ENDELIG EN HELG MED GOD ENERGI

Denne helgen har vært en helg utenom det vanlige. På flere måter.

En helg hvor mye skjer, og jeg har faktisk klart å være med på alt 🙂 Det er sjelden.
Dette har vært en helg med god energi. Noe som er absolutt mangelvare hos meg.

Helt fantastisk når jeg får en sånn dag iblant, hvor jeg klarer å holde en hel dag, og til og med være aktiv og travel.

Jeg hadde egentlig tenkt å hvile i dag, siden jeg vet at all denne travelheten og energibruken vil straffe seg. Men så er det noe med at når jeg endelig har dager hvor jeg føler at jeg henger med, så må jeg jo utnytte det. Så får jeg heller bare ta det helt med ro de neste dagene, når smertene river og energien er på kun 8%.

Alt det kjekke jeg har vært med på, har jeg foreviget litt av på bilder og små videosnutter. Men her kommer jeg bare til å legge inn bildene.
Og jeg advarer mot at et par av bildene er litt merkelige 😉 Ett bilde har teksten havnet opp ned når jeg kopierte det fra snapchat. Hvordan det har skjedd, aner jeg ikke. Det er ikke alt man skal forstå 😉

I går, lørdag, var den travleste dagen. Noe jeg kjenner godt på i dag.

Det var flere ting jeg var ute på da. Alle i lag med en venninne 🙂 Og datteren min var også med på den første posten på lørdagsplanen.
Da var vi nemlig inne på Riskadagene.
Riskadagene foregår i barndomsbygda mi, Hommersåk. Det har blitt en tradisjon gjennom mange mange år, å arrangere disse dagene. Og det foregår mye kjekt.

Denne dagen var vi der inne fordi vi ville se bakekonkurransen. Det har vært flere innledende runder hvor opptil 20 bakeglade mennesker meldte seg på og deltok. Dette foregikk i april og mai. Og nå i går var finalen, hvor 3 av deltakerene nådde frem, og skulle kjempe om seieren.

2 timer hadde de til rådighet. Og mens de baket festkaker, ble det litt underholdning i form av paikasting og diverse ting på scenen. Det var et par kjekke timer. Og seieren gikk til den yngste av finalistene, 13 år gamle Stine. Imponerende, det må jeg bare si. Og hun var også min favoritt. Veldig kjekt at hun vant 😀

Etter å ha spist og kost oss her på Riskadagene, dro vi hjem, hvor det ble halvannen time med hvile, før jeg og venninnen min skulle på konsert i Stavanger. Min venninnes sønn spiller i to storband, og begge disse deltok i konserten. Det var ungdomsbandet SAUS, og Orstad Storband.

Nå er ikke dette min type musikk, jazz og sånt. Men å sitte der og se alt sammen live, er sannelig noe annet enn å høre det på radioen 🙂 Så jeg storkoste meg disse to timene konserten varte. Et glass vin hadde jeg kjøpt meg også, for å nyte til musikken 🙂

Etter konserten var det rett inn på Riskadagene igjen. Og da var det Bryggedans som sto på planen.
Det var kjekt å treffe igjen bekjente fra yngre dager. Folk man ikke møter så ofte. Og få en god prat 🙂 Danse fikk jeg også. Og det var herlig å kunne danse uten å føle seg totalt utladet etterpå 🙂 Sjelden følelse 😀

I dag spurte datteren min om vi skulle dra inn til Riskadagene igjen, og se på Palleløpet. Hun driver jo med øvelseskjøring, så da fikk hun kjøre, igjen, og ta det som en del av øvelsen.

Palleløpet har også blitt en årlig tradisjon, og det stilte 45 stk. på startstreken i år. Det var kjekt å se på, og det var fullt av folk og liv.

 
Et litt morsomt bilde. Når man står og tar selfier i skarpt dagslys, er det ikke så lett å se skjermen, for den blir så utydelig i alt dagslyset. Så etterpå så jeg at det ser ut som at noen holder noe mot hodet mitt 😉 Men den kranen eller hva det er, står altså på trygg avstand i bakgrunnen 😀


Og så var det dette bildet da, hvor teksten har havnet opp ned når jeg har lagret det. Mye rart man ikke skal forstå.
Men denne bilen her ga meg et lass med gode ungvoksen-minner. For min første bil var en sånn bil, Citroen 2CV.
Min var helt ny den gangen, og den siste årsmodellen som ble laget. Jeg vet ikke hvilken årsmodell denne på bildet her er. Men artig å se en sånn bil igjen 😀
Og for ordens skyld, her kommer bildet opp ned, så kan du lese teksten på bildet 😉


Standen som hadde den fine 2CV’en, pluss flere andre gamle og fine biler, solgte også lodd. Så vi tok to lodd. Og på det første loddet vant vi denne fine premien, som inneholdt skjøteledning, målebånd, litt bits verktøy, og tømmermannsblyanter. Kjempefin premie 😀


På det andre loddet vant vi også. Samme premien. Så da fikk vi dobbelt opp 🙂

Så det ble full valuta for pengene i dag. Det kan vi ikke klage på 😀

Helgen ble veldig kjekk og vellykket, og nå kommer straffen. Smertene har inntatt kroppen. Og denne kvelden blir kun hvile, og forsøk på å konsentrere meg om bok, film, blogg eller strikketøy, for ikke å kjenne så mye på det vonde som herjer.

Den kjekke helgen er verdt prisen å betale denne gangen 🙂

Hva har du gjort i helgen?

 

#helg #weeken #bryggedans #festivaldager #konsert #palleløp #bakekonkurranse #gamlebiler #verktøy #premie #musikk #jazz #bryggedans #citroen #2cv #veteranbil

 

20 kommentarer
    1. Så ut som mye spennende å se og være med på :)) Flott at du kom deg ut og koste deg med positive opplevelser ..og jammen hadde der vinnerlykke også..hehe.. Håper uka blir bra og at du kan kose deg selv om det blir i roligere former enn i helga :)) Klem <3

    2. Ja det var jo et maraton løp da…så mye på en liten helg! hihih…Men godt når man kjenner at man klarer..så får man heller ta prisen etterpå.. Ha en god kveld og masse flotte bilder fra helgen har du her!

    3. Tror det er lurt at du bruker energien når du har den, og i alle fall når det er noe kjekt å være med på. Selv om du vet hva som venter.
      Skal si dere har vinnerlykke! Burde jo tippet av og til da….
      Rolig frihelg her, men jeg har nå vært ute av huset på trening og på besøk hos barnebarn. Så jeg er fornøyd.

    4. annebe: Ja, det var travelt, og kjekt. Og ekstra kjekt å faktisk ha mulighet til å være med på så mye 🙂
      Vinnerlykke har jeg for tiden ja. Må visst spille stort 😉
      Uken her blir rolig ja, har ikke noe valg 🙂
      Klem <3

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk 🙂 Ja, jeg er litt sånn, at når jeg har litt ekstra å gå på, så går jeg løpet ut 🙂 Det er herlig, selv om det er vondt etterpå. Gode minner likevel 🙂

    6. maiken: Er jo kjempefint med en rolig helg. Man trenger å hente seg inn iblant 🙂 Og jeg hadde jo tvert om en veldig aktiv helg. Men det var fantastisk. Og mange gode minner i etterkant 😀

      Ja, jeg har faktisk tippet. Forrige helg vant jeg 175 kroner. Og så disse to premiene som jeg skrev om i helgen. Og i går vant jeg en premie til 😉 Så godt jeg har en lottokupong inne nå. Så får vi krysse fingrene for at den også gir utbytte 😀

    7. Margrethe: Ja, det har du helt rett i. I helgen har jeg samlet gode minner som jeg skal tenke tilbake på når jeg må hvile 🙂
      Klemmer tilbake <3

    8. solliv: Ja, denne helgen var herlig. Selv om jeg blir straffet for det nå. Det er absolutt verdt det 🙂
      Og de dagene jeg har god energi, så samler jeg på alle gledene jeg klarer å sanke inn 🙂 De kommer godt med når dagene er vonde igjen 🙂

    9. Rriittaa: Tusen takk 🙂 Ja, det var en herlig helg, som jeg skal minnes lenge 🙂
      Ønsker deg en flott tirsdag, og at dagen i går var fullkommen 🙂 Klem <3

    10. Seline Ekelund: Tusen takk for det 🙂 Jeg hadde en sliten mandag, men kommer meg sakte men sikkert 🙂
      En herlig tirsdag til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg