VENNER OG EN LITEN BLOGGANBEFALING

Det er ikke så ofte jeg har besøk. Men denne helgen har jeg hatt to besøk. Og det er utrolig koselig 🙂

I går kveld var det en venninne, Tine, som ikke bor så langt fra meg, som ville gå en tur, og lurte på om jeg ville ha besøk.

Jeg syntes det var kjempekoselig, og takket ja til det. Dette var jo på kort varsel, og jeg var glad jeg i alle fall hadde fått gjort litt av helgevasken 😉

Det ble jo ikke tid til å gå i butikken først, og kjøpe noe godt jeg kunne servere. Ikke tid til å lage noe heller. Men jeg hadde heldigvis litt chips og sjokolade stående.
Og det viktigste er vel egentlig besøket, og at man ikke skal stresse så fælt.

Været var såpass temperert, at vi fant ut vi kunne sitte utendørs. Terrassen min har jo tak, så om det skulle regne litt, så gjorde jo ikke det så mye.

Venninnen min hadde med seg cider, noen smaker jeg ikke hadde smakt før, så da ble det til at vi drakk det, og spiste chips og sjokolade. Praten gikk godt, og det var noen hyggelige timer ♥

Det er jammen ikke ofte terrassen har vært i bruk på kveldstid denne sommeren, men dette var en av de få kveldene det faktisk har vært fint å sitte der 🙂

I dag fikk jeg også besøk. Denne gangen av en annen venninne, og litt mer planlagt. Zaneta heter hun.
Det var også veldig koselig. Og da hadde jeg fått planlagt og forberedt noe godt å spise 🙂
Jeg laget glutenfrie vafler, da hun holder seg borte fra gluten. Og så toppet jeg disse med krem og basilikumjordbær fra egen hage 🙂 Tenker jeg skal legge ut oppskrift på jordbærene etterhvert 🙂

Da Zaneta var her, ble det nesten som et lite bloggtreff. For hun har begynt å blogge hun også 😀
Nå er vi jo gode venninner fra før av, og jeg synes det er ekstra kjekt at hun også har lyst å blogge.

Hennes blogg er en matblogg. Hun er ekspert i å trylle frem allslags god mat, og det ser så utrolig lekkert og appetittvekkende ut. Jeg forsøkte jo på det samme da jeg serverte disse vaflene mine 😉

Om du har lyst å titte innom bloggen til Zaneta, så blir hun helt sikkert glad for det 🙂
Du finner henne HER!

Jeg ønsker alle en fortsatt fin helg…og skal nå bruke litt av helgen til å kikke innom det jeg når av blogger. En koselig frisone akkurat det 🙂
♥♥♥

Får du ofte besøk hjemme hos deg?
Går du ofte på besøk til familie og venner selv?

 

#venner #mat #anbefaling #blogg #koselig 

13 kommentarer
    1. Så koselig med besøk, både uplanlagt og planlagt 😀 Og de vaflene så helt himmelsk ut 😀 Og jeg må så klart inn å sjekke bloggen hennes 😀

    2. Elevele: Ja, det er kjempekoselig med besøk 🙂 Og vaflene var virkelig gode 🙂 Men litt vanskelige å steke 😮
      Kjekt om du besøker bloggen hennes. Ikke så mange innlegg enda, men fristende det som er der 🙂

    3. Så koselig! og jeg er helt enig med deg..er ikke serveringen som er viktigst..man skal ikke måtte ha noe hver gang..men jeg er akkurat som deg…hihih..må liksom ha noe…Vi har veldig sjeldent besøk..men så har jeg blitt veldig asosial i det siste..orker ikke ordne, orker ikke ha besøk..så kan bare takke meg selv..hihih..Er jo koselig når det først kommer besøk! Ser nydelig ut de vaflene da!! hihih..

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Det har jo faktisk omtrent blitt sånn at det å komme på uanmeldt besøk, nesten er litt krise, fordi vertene ikke har fått tid til å forberede seg. Men jeg synes det er koselig jeg, med litt spontant besøk…enten det er hos meg eller jeg er hos andre 🙂

      I perioder har jeg også vært asosial. Men det trengs også. Man skal ha litt tid for seg selv. Så om du føler deg asosial, ja, så er det en periode du trenger. En slags ferie 😉

      Ja, vaflene var gode de, men vanskelige å steke. Glad jeg ikke er glutenallergiker selv 😉

    5. Det så veldig koselig ut, og så mye deilig å kose seg med .. også de vafla da med bær fra egen hage..nam :)) Så moro at venninna de også har begynt å blogge.. da får dere jo enda mer å prate om… skal ta turen innom henne :)) Har veldig sjelden besøk og motsatt.. men en sjelden gang.. sånn bortsett fra gutta og mormor..:)) Klem og god natt <3

    6. Hørtes veldig koselig ut. Og de vaflene med basilikumjordbær hørtes nydelig ut. Og noe så herlig som å kunne sitte ute om kvelden.
      Skal stikke innom venninna di :))).
      Jeg har ikke så mye besøk….eller vet nesten ikke. Har en del folk rundt meg.
      Ha en riktig fin søndag.

    7. annebe: Ja, en gang i blant er det koselig å få besøk og å sette litt ekstra kos på bordet 🙂 Ikke så ofte det skjer, så må ta vare på de stundene 🙂
      Godt med egne bær. Blir litt ekstra da 🙂
      Familie er koselig å få besøk av, og de føler seg som regel helt hjemme også 🙂
      Klem <3

    8. BforB: Ja, det var veldig koselig 🙂 Og vafler er jo alltid godt, men det ble en ekstra spiss på det med disse bærene 🙂
      Verdsetter å sitte ute hele kvelden. Og ekstra mye når det ikke er så ofte man kan gjøre det. Oftest blir det for kaldt.
      Det er jo godt å ha litt folk rundt seg. Man kjenner ikke så godt på ensomhet og sånne ting da 🙂
      En fortsatt fin søndag til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg