MIN HØST

Jeg så for en stund siden at det var ny fotokonkurranse på gang. Og jeg ble påminnet den i dag.

Det er Solviwar som har høstkonkurranse, og siden jeg er for trøtt til å slepe meg til sengs akkurat nå, velger jeg å delta i konkurransen, før jeg tar meg en aldri så liten blund.

Høsten for meg er en miks av mange ting. Blant annet er den forkanten av årstiden jeg ikke liker, nemlig vinteren. Men høsten i seg selv er vakker. Den kan være heftig spennende også, med stormfullt vær, regn, sol og mye flotte farger.

Bare se her….


På mine turer går jeg ofte forbi denne her. Er det ikke flott? Man kan jo bli stum av beundring ♥


På min tur i dag, gikk jeg forbi dette flotte høst-treet 😀 Det sto der helt alene, til glede for dem som gikk forbi ♥


Høsten er også tid for innekos. Dagene blir kortere, og kveldene blir mørkere. Det finnes ikke noe mer koselig enn å tenne levende lys, og lage en lun stemning innendørs da ♥


Litt spiselig kos må man jo også unne seg når det tross alt er helg ♥


Markens grøde er også en del av høsten. I naturen finner man sopp og bær, til glede for mang en entusiast ♥


I hagen finnes også markens grøde. Men en tidlig høststorm har kastet nesten all frukten på bakken. Jeg har fått inn noe av det, og skal skjære opp og fryse ned. Noe skal bli likør, og noe skal bli syltetøy. Og noe har allerede blitt juice ♥

I tillegg til tomater, som jeg også fikk mye av, har jeg også fått druer, for første gang. Det er en gledens høst med så eksotisk frukt, dyrket på en helt ordinær Vestlandsterrasse ♥

Lykken er å nyte alt det flotte høsten har å by på ♥

Har du en fin høst?

 

#fotokonkurranse #høst #markensgrøde #høstfarger #innekos  

8 kommentarer
    1. Nydelige bilder! og ja..dette er høst!! masse flotte farger! ha en god kveld og helg!

    2. Så flotte høstbilder! Kan nesten ikke tro at det er egendyrket, de druene….
      For meg er høsten en fin jobbetid, men flotte dager innimellom når man kan stikke hodet ut….

    3. Her har du i alle fall foreviget mye av det høsten har å by på. En dyktig fotograf – og du stråler på bildene. Sjøl om jeg vet at formen din er så som så – så er det i alle fall ikke noe som synes! 😀

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk for det 🙂 Ja, flotte farger. Det er det fine med høsten <3
      Ha en fin dag 😀

    5. maiken: Ja, etter sommer og ferietid, må det jobbes, så klart 😉 Men er fint å gå ut hvis været er bra 🙂

      Hihi…er ganske spesielt ja, å ha druer på terrassen her til lands 😉 En glede at det endelig ble frukt av det 😀

    6. karidansen: Tusen takk 😀
      Ja, jeg har jo livsgleden i orden, så da er det lett å stråle litt. Og så er det jo en kjent sak, at mange med kronisk sykdom later som de er friske. Og jeg er i høyeste grad i den kategorien 😉 Viktig å glede seg over det som i alle fall er bra her i livet 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg