JORDBÆR HØYT I SKYENE

Jeg havnet plutselig litt bakpå i Frodits sommerutfordring.

Det er ikke alle dagene jeg er særlig opplagt. Og i går var en sånn dag. Først slappfisk mesteparten av dagen, før jeg klarte å komme meg ut på en liten tur. Og etter turen var det inn til Stavanger med 3 venninner, hvor vi gikk på konsert.

Dagen i dag var bittelitt bedre.

Så i dag, blir det to utfordringer i samme innlegget.

Egentlig passer det litt bra, siden utfordringen gikk på jordbær, og skyer.

Og nå lurer du sikkert på hvordan det kan passe så bra?

Så det skal jeg vise deg her:

Som du ser, får mine jordbær vokse i høyden. Så på dette bildet har jeg tilfredsstilt både jordbær-utfordringen, og sky-utfordringen.


Det er mange som har blitt modne, og noen med litt kreativ fasong.


Og så er det noen som er på vei til å modnes.

Mine jordbær vokser oppe i høyden, fordi jeg ikke vil at de brune sneglene skal få så lett tak i dem. De har ødelagt en brukbar stor jordbæråker jeg hadde for mange år siden. Og nå ville jeg forsøke meg igjen, men denne gangen uten den store faren for at sneglene skal ødelegge.

Jeg er rent stolt av den bittelille jordbæråkeren jeg har klart å lage meg nå ♥

Nå ble det mye jordbær her, og lite skyer. Så jeg frister til enda et bilde, denne gang med litt mer fokus på skyene:


Dette bildet tok jeg da jeg var på Prekestolen for 3 år siden.
Den gang var Prekestolen i Forsand kommune.
Nå etter kommunesammenslåingen blir Prekestolen en del av kommunen jeg bor i, og ettersom jeg har hørt, er forslaget at selve Prekestolen skal prege det nye kommunevåpenet/byvåpenet.
Men jeg vet ikke jeg. Kanskje er det bare rykter.

 Vakkert er det i alle fall der, samme hva ♥


Det fristet å ta med dette bildet også, hvor vi ser skyene ovenfra 🙂
Dette bildet ble tatt i vår da vi reiste til Kroatia.

 

Så da har jeg forhåpentlig fullført disse to dagenes utfordring.
Nå er det to dager igjen, eller to utfordringer i alle fall 😉

Frodith kan du besøke HER!

 


 #utfordring #foto #skyer #jordbær #frodith #sommer

12 kommentarer
    1. Ble ikke blogging på meg i går heller :)) Så fine jordbæra dine er der opp blant skyene..hehe… Vi fikk noen modne vi også..men sleit med å holde skjørene unna.. men fikk smakt noen selv også da :)) Vakre bilder av skyer og blå himmel også :)) Klem og god natt snart <3<3

    2. Så fine bilder. Fikk vann i munnen av jordbærene.
      Jeg tør ikke kaste meg på utfordringen til Frodith, så får nyte det dere andre produserer. Veldig vakkert det bildet fra Prekestolen.
      Bra dagen din ble bedre. Klem<3

    3. annebe: Nei, er ikke så lett å få til blogging hver dag. Er lov å ta pauser 😀
      Ja, jordbærene er riktig så fine synes jeg…høyt henger de, og søte er de 😉
      Ja, jeg husker du nevnte det en gang, at skjærene var ute etter jordbærene. Vi har dem her også, men her er de ute etter maten til Pus. Så jeg er stadig ute og jager dem bort der de sitter og spiser ut av matskålen til Pus. Må finne på noe for å holde dem borte 🙂

      Klem og god natt til deg også <3 <3

    4. BforB: Tusen takk 🙂
      Det er kjekt å følge med på hva andre legger ut, selv om en ikke er med selv. Nå bruker jeg dette denne gangen for å fokusere på andre ting enn de triste, og det har fungert veldig godt 🙂
      Dagene er veldig opp og ned. Og selv om jeg er ute av form, så bevarer også jeg humøret, og lager dagen så god som mulig 🙂

      Klem <3

    5. Lilli: Jeg hadde ikke forsøkt denne sorten før. Og så har vi hatt så lite sol og varme, at jordbærene modner veldig sent. Vet ikke om smaken påvirkes litt av mangel på sol, men jeg kunne ønsket meg dem bittelitt søtere enn det jeg syntes de var 🙂

    6. Ja her har du flotte bilder av hjemme dyrka jordbær og flotte skyer! flotte bilder og flott bidrag!

    7. Helene: Tusen takk 🙂
      Dårlige dager har jeg for mange av, men da verdsetter jeg nok de litt bedre dagene til fulle 😀 Men forsøker å gjøre alle dager til noe positivt, uansett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg