HOTELLOPPHOLD PÅ GARDERMOEN

I mai dro jeg til Gardermoen sammen med broren min, og gikk på kurs.

Det var et pårørende kurs, arrangert av Senter for sjeldne diagnoser.

Vi ble innlosjert på et av hotellene, med fullpensjon. En natt på hotell, og kurset foregikk i to dager.

Rommet jeg fikk utdelt, var innbydende og koselig. Jeg hadde meg et par gode pauser der. Og sengen var også god. Kunne i grunnen hatt et sånt soverom selv jeg 😉

To dager på kurs krever sin kvinne, og med min utmattelsesproblematikk, så hadde jeg ikke behov for å gå ut av hotellet for å gjøre andre ting. Jeg trengte min hvile så ofte det lot seg gjøre.

Og når man snakker om ut…..

…… Dette var utsikten fra hotellrommet mitt.

Ikke drømmeutsikten, for å si det sånn.

Helt til arbeidsfolkene kom 😉
Da ble utsikten litt bedre….;)

Og den deler jeg ikke her 😉

Og så er saken den, at jeg hadde jo andre ting å foreta meg, enn å sitte å glane på arbeidende mannfolk 😉

Resepsjonsområdet var også stort og innbydende. Og når man ser på bordet som står på det røde teppet, så føler man seg ikke akkurat uvelkommen 😉 Der ble det dekket opp med mat, kaker, forfriskninger, frukt, smoothies…osv. gjennom hele dagen. Både i den etasjen, og etasjen over. Det var bare til å forsyne seg.

Til frokost og lunsj var det en stor buffet med alt man kan drømme om å spise. Det var et rikt utvalg av varmt og kaldt. Dette tok jeg ikke bilde av, men jeg kan røpe at det er vanskelig å ikke spise for mye når man får forsyne seg av en sånn buffet.

Egentlig følte jeg at jeg ikke gjorde annet enn å spise de to dagene 😉

Den første av de to dagene hadde vi middag. 3 retters fikk vi servert.
Vi var en god gjeng kursdeltakere, som nå skulle ha en sosial stund sammen. Og det ble det. Samlet rundt to langbord, fikk vi pratet med flere. Det var veldig hyggelig.

Og maten, den var god ♥

Det var røkt laks med godt tilbehør til forrett. Lammefilet med en god saus til hovedrett, og sjokoladekake til dessert.

Jeg bestilte et glass hvitvin til drikke. Og den var veldig god. Så jeg benyttet anledningen til å ta bilde av flasken, sånn at jeg kan huske det til en gang jeg skal kjøpe vin hjemme 🙂

Det ble to innholdsrike, lærerike og slitsomme dager. Og det var absolutt verdt det.
Det var også veldig godt å møte andre i samme situasjon, prate med folk som skjønner hva man prater om.
Og godt å prate med folk med innsikt. Fagfolk og engasjerte mennesker.

Og med et hotellopphold som dette, så var grunnlaget godt for å klare å henge med mesteparten av tiden 🙂

Mett og sliten var det godt å kunne sette seg på flyet hjem igjen. Noen erfaringer rikere 🙂

#hotell #hotellopphold #fly #flyplass #kurs #matservering #oppdekning #hotellrom