(SOMMER)REGN – FRODITHS SOMMERUTFORDRING

Sommerregn, det høres litt romantisk ut. I alle fall når man ser det i sangtekster, musikk og på film.

Jeg kan love, at hvis du tar en tur hit til Sandnes denne sommeren, så vil du ikke finne mye i regnet som minner om romantikk.

Det føles som at vi omtrent har regnet bort.

Og når vi for en gangs skyld har hatt sol, så har den ofte ikke vært av den varme og sydenglødende sorten.

Her på Vestlandet er regntøyet oftere på enn bikinien i alle fall. Og vadestøvlene kunne det også være behov for enkelte dager.

Men der går grensen! Noe vadestøvler kommer ikke i hus her.
Og jeg er sånn jeg, at kalenderen sier sommer, så da bruker jeg ikke jakke.
Unntatt når jeg går tur.
Men fyttikatta hvor kaldt det har vært av og til, uten jakke.

En fordel har det jo vært, med alt regnet da. Det har nemlig ikke vært noe problem å fotografere regn, i hht Frodiths sommerutfordring.
Utfordringen for meg var ikke å ta bilde av regnet. Utfordringen er å tåle alt regnet vi er velsignet med, sukk! 

Denne bøtta, som altså egentlig er en blomsterkrukke jeg skulle plante en tomatplante i, satte jeg frem for et par uker siden. Og nå er den nesten full av vann. ca.10 liter vann oppi der nå. Og som du ser på bildet, så drypper det litt fra himmelens skyer fortsatt. Enn så lenge har jeg ikke hatt tid eller ork til å gjøre noe med plantingen.

Jeg har delvis overbygget terrasse, heldigvis. På den måten kan man få litt utendørstid i tørre omgivelser. Dessverre har det vært litt for kjølig til at det er noe kos. Her kan du i alle fall se at regnet har pøset ned, mens under tak er det tørt og godt 🙂


Når jeg står inne i stua mi, og kikker ut av vinduet, så frister det ikke så veldig å gå ut.

Jeg får vel kanskje tenke på en Sydentur etterhvert hvis dette skal fortsette.

——–

Beklageligvis sliter jeg litt med å lese blogg for tiden. Det er mye å styre med fortsatt, og jeg er fryktelig sliten og trist. Men det gjør godt å kikke innom noen blogger likevel i løpet av dagen.

Å blogge disse sommerutfordringene fra Frodith, gjør godt det også. Så jeg er glad jeg kastet meg uti det. Orker dessverre lite annet.

Ønsker dere alle en fin kveld ♥

 

 

#sommer #utfordring #foto #regn #frodith 

22 kommentarer
    1. Anonym: Ja, den som venter, venter ikke forgjeves, sies det. Så da får vi krysse fingrene og håpe at det stemmer 😉

    2. Så flotte bilder av regn..ja noen har hatt mer regn en sol og det er også trist…Jeg syns det har vært greit hos oss..for vi har varmen når det er opphold..Flott bidrag..og ha det så god du kan i sorgen…føler med deg..

    3. Flotte bilder av regn.. men enig i at det gjør seg aller best i sangtekster..og på bilder..hehe.. Sommer skal være mye sol og varme syns jeg :))
      Hyggelig du er med på utfordringa selv om det er tøffe dager nå.. Klem <3

    4. Stilig med dråpen i bøtta øverst der 🙂 Jeg er så glad at du setter pris på denne utfordringen Eva, at det er litt å pusle med som er passelig for deg <3 God klem og stryke på kinn <3

    5. Ikke noe kos når det blir SÅ mye regn, da..men flotte bilder =) Skjønner deg godt, at energien ikke er helt på topp nå..sender over positive tanker og energier, og håper du får en god kveld og natt <3

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, her har regnet dominert. Men enda er det en stund igjen av sommeren, og vi lever alltid i håpet 🙂
      Jeg jobber meg gjennom det triste. Og det kan ta tid. Jeg må porsjonere energien min enda mer enn før. Så en vanskelig balansegang. Men det går egentlig ganske greit. Det blir litt turer 😀

    7. annebe: Ja, jeg er helt enig med deg, sommer skal være mye sol og varme <3
      Her sitter jeg akkurat nå, og tenker på at jeg glemte å ta på meg ullsokkene. Og det er ikke tull engang. For det er nesten hver dag det, at jeg må ta på meg ullsokker.
      Ja, tøffe dager, og godt å ha noe annet å tenke på imellom 🙂
      Klem <3

    8. frodith: Tusen takk <3 Det er godt å ha noe å distrahere tankene med <3
      Ja, den dråpen der var jeg heldig med 🙂 Hadde blitt flere dråper hvis jeg hadde gått ut og knipset akkurat nå. For nå øser det ned. Enda jeg hadde ventet sol i dag 😉
      God klem til deg også, og en fin dag <3 <3

    9. Helene: Tusen takk for det 🙂 Nettene blir så som så, men det er nok en periode det også 🙂
      Og regnet, som øser ned akkurat nå, gjør jo ikke ting bedre. Man blir litt værsyk.
      Ønsker deg en flott dag i dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg