JEG UNNET MEG ET FRISØRBESØK PÅ KVINNEDAGEN

På selveste kvinnedagen valgte jeg å gå til frisøren. Ikke fordi det var kvinnedagen, men fordi det faktisk er ca. et år siden forrige gang jeg lot noen freshe opp håret mitt.

Nå er ikke jeg blant dem som markerer kvinnedagen så veldig. Men jeg synes det er veldig bra vi har denne dagen, til å huske dem som kjempet for oss og våre rettigheter. Og bra å huske på at vi ikke må slutte å kjempe selv om vi har fått det mye som vi har kjempet for.

Jeg kom ikke på datoen en gang, da jeg bestilte time hos Stine Agnethe, frisøren min. Men ble jo så klart obs på det etterhvert som dagen nærmet seg.

Jeg har hatt samme frisøren helt siden hun var ganske ung, og gikk på frisørlinja på videregående. Og jeg kommer nok ikke til å bytte, med det første. For dette er en frisør jeg synes er enormt dyktig, og veldig hyggelig ung dame.

Jeg har faktisk kjent henne siden hun ble født. Hun er datteren til et vennepar av meg.

Håret mitt har holdt seg veldig godt dette året etter det sist ble klippet.

Dette bildet er fra i går, da jeg gikk tur med min mamma 🙂 Og som du ser, har håret blitt ganske langt. Det begynte å bli plagsomt på to måter. Den ene måten er at det ble tungt, og vanskelig å holde pent og rent. Den andre måten er at det var vanskelig å få sove med det lange håret som kveilet seg alle veier.

Men Stine Agnethe visste råd. Hun vasket, klippet og stelte håret. Og det var en fryd å få kjenne på den følelsen ♥
En ordentlig nytelse 😀

Så hadde hun lyst å krølle håret mitt, som en siste finish. Og spøkefullt bemerket jeg at det sikkert ikke ville holde lenge etter jeg var kommet ut i været utenfor. For i dag har det blåst og snødd. Snøen har ikke lagt seg, til det var den for bløt. Men guffent var det å være utendørs i alle fall.

Stine Agnethe gjorde en grundig jobb. Hun hadde i stylingprodukter, og krøllet i vei med en tang som jeg selv kunne ønske meg å eie. Det ble litt voldsomt, bemerket hun, men som hun sa: “Om en time ser det bedre ut!”

Jeg synes det ble kjempefint. Ble nesten litt nostalgisk, for jeg hadde permanentkrøller på 80 tallet 😉

Med krøller og en del kortere hår, er Damen nesten ikke til å kjenne igjen. Men følelsen av velvære er ubeskrivelig ♥

Ute i vinterværet fikk krøllene motstand. Snø som virvlet i hissig vind fikk herje fritt med krøllene. Og kaldt var det også.

Jeg søkte tilflukt i nærmeste kjøpesenter, for å spise brunch, og handle noen gaver.

Favoritten min er å spise Club Sandwich på Jordbærpikene. Tror det er den dyreste retten de har, men den er bare kjempegod synes jeg ♥
Dette synes jeg at jeg fortjente denne 8. mars 🙂

Etter heftig gaveshopping, kom jeg meg til slutt hjem.

Og langt ut på ettermiddagen, fikk jeg bekreftet at Stine Agnethe hadde gjort en god jobb. For krøllene hadde overlevd både vind og snø, og gaveshopping.

Så nå er jeg spent på hvordan det ser ut i morgen, når krøllene har fått oppleve nattens magi på puten 😀
Tipper de er litt mer flatklemte da 😉
Og etter neste hårvask, har nok frisyren et helt annet utseende 😉

Men jeg vil nok en gang si tusen takk til den flotte frisørdama mi ♥
Hun som alltid gjør en knallflott jobb med håret mitt.
Jeg skal forsøke å ikke drøye det et helt år til neste gang 😉

Hvor ofte får du stelt håret ditt?

 

 

#frisørbesøk #frisør #hår #styling #krøller #nostalgi #smugetfrisør #jodbærpikene #clubsandwich #brunch #lunsj 

 

18 kommentarer
    1. Så fin du ble! 😀 Det er jo alltid deilig å freshe seg opp litt! 😉
      Hmmmm…. Sist jeg var hos frisøren var i 2003 – og det var fordi jeg skulle gifte meg, da jeg var 27… Og før det var i 1992, da jeg var 16… HAHA 😀 Men jeg har blit KLIPPET siden det, altså. 😉 Både langt og kort, så klipper jeg det selv 😉

    2. Du ble kjempefin!! 🙂 Så frisk og fresh og fin 🙂 Jeg går sjelden til frisør 🙂 Men har lyst på neste lønning 🙂 Klippe det litt hvertfall, men det er så DYYYYRT 😀

    3. Så flott du ble!! ja du var jo fin fra før også..håret ditt ser jo så velstelt ut!! uansett..så du er heldig med det..jeg er ikke flink å gå til frisøren..så er nok snart et år siden jeg var der også…og jeg burde ha vært der…Må se og bestille time til uken..Ha en god kveld!

    4. Hei!
      Du be så flott på håret, Eva 😀 Frisyren kledde deg veldig godt 🙂
      Ja det er godt å lette på håret når det blir så langt.
      Jeg kjente også på den følelsen, når jeg skulle snu meg i sengen lå jeg på en stor hårmanke som ikke ville følge med…………godt å få klippet det. Nå siger mitt nedover igjen. Vil ha litt lengde på det igjen.
      Jeg klipper tuppene på håret hver 6-8 uke. Da holder jeg det flisefritt og det er stelt bedre føler jeg. Så striper jeg det sånn hver 3 mnd sånn ca 🙂 Dyre greier dette med HÅR, men det er jo kvinnens pryd, sies det 😀 hehehehe

    5. Du ble så fin! Herlig å få stelt håret i mellom. Jeg er heller ikke ofte hos frisøren, men nå fristet du meg. Før mai skal jeg ta en tur. Vi skal i konfirmasjon til barnebarnet og da kan man jo pynte seg litt. Håper sveisen holder seg videre! Ha en vakker dag!

    6. fruensvilje: Tusen takk 🙂 Ja, det er herlig å føle seg fin en gang i blant 🙂 Jeg skulle ønske jeg hadde råd til å gå litt oftere til frisøren, men jeg har ikke vært så flink til å prioritere det. Kunne nok ikke hatt fint kort hår som du har, for det ville ruinert meg 😉 Men så kler jeg nok ikke kort hår heller. Så får holde meg til det lange håret. Frisøren min gjør det lettstelt for meg i alle fall, og det er jeg veldig takknemlig for 😀

    7. BareMonica: Tusen takk 🙂

      Ja, du er jo din egen frisør du jo 😉 Så sånn sett har du spart mange mange penger, og har likevel en kul og typete frisyre <3 Tror ikke jeg ville sett ut i måneskinn om jeg hadde tatt saksen i egen hånd 😉 Har ikke rette hårtypen til det 😉 Ikke motet heller, for den saks skyld 😉

    8. frodith: Tusen takk 🙂
      Ja, det er forferdelig dyrt, men et flott håndtverk i alle fall 🙂 Godt å få ryddet litt i manken 🙂 Bare det å stusse litt, gir en herlig følelse. Håret blir så friskt og lettstelt etterpå 😀
      Får håpe du tar deg råd til det på neste lønning….litt spa for håret <3

    9. Så flott du ble! Herlig å gå til frisøren og få stelt håret, – jeg er der sånn ca 2 ganger i året. Godt med en god lunsj iblant, det skal man unne seg. :o) Ha en fortsatt fin dag!

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk 🙂 Jo, forsøker jo å stelle håret så godt jeg kan, uten å legge for mye arbeid i det, og er nok heldig med et takknemlig hår 🙂

      Ja, du får bestille deg time du også, så blir det vårfølelse etterpå 😀
      Ha en fin kveld du også 🙂

    11. karidansen: Tusen takk 🙂

      Ja, det blir liksom en gang i året med meg også føler jeg. Forrige gang var i mars i fjor 🙂 Det er jo det som er fordelen med langt hår 🙂

    12. Etdiktomdagen: Tusen takk 🙂

      Ja det er godt å få ryddet opp litt en gang i blant, klippe flisete tupper, så ser det friskt og fint ut. Der har jeg ikke vært særlig flink. Men som du sier, det er dyrt.
      Jeg er heldig som har naturlige striper i håret. Jeg får av og til spørsmål om jeg har stripet håret? Og nei, jeg har ikke det. Det har alltid vært sånt 🙂
      Jeg har nok et takknemlig hår ja. Men det kan bli for langt 🙂
      Vi må passe på håret vårt…vi er jo så heldige vi kvinner, at de fleste av oss får beholde hår på hodet livet ut 🙂

    13. natheless: Tusen takk 🙂

      Ja, det er så herlig med velstelt hår…jeg bare elsker det 🙂 Og det er lett å la seg friste ja 🙂 Og spesielt nå når våren nærmer seg 😀

      Jeg vasket ut krøllene i dag. Så nå er det likt som tidligere, bare kortere og med mer fasong 🙂 Herlig 😀

    14. Hanne Beate: Tusen takk 🙂 Ja, det er ca. 2 ganger i året jeg også liksom har som mål å gå til frisøren. Men vips hadde det gått et helt år 😀 Ganske utrolig 😀

      Ja, det hender jeg unner meg en god lunsj, spesielt når jeg er alene, og ungene er hos sin pappa 🙂

      En fortsatt fin dag til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg