FRA CAMPINGPARADIS TIL CAMPINGMASKIN

Det er en stund siden jeg levde campinglivets gleder med campingvogn fast plassert på en campingplass.

Det var da jeg var gift. Da hadde vi en stor campingvogn plassert på en campingplass ved en av Jærens utrolig vakre strender ♥

For meg var dette Paradis. En plass hvor jeg kunne stå og skue utover havet lenge, og la freden senke seg. Det var litt meditasjon i den handlingen.

Vi elsket å være her, i vogna vår, på den campingplassen.


Sånn så det ut på den tiden, da vi hadde vogn her. Vi hadde også en stor IsoCamp. Istedet for telt.

Nå er det flere år siden jeg sist var der. Og i går (søndag) gikk jeg tur der, sammen med Kjetil ♥
Og jeg ble overrasket over hvor forandret det var der nå. Og ikke til det bedre akkurat.


Nå er hele campingplassen gruslagt og bearbeidet til det ugjenkjennelige. Vognene står tett i tett, som i en ghetto. Og jeg fikk følelsen av at det måtte være totalt overbefolket hvis alle vognene hadde besøk samtidig. Og den lune, grønne følelsen av landlig idyll, var totalt borte, gruslagt.


Et pluss var en ny og fin liten lekeplass. Men det var det eneste plusset jeg klarte å finne. Bortsett fra strendene og havet, som var som før.


Et annet og nytt minus, var de nye hyttene (husvogn heter det visst på fint språk). Joda, de så fine ut. Men også de lå tett som hagl. Og de på bildet her, er bare en brøkdel av alle hyttene som var bygd, og de som er planlagt bygd. Jeg tror ikke jeg ville ha trivdes der nå lenger, dessverre.

Paradiset mitt er mer eller mindre ødelagt. Erstattet av en campingmaskin.


Som bildet her viser, så er det noen små grønne flekker igjen. Ikke særlig mye å skryte av.


Heldigvis er turstien og strendene urørt (fredet). Og de lå der som perler på en snor, og fristet med sin hvite rene sand og iskalde vann ♥ På riktig varme “Syden-dager”, står ikke disse strendene noe tilbake for de flotte strendene vi finner lenger sør i Europa. Det er vel bare vanntemperaturen og paraplydrinkene som utgjør forskjellen 😉


Innimellom sanddynene kan man finne små kunstverk laget av naturen selv.

Ren fin og hvit sand, lagt lagvis, formet av vær og vind 🙂

Jeg synes det er så uendelig vakkert på Jæren. Store flate sletter, og mange nydelige strender. Jeg synes jeg er heldig som bor innen rimelig nærhet til alt dette ♥
Og jeg gleder meg til neste gang jeg kan gå tur her i området ♥

Og selvsagt må jeg avslutte dette turinnlegget med en aldri så liten selfie, tradisjonen tro 😉


Og denne gangen fikk jeg med meg kjæresten min ♥

Så ble helgens avslutning til en fin start på ny uke.
Ønsker alle alt vel ♥

 

 

 

 

#camping #campingplass #jæren #campingvogn #campingglede #strender #sandstrender #idyll #paradis

 

12 kommentarer
    1. Camping kan nok ha sin sjarm..men vi har ikke feriert slik. Bare besøkt noen med vogn innimellom som trives med Campinglivet 🙂
      Ser ut som fine omgivelser å rusle i på bildene her :)) Og så hyggelig at det ser ut til at du trives med kjæresten :)) Klem og fin uke videre <3

    2. Ja det er utrolig hvor mye som blir ødelagt med tiden! Man vil vel fortsatt til gress og natur selv om man camper nå i nyere tid! Er vel nok av asfalt og grus! grrrr…så synd..man vil ikke at ting skal forandre seg til det verre..Skjønner deg godt..Så ut som en flott plass..men akkk..ødelagt av industrien….Så søtt bildet! og han ser jammen snill ut! Ha en god kveld!

    3. nydelig selfie ) ja jeg er enige med att det blir for tett på noen campingplasser,en hvet jeg har fått pålegg om å ta bort noen plasser for å gi bedre rom mellom spikertelta som jeg kaller det ) det er pga brannsikkerheten.
      Godt stranden er fredet da ) det såg helt nydelig ut

    4. annebe: Ja, camping er en fin ferieform synes jeg. Fint når man drar på tur, og har “huset” med seg 😉 Men akkurat nå for tiden, så passer ikke campinglivet på fast helgebasis for meg.
      Koselig da, å kunne besøke venner i deres vogn 🙂

      Veldig fint her på Jæren ja, blir fine turer av det 🙂
      Koser meg med kjæresten ja <3

      Klem og en fortsatt fin uke til deg <3

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg tenker sånn jeg, at mange av oss bor i byer og har lite natur rett utenfor huset. Så egentlig burde sånne steder være forbeholdt det landlige preget 🙂

      Ja, han er veldig snill og god <3

      Ha en fin dag videre 🙂

    6. fruensvilje: Ja, det ble i tetteste laget mellom vogner og påbygg. Det er det ingen tvil om. Man bør tenke sikkerhet. Og ikke minst, trivsel. Trives ikke så godt når man omtrent kan høre hva naboen snakker om innenfor sine egne 4 vegger.

      Ja, stranden, både den og de andre…er nyyyydelige <3

    7. Margrethe: Ja, heldigvis er naturen rundt campingplassen urørt. Og det er nok fordi den er fredet. Ingen får ødelegge den 🙂

    8. Ja, utviklingen går, og det er slett ikke alltid til det bedre. Jeg har vært på den campingplassen en gang for lenge, lenge siden, og det var som da du var der. Grønt pg fint. I dag er det jo som en liten by. Jammen godt naturen omkring er like fin og jeg er sikker på at de som holder til der nå, de koser seg nok også. Fint bilde av dere! Klemsiklem 🙂

    9. natheless: Har du vært der du også ja? Ja, det var en fin campingplass tidligere. Og de som er der nå, trives sikkert godt. For meg blir det for tett. Jeg føler jeg har det tett nok her jeg bor til daglig 🙂
      Klemmer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg