VÅR-LYD (Frodiths utfordring)

I dag, har jeg faktisk utført en aldri så liten bragd 🙂

Jeg har nemlig klart å være med på denne utfordringen hver dag i 8 dager.

Og helt ærlig – det hadde jeg ikke trodd jeg ville klare!

Jeg syntes jeg var veldig optimistisk da jeg satte i gang. Men så tenkte jeg at det er jo ikke noen som straffer meg, om jeg må kaste inn håndkleet. Så jeg satte i gang. Man kan jo ikke annet enn å prøve.

Helseutfordringer, og utfordringer ellers i livet for tiden, er store og uovervinnelige. Jeg er veldig nedfor og tungsindig, selv om jeg gjør alt jeg kan for å skjule det. Og i tillegg er jeg veldig emosjonell. Begynner å gråte for den minste lille ting, enten det er noe hyggelig eller noe trist. I tillegg til alt av utmattelse og smerter. Sånn kan et hav av motgang gjøre med et menneske.

Men, jeg er ikke så lett å knekke.
Og i dag, er det mestringsfølelse, over å ha klart å henge med her, i 8 dager i strekk 😀

Jeg har som du forstår, kommet til dag 8 i Frodiths vår challenge. Og denne dagen handler det om vår-lyd. Det passer jo bra, siden i dag er første vårdagen (det var Facebook som fortalte meg det).

Min første tanke var at det var jo ikke så lett, for uten et ganske så avansert mikrofonutstyr, så er ikke sånne små glade lyder så lette å ta opp. For jeg forbinder vårlyder med fuglene som våkner tidligere og tidligere om morgenene og kvitrer utenfor vinduet mitt. Pluss at jeg er jo ikke våken så tidlig på morgenen likevel som regel 😉

Men en annen vårlyd for meg, er korpsmusikk. Når våren er godt i gang, og korpset har begynt med marsjøvelser rundt omkring, da er vårfølelsen i full gang. Det er vårlyd det 🙂

Jeg har jo en hel haug bilder av skolekorpset vårt her, men jeg fant også at jeg hadde noen videosnutter. Så denne gangen velger jeg en videosnutt fra forrige 17. mai, altså i 2016.
Den viser Hana skolekorps, hvor min datter er tamburmajor akkurat denne gangen. Tamburmajoren i dette korpset, går bak drillpikene, og foran korpset, altså i midten 🙂

Så ble det faktisk en youtube video av det, siden jeg ikke fikk til å sette inn video den vanlige veien 😉

 

Og da kan jeg faktisk klappe meg selv på skulderen og si: “godt jobba, Eva!” 😀

 

Ønsker alle sammen en flott uke ♥ 

 

#vårlyd #utfordring #glede #musikk #korps #17.mai #frodith #challenge

 

18 kommentarer
    1. Herlig med korpslyd og veeeeldig fin tamburmajor :)) Flott at du gjennomførte ..og flotte bidrag ble det også :)) Lykke til med utfordringer og nyt de små fine stundene innimellom :)) Klem <3

    2. annebe: Tusen takk <3 <3
      Ja, jeg skal nok komme meg gjennom alle utfordringene, en etter en, og koser meg med det jeg får til 🙂
      Klem <3

    3. Ja det er bra med mestring! kjenner den følelsen..Og som du sier..ingen som straffer deg om du ikke klarer..så det var bra du fikk med deg alle!! for din egen del! Flott gjennomført! og ja..korps hører også våren til! herlig!! ha en god kveld!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk for det 🙂 Det har vært kjekt å følge med alle sammen også, at jeg faktisk har klart akkurat det også, for det meste 😀
      En god kveld til deg også 🙂

    5. Her kommer et lite klapp på skuldra fra meg også! :o) Det er godt når en føler en får til noe, er nesten ikke noe som er bedre enn det!

    6. Jaaa, korpsmusikk er VIRKELIG vår!! 😉 Herlig løsning!
      Håper ikke du presser deg FOR mye… <3 Men, jeg skjønner det er en seier å gjennomføre noe, spesielt siden man kanskje ikke trodde at man kom til å få det til..! <3 God klem til deg, og veldig glad for at du var med. Mange nydelige bilder!

    7. Siri Kolstad: Så flott 🙂 Ja, det er noe helt eget med korps, veldig godt sosialt miljø og mange kjekke aktiviteter 🙂

    8. Margrethe: Ja, ikke sant? Og vi som har vært innom korps på en eller annen måte, vet å verdsette det litt ekstra 😀 <3

    9. EtVennligPuff: Tusen takk 🙂

      Har vel en lei tendens til å presse meg litt i enkelte ting ja. Om ikke dette var det verste, så kunne noe annet ha vippet meg av her likevel 🙂 Men har litt for mye nå om dagen, så må passe litt på ja 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg