig besøke flere på veien. Og dermed ballet det på seg litt 🙂 ♥

Teltet ble slått opp på første stopp, som var Tønsberg. Og der ble teltet faktisk stående i flere døgn, mens jeg utforsket området i og rundt Tønsberg.

Siden jeg hadde god plass i bilen, og reiste alene, valgte jeg å gjøre det så komfortabelt som mulig. Så jeg hadde med meg en god stol og et stødig bord. Jeg hadde også primus, sånn at jeg kunne lage meg mat 🙂

Inni teltets stue, innredet jeg med en liten lenestol (strandstol). Jeg hadde elektrisk kjøleboks, og en stor presenning, sånn at det skulle være rent og pent inni teltet.

På soverommet hadde jeg også komfort. En oppblåsbar madrass ga faktisk en nokså god “hotell” følelse 🙂 Og jeg kan ikke fordra å sove i sovepose, så jeg hadde så klart dyne og pute med meg 🙂

Det var herlig å kunne ha den komforten, når telt egentlig er nokså enkelt og kummerlig. Og jeg storkoste meg.

Men…. Været kunne ha vært bedre. Denne sommeren har nesten regnet bort for min del. Og ikke engang på campingtur var godværet en selvfølge. Men det gikk fint å kose seg inne i teltet fordet om det regnet. Jeg hadde med gode ullsokker, og varme klær, som den frysepinnen jeg tross alt er 🙂

Innimellom glimtet solen til også. Så alt var ikke bare regn og vått. Fine dager kom og gikk, og jeg visste å utnytte dette 🙂

Alt i alt hadde jeg en veldig vellykket campingtur i teltet mitt. Selv om det viste seg at det tok inn bittelitt vann. Det fikset jeg med å kjøpe lappesaker og impregnering. End of problem 🙂 Men stort sett hadde jeg oppholdsvær. Og koste meg masse de døgnene jeg hadde i telt.

#telt #camping #sommerferie #teltcamping #godvær #regn #campingplass #campingferie #bilferie #komfort #kos

1. Du er jammen meg tøff!
      Jeg har også telt og tenker øve meg litt mere på å pakke det ut og sette det opp slik at jeg blir ekspert på å sette opp telt når jeg skal campe 🙂 For jeg kan ikke stå å knøde med telt på en campingplass slik at alle ser hvor håpløst alene og elendig jeg er…………. ja for det er det jeg tenker når jeg skal gjøre noe slikt “alene”. Får slike tanker om “hvor synd det er på henne”……………….. men om man klarer å heve seg over slike tanker, som jeg øver meg på………. så er vi veldig heldige av og til som kan gjøre akkurat det vi vil……………
      Herlige bilder og du har virkelig storkost deg, Eva. Og ja, jeg synes det er knaltøft gjort av deg 🙂 DU ER TØFF!!
      klem

2. Ser koselig ut det da 🙂 Men det ser så lite ut, teltet, i forhold til bordet og stolen, så jeg klarer ikke se for meg det å sitte oppreist inni der 😀 Den senga så jo topp ut da 🙂 klemmer <3

3. Ser koselig ut, telt og tilbehør matchet syns jeg..du kjører stil på telttur også :)) Mange år siden vi var på telttur..ikke det beste stedet å sove …men det har sin sjarm :)) Men det virka som du koste deg og fikk noen fine opplevelser ..og det er bra å ta med inn i høsten :)) Klem og kos deg med lørdagen <3

4. Så koselig! Altså er det ikke bare meg som hater soveposer. Vi har også med dyne og pute når vi drar på tur med telt. Det fungerer da så fint om sommeren. I år har det ikke blitt telt på oss og jeg savner det litt. “At du orker.” sier mange, men jeg mener at de må komme seg ut og forsøke selv, før de sier noe. Glad du fikk kost deg. Klem til deg på lørdagen!

5. Det ser jo så koselig ut! og noe jeg helt klart også hadde gjort om jeg var alene, og ville se litt av landet.. Teltet mye med barna, og fylt bilen til bristepunktet..med komfort ting..fillerye var alltid med! og en potteplante..hihih.. men da var vi på et sted flere uker altså..hihih. Elsker det å leve litt primitivt også..og været syns jeg blir bedre på camping..for man skynder seg ut når det er opphold..noe jeg ikke hadde gjort hjemme..da hadde jeg blitt inne..Men så klart så er det triveligere med mest mulig opphold ihvertfall..blir liksom så klamt og rått i telt ved regn..Ser ut som du storkoste deg!! Flott måte å “bytte” stue en liten periode..:-)

6. Etdiktomdagen: Tusen takk 🙂

Vet du hva? Jeg har brukt over et år på å øve meg i å gjøre ting alene. Altså sånne ting som man oftest er flere sammen om å gjøre. Som å gå ut og spise, gå på kino, reise alene, og nå også campe og slå opp telt, alene. Det har vært krevende hindere alle sammen. Og jeg er stolt av hva jeg nå klarer uten at jeg føler at jeg er ensom og alene 🙂 Ingen synes synd på meg. For det er blitt normalt å være alene 🙂

Dette har vært en kjekk opplevelse. Og enda kjekkere når jeg fikk teltnaboer, en mor med en datter, hvor jeg skjønte at de aldri hadde gjort noe sånt før i det hele tatt. Man lærer av alt, og man ser at man ikke er alene 🙂

Gode erfaringer blir man rik av 🙂

Ha en fin lørdagskveld 🙂
      Klem <3

7. frodith: Hihi….ja, bordet og stolen var til utendørsbruk. Ikke så lett å presse de inn i teltet 🙂 Men jeg hadde jo en liten strandstol inni teltet, som var godstolen min der. Pluss en kasse som fungerte som bord. Så da hadde jeg komfort både inne og ute 🙂

Koste meg masse 🙂 Absolutt å anbefale 😀

Lørdagsklemmer <3

8. annebe: Hihi…ja, jeg kjører visst stil på telttur også. Har jammen ikke tenkt over akkurat det før du nå sier det 😉 Ikke rart jeg er så fornøyd 😉

Nei, det er ikke det beste stedet å sove, men med den komforten jeg laget til, var det egentlig bare lyder utenfor, altså fra andre telt, som forstyrret idyllen. Og det har sin sjarme det også 🙂

Er gode minner i denne turen ja 🙂

En fin lørdag til deg også 🙂 Jeg gleder meg til å lage den middagsretten du blogget om 😉

Lørdagsklemmer til deg <3

9. natheless: Ja, sovepose er en stor garanti for søvnmangel for min del. Så det måtte bli dyne og pute denne gangen. Det tar litt mer plass, men jeg var jo alene, så hadde nok plass i bilen 🙂

Koselig med teltcamping, selv om jeg nok liker bedre komforten på et hotell. Men alt har sin sjarme, og jeg teltsjarmen, ville jeg ikke være foruten en gang i blant 🙂

10. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, dette var genialt å gjøre alene. God plass til meg inne i teltet, og god plass til den komforten jeg trives med. Men potteplantene lot jeg være igjen hjemme 😉 Hihi 😀

Jeg synes ikke det var så ille om det regnet litt heller. Var jo litt ekstra koselig å sitte inne i teltet og høre regnet på teltduken 🙂

Godt å være hjemme igjen, men kan gjerne gjøre noe lignende ved en senere anledning 🙂

11. Du klarte faktisk å få til en viss komfort i det vesle teltet….og alt man er innstilt på , det får man til! Ellers håper jeg at du syntes komforten var hakket over dette da du overnattet hos Karidansen, sjøl om vertinna var litt trøtt om morgenen! 😉

12. karidansen: Ja, jeg er kreativ, og er glad i komfort, så da gjør man det beste ut av situasjonen 😉
      Og joda….komforten var ganske mye bedre hos deg ja 🙂 Og det gjorde absolutt ingenting at vertinnen trengte å sove litt utpå…krevende gjester forårsaker nok det 😛

13. Etdiktomdagen: Utrolig bra gjort 😀
      Ja, det er en litt rar og svingende følelse. Men det går jo greit 🙂 Jeg har vært mange ganger ute og spist etter den første gangen, som var merkelig. Men alle ganger etter det har vært helt greie de også. Jeg har ingen følelse av at noen kikker på meg. Men derimot har jeg lagt merke til at det er en del andre også som går ut og spiser alene. Så jeg tror vi som er alene, kikker mer enn dem som ikke er det 😉

14. Et lite tips her. Vi stapper dyna ned i det soveposetrekket og strammer til, da tar dyne ikke mer plass enn soveposen!!!! 🙂 Sånne komprimeringsposer får du kjøpt på XXL.

15. natheless: Ja, det var lurt. Sånt må jeg se etter neste gang jeg drar på Norgesturné med telt 🙂 Tusen takk for tipset 🙂