MUTTERS ALENE

Ofte er lørdagene verste dagen i uken. Spesielt hvis jeg ikke har ungene hos meg.

Men i dag, er en god dag.
Jeg hadde noen timer i min mors leilighet.
Ryddet og gjorde klar til noen dagers utleie.

Og etterpå fikk jeg besøk av en venninne.

Så i dag har vært en god dag. Nå er jeg sliten, både fysisk og mentalt. Og det føles helt greit. For da blir ikke alenekvelden så lang.

Så nå sitter jeg i godstolen, og nyter fred og ro. Nyter tente lys, og enkel julepynt.
Ja, for jeg har ikke orket å pynte så mye. Kanskje pynter jeg bittelitt til, men bare kanskje.

Jeg skulle egentlig bake litt. Men jeg venter til i morgen. For nå har jeg ikke mer energi igjen.

Akkurat nå er det fint å være mutters alene på en lørdagskveld ♥

Ha en fin siste lørdag i advent 🙂

#advent #julefred #julefryd #ro #pynt #lys #sliten

 

22 kommentarer
    1. Ja noen dager er det godt å være alene! Det kjenner jeg meg igjen i..men følelsen av å være alene..den er ikke god! Så godt du ikke føler den nå da..Kos deg så godt du kan..og gjør det du orker..og la resten være..jul blir det uansett! Ha en god kveld og natt! klem

    2. Det er bra at du klarer å kose deg sjøl om du sitter alene.:) Det er viktig å ha evnen til å trives i eget selskap og skape en god ramme rundt seg! Jeg sitter også alene i kveld. Det gjør jeg som regel de kveldene jeg har fri. Har hatt dagvakt i dag. Ungene har vi “til låns” som det heter, og en dag blir det slik at de sjelden er sammen med oss på lørdager. Da skal de ha sitt eget liv og kanskje skape en egen familie. 😀

    3. kjekt att du har kost deg,enige i att det kan være kjedelig å være alene over tid,da er det hyggelig om en har litt å gjøre ja.
      Koselig å pynte litt,me her kommer julepynten fram først på lillejulaften

    4. Deilig å ta det helt med ro og ikke gjøre noen verdens ting :)) Her har jeg gjort lite til jul..Bare det aller nødvendigste , pynta litt , kjøpt ribbe og noen gaver…jul blir det uansett om lista ligger lavere enn da jeg var frisk :)) Ser veldig koselig ut hos deg da :)) Klem og fortsatt fin helg <3

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Den ensomme følelsen, den er vond. Og den har jeg ofte om lørdagene. Men det var verre før. Ikke så ille nå lenger 🙂
      Julen stresser jeg ikke med. Ikke i år. Jeg har lært meg at helsa kommer først 🙂 Julen, den kommer uansett 🙂

      God natt til deg også <3 Klem

    6. karidansen: Jeg sliter ikke med å være alene. Faktisk. Men lørdagene, da sliter jeg med å være alene, ofte. Men i dag har det gått greit. Jeg er for sliten til å bry meg. Hadde ikke orket noe annet uansett 😉
      Men jeg har absolutt kost meg. Jeg har lest litt, strikket litt, og hatt det helt stille. Det trengte jeg. Ingen lyd, ingen uro. Kun stillhet. Fantastisk herlig <3

    7. fruensvilje: Ja, det er alltid litt koselig å ha noe å gjøre. Jeg har strikket og lest nå i kveld 🙂

      Her begynner julepyntingen litt etter litt allerede første adventshelgen. Men jeg har ikke mye i år. Kun noen få ting. Jeg tenker som så, at det skal jo pakkes bort etter jul, og da har jeg minimert arbeidet 😉

      Blir nok ikke juletre heller her i huset denne julen. Det får bli til etter jul 🙂

      Lille julaften er vel tradisjon å pynte treet her. Men det var før i tiden. Nå har jo alle butikkene pyntet til jul allerede i oktober. Galt synes jeg. Veldig mye bedre å pynte lille julaften da 🙂
      God klem 🙂

    8. annebe: Ja, det er det jeg også har kommet til. Det blir jul uansett 🙂 Her er det minimalt pyntet i år. Jeg er jo alene likevel, og skal ikke feire julen hjemme. Men litt julestemning måtte jeg jo lage, for min egen del 😉
      Synes det høres ut som du har det helt perfekt. Vi skaper den stemningen vi ønsker, med det lille vi har 🙂

      Fortsatt fin helg til deg også <3 Klem <3

    9. Det såg ut som du hadde pyntet litt, koselige bilder:) Kjenner følelsen du formidler, den kan være litt vond -spesielt på en lørdag som du sier. Ønsker deg en fortsatt fin kveld… ups eller natt:)

    10. Koselig du har det…., og koselig å finne deg her!
      Går fint å være alene selv om det er lørdags kveld. Og du er nå flink å være sosial slik ellers…

    11. sølvi waage: Ja, jeg har pyntet litt. Men det er et slit, for tiden. Så har tatt frem de tingene som gir litt lys og lunhet, uten å virke i overflod 🙂 Jeg luftet for barna mine i går kveld, at jeg ikke kommer til å ha tre i år. Reaksjonen var først overrasket, men så gikk det opp for dem at jeg er så sliten, og vi skal ikke være hjemme i julen likevel 🙂
      Det ble en kort, men god natt.
      Ha en herlig dag 🙂

    12. natheless: Ja, noen ganger er det herlig. Jeg elsker stillhet 🙂 Men noen ganger kan stillheten også tynge. Og spesielt på lørdager, som regel 😉
      Jeg koser meg nå, den siste uken før jul 🙂
      Ha en fin førjulsuke du også <3
      God klem <3

    13. Søtmonsen ): Tusen takk 🙂 Forsøker å lage litt stemning. Og i år er det ikke overpyntet 😉
      Ja, heldigvis ble det en fin lørdag 🙂
      Og i går, søndag, fikk jeg endelig bakt de peanøttkjeksene. Det er farlig å sulle rundt i bloggen din for tiden. Så mye fristende som bys frem der 😉 <3
      Ønsker deg en fin start på den siste førjulsuken <3

    14. maiken: Tusen takk 🙂

      Ja, jeg har plutselig fått et lite rush her inne. Må få ut litt av skrivegleden min 🙂 Den må jo pleies den hobbyen også 🙂

      Ja, jeg er god å være sosial 🙂 At lørdagene er ensomme, er ofte fordi alle andre skal noe da, enten med familier, eller de er bedt bort på ting. Og jeg har jo ikke alltid energi til å gå ut selv, eller å be hjem til meg.
      Men denne lørdagen var det bare godt å være alene.
      Neste lørdag, blir vi mange i min brors stue 🙂 Gleder meg til det 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg