MERKELIG JUL

Da har dagen kommet, hvor jeg legger ut min julehilsen til dere.

Denne julen blir ulik andre juler jeg har feiret.

Julaften er egentlig uten ungene mine. Det er hos pappen sin de egentlig skal være. Men vi har jo hatt det sånn, at når de skal ha Julekvelden hos sin pappa, kommer de til meg på dagen, for å ha litt julekos og åpne noen gaver, før de går tilbake og har kvelden sammen med sin pappa. Og så har det vært omvendt andre juler, når det var min tur å feire Julekvelden med dem.

I år ble jeg invitert til min bror og hans familie. Det er også som andre juler, hvor jeg gjerne har vært alene.
Men i år, har de også invitert ungene og pappaen deres, i tillegg til farmoren deres 😀 Så dette blir en merkelig jul. Første julen vi skal feire sammen, alle sammen, som da vi var gift.

Jeg synes det er uendelig romslig av min bror og svigerinne ♥
De gjør sånn at jeg får feire julen med ungene mine, og slippe å føle meg ensom blant mange. Så denne Julaften gleder jeg meg til. Jeg som i utgangspunktet gruet meg.

Så nå er julen reddet ♥

I tillegg, skal jeg ikke holde juledagsmiddag, som jeg pleier. Jeg har valgt å legge denne middagen til en av nyttårsdagene. Jeg kan liksom ikke bare droppe den, selv om energien er absolutt på lavmål for tiden. For jeg liker jo å stelle i stand til selskap. Men jeg har valgt å roe helt ned i romjulen, og bare gjøre ting som faller meg inn. Skal i en middag selv. Men ellers blir det impulsivt, det meste.

Jeg er rett og slett ikke i form til å feire ordentlig jul. Men jeg gleder meg. Elsker den familiekosen. Elsker den gode maten. Elsker pynten og stemningen.  Det gir en god følelse, uansett 😀
Jeg er i mål med alt jeg hadde planlagt. Og det gir også en god følelse 😀
Slapper bare av nå.

Nå gjenstår det å ønske alle sammen en riktig fredelig og god Jul.
Jeg fant i år ikke julekortlisten min, hvor også adressene stod. Så noen får kanskje ikke kort i år. Noen som har fått tidligere. For hukommelsen min er ofte fraværende, og alle står ikke oppført i Gule Sider.

Men her inne kan jeg skrive ønsker for alle i ett og samme glimt. Så skal ingen føle seg uteglemt.

Og helt til slutt, tar jeg med et bilde av Julehuset på Hana. Et hus som ligger nede ved hovedveien, som ikke er til unngå å legge merke til i desember 😉

Ønsker alle en fin julefeiring ♥

 

 

#jul #julepynt #julekos #familie #fred #ro #helse
 

23 kommentarer
    1. Elenanita.blogg.no: Tusen takk for det 🙂 Ja, i år blir det helt sikkert en god jul, også for meg 🙂
      God klem tilbake <3

    2. Elenanita.blogg.no: Gratulerer så mye med jubileet <3 Så kjekt 😀 Da skjønner jeg at dagen er spesiell <3 Kos dere masse i sammen. Jeg er sikker på at treet blir flott 😀

    3. God jul til deg og dine, Eva!
      Så fint av familien å lage stor-jul for dere alle! 🙂 Koselig for flere generasjoner det 🙂 I år skal jeg og Jarle feire alene uten unger. Blir veldig rart, men håper vi klarer å kose oss. Juleklem 🙂

    4. Koselig bilde av deg og barna..og hyggelig dere skal være sammen på julaften også :)) Noen pynter litt ekstra utvendig til jul ja..ikke min stil..men det har sin sjarm..hehe… Kos deg som best du kan og god jul <3

    5. Så koselig at det ble en slik fin feiring i år da <3 Fint bilde av dere ^^ Og for et julehus 😀 Har et på Ås, som jeg synes er så koselig å se på når jeg kjører til min bror i Askim ^^ Ha en god jul ^^ <3

    6. Så koselig!! Ja, det er jo flott! Da får du feiret med barna..Kos deg masse! God jul!

    7. En riktig god jul til deg og dine. Fint du får anledning å være sammen med de du er mest glad i. Er jo det julen handler om for så mange av oss…..

    8. Grete: Hei 🙂 Håper dere hadde en fin julefeiring, selv om ungene ikke var tilstede. Jeg følte at denne julefeiringen var en av de bedre. Hvor jeg slappet 100% av, og koste meg veldig 🙂

      Juleklem til deg også, med ønske om en fortsatt fin romjul <3

    9. annebe: Tusen takk 🙂
      Ja, det ble en fin julaften. Veldig trivelig og lunt 🙂
      Nei, jeg kunne heller ikke tenke meg å pynte utvendig på den måten der. Har et lite juletre og et rekkverk med litt lys, men ellers er det ikke noe.

      Håper du har hatt en fin jul så langt, og ønsker deg en fortsatt fin romjul 🙂
      Klem <3

    10. frodith: Det var en veldig fin julaften. Koste meg masse 🙂
      Ønsker deg også en fin romjul. Vi må nyte som best mulig <3 Klemmer <3

    11. Søtmonsen ): Ja, det ble en veldig fin julefeiring. Koste meg masse 🙂

      Ja, det er noen som liker å pynte litt ekstra. Veldig kjekt når de gjør litt flid med pyntingen, og ikke bare kaster pynten på sånn helt vilkårlig 🙂

      En fortsatt god romjul til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg