FRODITHS SOMMERUTFORDRING, DAG 1. BLOMSTER

Vår alles Frodith engasjerer oss bloggere nok en gang. Denne gangen er det en fotoutfordring, hvor hun har plukket ut 9 temaer, fordelt på 9 dager.

Første dag handler det om blomster.

Og her hos meg, flommer det over av blomster for tiden. Blomsteroppsatser, blomsterbuketter, og blomstrende planter.

Grunnen til det er at min mamma gikk bort forrige uke. Og i den anledning kommer det mange blomster, både til meg og min bror ♥

I går var begravelsen. Og det var dit det kom flest blomster. Til min mammas båre, hennes siste hvile.

Så derfor løses min utfordring i dag på den måten, at jeg viser blomsterhavet på graven.


Min pappas grav her i forgrunnen, og nå er de sammen igjen.

Det kan kanskje virke litt dystert. Men jeg kan forsikre om at min mamma var veldig glad i blomster, og hun ville satt veldig pris på dette blomsterhavet ♥
Selv er vi helt overveldet over mengden. Det er mange som har ønsket å gi denne siste hilsenen. Familie, venner, kollegaer og venner av meg og min bror.
Jeg er veldig rørt over all denne medfølelsen ♥

Blomstene fra meg, min bror og hans kone, var vi sammen om å plukke ut. Fantastisk nydelig oppsats. Frodig og fin ♥

Det røde hjertet er fra barnebarna. Det var min datter som var med og valgte det. Og hun ønsket på vegne av seg selv, sin bror og sine 3 søskenbarn, et hjerte, og røde roser, for kjærligheten til deres mormor/farmor. Og det var de andre også enige i ♥

Bildene her tok jeg i dag. Og det regnet når jeg tok dem. Men i går, var det nydelig vær. I dag var det godt å komme dit, og se blomstene som satte farge på en ellers tung og grå dag.

Og grått og tungt vil det nok fortsatt være en stund, selv om det største stresset har avtatt.

På en måte var det godt å få denne dagen overstått. Jeg har nok skjøvet sorgen litt foran meg, selv om jeg også bærer preg av den gjennom disse to siste ukene. Men alt som har skjedd disse ukene, og alt som måtte gjøres denne siste uken, har gjort at jeg ikke har fått bearbeidet skikkelig.
Jeg har stått på langt utover det som jeg normalt klarer. Det er utrolig hvor sterk man blir, når det er presserende nødvendig.

Jeg kan forsikre om at jeg kjenner det i dag. Og den siste natten har jeg også kjent det veldig godt. Smertene river og sliter. Og kroppen finner ikke ro. Samtidig som at jeg føler meg totalt utladet. Mer enn normalt.

Jeg sovnet til slutt i firetiden i natt, bare for å bli vekket opp av anleggsarbeid på utsiden av soveromsvinduet mitt kl. 06.20. Det føltes ikke særlig bra.

Jeg har nesten glemt hvordan det var å få skikkelig søvn.

Men det kommer nok, etterhvert 🙂

Nå skal jeg ta dag for dag, og komme sånn noenlunde til hektene igjen.

Har du lyst å se litt nærmere på detaljene i Frodiths utfordring, finner du det HER!

 

#fotoutfordring #frodith #blomster #begravelse #bisettelse #blomsterhav #blomsteroppsatser #gravpynt #kirkegård #gravplass #hommersåk #sandnes #hvile 

23 kommentarer
    1. Det var utrolig flotte blomster din mor fikk. Det satt hun nok stor pris på. Jeg vet at min mormor liker at vi pynter og gjør det fint på graven hennes. Og det er godt å ha et sted å gå til, pusle og gjøre det fint, tenke og snakke litt med henne. Det er tungt å være i sorg, men ja, uante krefter kommer nok når man trenger det. Håper du får sove bedre. <3 gode klemmer

    2. Så flott løst..for ja..du er i sorgens dal..og med den..hører også blomster til..jeg skrev også det om blomster..de er til glede og til sorg..Føler med deg, og håper det går rimelig bra med deg! God helg! Flotte blomster fra din mors grav! :`-(

    3. Min matgale verden: Ja, det er godt å pusle litt på gravstedet til dem man var glad i <3 Det er på en måte litt terapi i det. Og veldig godt å se at det er frodig <3
      Veldig rørende med så mye blomster. Så jeg må inn og kikke flere dager nå. Suge til meg synet. Og glede meg over at så mange har tenkt på henne 🙂
      Søvnen vil nok komme etterhvert. Blir ikke veldig sen til sengs i kveld. Men skal opp kl. 4 i morgen og kjøre datteren min til flyplassen 😉 Alt for ungene. Så kan jeg sørge for meg selv etterpå 🙂
      Tusen takk for gode klemmer <3 Sender dem din vei også <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det er jammen sant. Blomster er både til sorg og glede. Utrolig vakre uansett anledning <3
      Jeg henger sammen enda. Men har ganske tynnslitte kanter. Nå reiser datteren min på ferie i morgen, en uke forsinket, og min sønn dro bort noen dager i dag. Så nå blir jeg helt alene. Da skal jeg forsøke å komme til hektene igjen 🙂
      Vakre blomster på graven, gir god trøst <3
      God helg til deg også <3

    5. Du må passe godt på deg selv nå da. Alt er utrolig tappende i sånne tider. Fine blomster -kranser var det, og en helt rett tolkning fra deg i denne perioden. God klem til deg <3

    6. Huff, har ikke vært så aktiv i det siste, og dessverre ikke fått med meg dette :/ Mine tanker går til deg <3 Varme klemmer <3
      Vakre og nydelige blomster til din mor <3

    7. frodith: Takk for det 🙂 Ja, jeg syntes det passet godt til min stemning nå, og blomster er vakkert, enten det er i sorg eller glede. En del av livet 🙂
      Jeg har møtt veggen, men har tenkt å løsrive meg fra den igjen. Så her jobbes det hardt akkurat nå, med å ikke synke ned i en altfor dyp bølgedal 🙂
      God klem <3 <3

    8. Søtmonsen ): Tusen takk for det <3
      Det er tungt, og blomstene vitner jo om det, samtidig som de gjør godt for sjel og hjerte 🙂
      Klemmer <3

    9. due: Tusen takk <3 Ja, det er trist og vemodig, men også vakkert på en brutal måte.
      Jeg har møtt veggen, og bestemt meg for at jeg skal jobbe meg bort fra veggen fort. Det er ikke bra for barna mine og omgivelsene mine om jeg skal bli alt for passiv og deprimert.

    10. stavangerinmyheart: Tusen takk for det <3
      Jeg er nede i en bølgedal nå, men har begynt jobben med å klatre opp igjen. Har mange gode minner å støtte meg til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg