HOTELLOPPHOLDET (LONDON)

Når man skal reise bort og være der en stund, er det greit å ha et sted man kan bo. Jeg vurderte et par alternativer.

Det er jo sånn at oftest skal man jo bare sove der, så det trenger ikke å være så himmla mange stjerner.

Men jeg trenger litt stjernerfølelse. For på en sånn tur, er jeg avhengig av å kunne bruke hotellet litt også.
Min helse klarer ikke nonstop shopping og sightseeing og alt det der, uten god hvile imellom. Derfor hadde jeg noen kriterier når overnatting skulle velges.

Jeg vurderte Airbnb, men landet til slutt på hotellvalget Novotel.

Et av kriteriene var at det skulle ligge sentralt, nært en undergrunnsstasjon. Det skulle ha frokost. Det kunne gjerne ha kjølemulighet til drikke. Og det skulle ikke være veldig gammelt og slitt. Og døgnåpen resepsjon.

Jeg har ikke noe bilde av hotellet. Det var ikke spesielt prangende eller iøynefallende. Men lå helt passelig til i gangavstand til buss og undergrunn. Og dette var i bydelen Hammersmith.

Vi fikk god mottakelse da vi ankom om kvelden. Og rommet lå i 8. floor, altså 9. etasje etter norsk standard.

Vi hadde utsikt et stykke avgårde. Og en del trafikk på veien nedenfor. Men den hørte vi lite til. Det var to vinduer utenpå hverandre, noe som gjorde det lydisolert og greit 🙂

Da vi ankom om kvelden, slappet vi av en stund og funderte på om vi skulle gå ut og spise. Men vi var så slitne at vi besluttet å bestille roomservice. Det var MYE mat. Så det hadde holdt å bestille kun til en person 😉

Rommet vårt var stort. Det er første gang jeg har opplevd i England. Det kunne fint settes inn en ekstraseng der, og enda ville det være god plass. Akkurat det satte vi veldig pris på 🙂 Men jeg har lest omtaler på TripAdvisor, om folk som er skuffet over å få knøttsmå rom. Vi var fornøyd med vår “ballsal” 🙂

På badet var det et fint utvalg såper og kremer og shoeshine osv. Vi manglet vel omtrent bare deodoranten 😉

Istedet for å kjøpe oss et stort roomservicemåltid om kveldene, kjøpte vi oss litt frukt i beger med fra dagligvarebutikken som het Tesco. De hadde stort utvalg frukt osv. Perfekt kveldssnack 🙂 Og siden vi hadde et lite kjøleskap, kunne vi lagre frukten og drikken der frem til det skulle spises 🙂

Frokosten var buffet. Den var også bedre og mer innholdsrik enn det jeg har opplevd tidligere i England. Når man ankom buffeten til frokost, fikk man tildelt et bord. Dette var helt greit i utgangspunktet. Men av en eller annen grunn ble vi nesten alltid tildelt plass ved en av ryddestasjonene. Og det var ikke spesielt trivelig. Men maten smakte godt, og vi skulle jo ikke være der så lenge, så det fikk bare være.

Det som er farlig med buffetfrokost, er jo at man risikerer å spise litt for mye. Så jeg følte ikke veldig behov for lunsj, når den tiden nærmet seg. Så sånn sett slapp man jo litt billig unna 😉 Jeg forsynte meg ikke med kake til hver frokost altså. Men måtte alltid avslutte med litt frukt 🙂

Hotelloppholdet var greit nok. Men jeg hadde et par punkter jeg klaget på. Og smilet og velvilligheten hos personalet i resepsjonen var ikke til å klandre. Men det jeg klaget på, og ba om, klarte de likevel ikke å oppfylle.

Sengen, som var stor og romslig, hadde bare en dyne. En dobbeltdyne.

Og når da to mennesker, som ikke er vant til å dele seng med noen, og slett ikke dyne, skal dele dette plutselig, ja da kan det bli litt komplisert.

Vi ble lovet dyne, vi fikk det ikke. Flere ganger. Så ble vi lovet et teppe, men etter å ha ventet, så fikk vi ikke det heller. De hadde det rett og slett ikke. Og så har jeg tenkt i ettertid, at hotellet var ikke fullbooket, så jeg kunne ikke fatte at vi ikke kunne fått en dyne fra et annet rom?

Men men, vi kom oss gjennom uken likevel, siden det meste annet var jo greit. Men jeg skrev en omtale på TripAdvisor, hvor jeg har tatt med både negative og positive ting. Og hotellet har svart veldig hyggelig på den omtalen min. Der skal de ha en stor pluss 🙂 Vi fikk et navn og telefonnummer vi skulle kontakte neste gang hvis vi valgte å bo der igjen. Da skulle vi få personlig oppfølging og service 🙂

Og sånn ellers så var hotellet trivelig. Det hadde også trimrom for dem som ønsket det. Ikke noe vi gjorde bruk av 😉 Men det var ofte folk der, så det er nok et pluss det 🙂 Internett var det over hele hotellet. Og også flere pc’er til låns for gjester nede i resepsjonsområdet.

Vi fikk naboer da helgen kom. Og de spilte musikk, og da begynte vi rett og slett å undre oss på om de hadde begynt opptakene av en Bollywood film, eller noe sånt 😉 Vi flirte godt oss imellom 😀

Men stort sett var det fredelig. Og nettene var stille. Vi hørte ikke noe til trafikken. Bortsett fra en og annen sirene fra utrykningskjøretøy. Det tok 10 minutter å gå til undergrunnen, akkurat passe synes jeg 🙂 Og bydelen var fin å rusle rundt i, både og kikke, og å besøke butikker 🙂

Et godt grunnlag for en trivelig uke 🙂

#london #hotell #hotel #novotel #hammersmith #ferie #reise

1. Høres ut som dere var ganske så heldige med hotellvalget:-) Jeg synes det viktigste er at hotellet ligger sentralt i byen, så man slipper å bruke så mye tid på å reise fram og tilbake til sentrum. Frokost er alltid kjekt å ha:-) Hotellrommene i London er ofte veldig små, så dere kan nok være fornøyd med romstørrelsen også:-)

2. At det er sentralt syns jeg er viktig..og så må det være en viss standard for at en skal trives.. :)) Jeg syns alltid det er vonde puter på hotell.. Så ut som deilig mat, men ikke såååå koselig å sitte ved en ryddestasjon.. Jeg har aldri vært i London , men det er nok en spennende by med mange opplevelser.. God natt og fin morgendag <3

3. Høres ut som en flott uke..noe småting må det jo alltid være..synd med at dere ikke fikk dyne..for DET kan da ikke være så vanskelig…Flotte bilder!!

4. Marianne: Ja, det var et helt greit hotell…og det lå perfekt til for oss 🙂 Og at rommene var så store, var helt fantastisk. Har ikke opplevd det så mange stedene 🙂
      Kjekt med en sånn tur…må nok gjøre det igjen 🙂

5. annebe: Ja, kjempeviktig at det er sentralt. Og en viss standard må man kunne forlange. Det er jo ikke backpacking vi er på, tross alt 😉
      Jeg er også veldig kresen når det gjelder putene, og i grunnen sjelden jeg er fornøyd. Men dette hotellet hadde veldig god pute <3 Heldigvis. Det veide faktisk opp for ganske mye 🙂
      Håper du har en fin dag 🙂 Klem <3

6. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk 🙂
      Jo, det var visst vanskelig med den dynen. Det ødela litt. Men vi klarte oss jo, og kranglet i søvne om den dynen som var 😉 Ellers var det fint der 🙂

7. Hørtes ut som totalt en bra opplevelse. Ble litt nysgjerrig på hvem du måtte dele dobbeltdyne med….men muligens finner jeg det ut om jeg leser bakover ;).
      Ønsker deg en fin ettermiddag.

8. BforB: Ja, sett i den store sammenhengen, ble det en bra opplevelse. Og dynen delte jeg med min datter. Og ja, om du leser bakover, så finner du det 🙂 Dette var andre innlegget mitt fra London. Det var koselig med en mor/datter tur til London. Gjør gjerne det omigjen 🙂
      En fin ettermiddag og kveld til deg også 🙂