ADVENTSGAVEN

I år har jeg faktisk hatt julekalender.
Jeg har hatt det i mange år før det også. Men ikke de siste årene. Da min mor, som elsket å lage kalender, ikke har vært i form til det de siste årene.

Men jeg fikk kalender av min svigerinne denne adventstiden. Det var en veldig hyggelig overraskelse ♥

Det var en gave hver søndag. Og jeg har sett frem til den gleden.

I går da jeg åpnet, fant jeg en bok. Den passer helt perfekt til meg, som av og til sliter med å lese. For det var en novellesamling. Det er jo faktisk overkommelig å komme seg gjennom en novelle, selv i dårlige perioder. Og jeg trenger jo virkelig å lese i dårlige perioder. Fordi jeg trenger å holde den mentale biten i gang, og ikke falle ned for dypt i tungsinnet.

Så tusen takk kjære svigerinne, for denne fine boken. Jeg gleder meg til å begynne å lese 😀

Leseglede <3

Har du hatt, eller laget adventskalender denne adventstiden?

#leseglede #bøker #kalender #julekalender #adventsgave #gave #glede #novelle #anbefaling #helse

18 kommentarer
    1. Så koselig. Jeg har kalenderboken til Anita Skorgan. Den tas fram år etter år. Hyggelig å markere dagene mot julekveld. Klemsiklem til deg:)

    2. Så koselig! ingen kalender her i huset i går..i de siste årene har jeg kjøpt meg flax kalender..men ikke i år..da jeg var så treg med åpne, og da ble hele vitsen borte syns jeg.. Morsomt å veldig koselig å få en da.. ja det å lese syns jeg også gjør at jeg kan drømme meg bort..og glemme smerter for en stakket stund..Ha en god dag!

    3. natheless: Høres veldig koselig ut. Jeg har tittet litt i kalenderboken din <3 Den var så fin 🙂
      Ventetiden er en fin tid synes jeg 🙂 Den går fort nok 🙂

      Klemmer til deg, med ønske om en fin dag 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Hmm…ja, det har jeg faktisk ikke tenkt over, at jeg kunne hatt flax kalender. Men om man er treg med å åpne, da skjønner jeg at vitsen blir borte ja 😉

      Jeg har både fått og gitt i år. Ungene mine fikk hver sin sjokoladekalender, med Star Wars tema av alle de minst julete tingene 😉 Og datteren min fikk også pakkekalender, med pakker annenhver dag 🙂

      Ja, å lese, det er en flukt fra virkeligheten. Elsker det <3
      Ha en fin dag du også 🙂

    5. Jeg har ikke hatt kalender siden jeg var barn, eller vi hadde på jobben da, en som ble trukket ut hver dag og fikk pakke :)) Fint med en bok som er overkommelig .. Og en God natts søvn hørtes jo veldig deilig ut..hehe.. Klem <3

    6. annebe: Ja, det med kalender er veldig utbredt nå. I flere år utvekslet jeg og en venninne kalender. Veldig koselig 🙂

      Og en bok som det, er jo perfekt for meg i perioder hvor jeg er ekstra dårlig 🙂

      Ha en fin kveld 🙂 Klem <3

    7. frodith: Veldig koselig kalender du har ja 😀 Og du har jo rett, det er jo en nedtelling. Og så gleder den så mange 😀

      Klemmer <3

    8. Gratulerer med premie i Frodith’s julekalender, – gøy at vi ble trukket ut samtidig! Her i huset er det bare junior som har kalender nå, men jeg hadde også lenge. Trivelig å ha noe som teller ned til julehøytiden, og ei bok er koselig å få.💕

    9. Hanne Beate: Tusen takk, og gratulerer til deg også <3 Veldig kjekt å vinne samtidig 😀
      Ja, det er koselig med kalender. Og det er jo tross alt de små ting som teller. Trenger ikke være noe stort. Datteren min har kalender her i år. Sønnen min ønsket seg ikke kalender. Datteren min valgte å ha gave annenhver dag 🙂 Synes det er en fin ordning. Jeg liker å lage til sånne ting 🙂
      Koselig at nedtellingen snart er over 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld <3

    10. Ja, det blir nok kos å lese ^^ Koselig med adventskalendere 🙂 Jeg kjøper sånne store som Haribo og de, en som jeg og min samboer deler på 🙂 Åpner annenhver luke ^^

    11. Søtmonsen ): Det var lurt, å kjøpe en godterikalender som ikke er av 10 kroners sorten 😉 Noe å se frem til da 🙂

      Jeg kjenner flere som har kjøpt seg voksenkalender. Og så finnes det jo kalendere for dem som liker sminke og parfymer…Så egentlig, så kan man unne seg ganske mye forskjellig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg