TURISTMAGNETPLANER

Til sommeren fyller jeg rundt tall. Og jeg har besluttet å gjøre en av tingene på min Bucketlist.

Ja, det er ikke sånn at jeg har skrevet en Bucketlist. Men hadde jeg gjort det, hadde denne tingen stått høyt oppe på listen, definitivt. For dette er en av de tingene jeg virkelig har lyst å gjøre før jeg dør. Og nå har det egentlig blitt sånn, at det er en av tingene jeg har lyst å gjøre mens jeg enda er “frisk” nok.

For her i gården er det jo en del ting som har endret seg i løpet av de siste 10-12 årene, og jeg aner jo ikke hvor det ender.

Så er det sånn da, at en av mine drømmer gjennom hele mitt voksenliv, er å reise til California. Det er ikke umulig. Men det har jo vært umulig, på grunn av sykdom, som igjen har ført til en ganske mager inntekt.

Så nå har jeg tatt en sjefsavgjørelse!
Jeg tar ungene med meg til California til sommeren. For da blir jeg 50 år, og det blir min bursdagsgave til meg selv ♥


Jeg kjøpte denne boken for noen måneder siden, for å lettere kunne planlegge litt.

I forrige uke kjøpte jeg flybillettene. Så nå kan planleggingen begynne for fullt.
Utgangspunktet er at vi lander i San Fransisco. Der leier vi bil. Og så kjører vi gjennom California, og også en svipptur innom Nevada og Arizona før vi fortsetter California. Vi avslutter i Los Angeles, og reiser hjem derfra.

Alt dette skal vi gjøre på 3 uker.
Og min utfordring blir da å legge opp et løp som jeg faktisk kan greie uten å bli mye sykere etterpå. Her gjelder det å finne den riktige balansen, og å legge inn gode hvileøkter.

Heldigvis er vi to med førerkort. Selv om jeg har hørt det blir litt dyrere med leiebil for min sønn, siden han er under 25. Men jeg tror likevel det er viktig at han kan kjøre, sånn at jeg kan slappe av og hvile. Greit å være to som kan dele på dette.


Gode venner av meg har vært utallige ganger i California, og de har lånt meg denne stabelen med lektyre. Så nå fremover, skal jeg kose meg med å legge litt mer detaljerte planer. Og det er jo halve ferien det, planleggingen 🙂
Turistmagnetene er jo mange i denne delen av USA, så det vil nok bli travelt nok 😀

Så nå er jeg endelig nær oppfyllingen av en av mine største drømmer 😀 Det er nesten så jeg har stjerneglans i øynene 😉

Jeg gleder meg stort til dette, å få utforske denne delen av USA, sammen med de to jeg er aller mest glad i ♥

Cali, be prepared 😉

 

På tampen her, minner jeg om min fotokonkurranse. Bare timer igjen. Fristen går ut kl. 18.00 i dag.
Du finner reglene HER!

 

#turist #usa #california #reise #ferie #ferieplaner #glede #bursdagsgave


 

16 kommentarer
    1. Så rett du gjør – det er så viktig å både ha noe å glede seg til – og ikke minst få realisert noe man har drømt om – kanskje bestandig =)
      Har gått helt glipp av den konkurransen din, siden jeg nesten ikke har vært aktiv på bloggen over lang tid nå..men klarer jeg å finne noe i arkivet mitt, skal jeg sende det inn..hvis ikke, får jeg satse på at jeg “følger bedre med” neste gang, hehe =D

    2. å så herlig,ja det blir litt av en opplevelse.Skulle tatt en slik tur jeg også,har jo halve slekten min der borte,og i det område dere skal har jeg både tante og søskenbarn :)) kos deg med planleggingen

    3. Såå koselig! og så lurt..ja..det er bedre å gi seg selv opplevelser en andre gaver…og som du sier..planlegging og det å vente..er mye av gleden…

    4. Å så BRA at du følger dine drømmer!! Jeg fikk ikke med meg konkurransen denne gang. Og nå har jeg akkurat kommet hjem fra jobb. Så det får bli neste gang. Men du skal vite jeg setter så stor pris på forkle jeg vant sist, og det bruker jeg mye <3 klem

    5. natheless: Ja, dette tror jeg blir veldig veldig bra 🙂 Og jeg trenger det. Både å se frem til, og gjennomleve, og ikke minst minnes i ettertid 🙂

      Klem 🙂

    6. Helene: Ja, dette tror jeg blir bra for meg 🙂 Og det har vært en drøm helt fra jeg var ganske ung. Så nå skal det endelig skje 😀

      Huff, dumt du gikk glipp av konkurransen. Håper du får det med deg neste gang. Nå har jeg i alle fall lagt ut alle bildene, så nå er det bare å komme inn og stemme 😀

    7. fruensvilje: Åh, herlighet så kjekt det ville være om du fikk besøke familie 🙂

      Jeg har familie i Wisconsin, New York og Minnesota. Men det blir for mye å besøke de statene også. Så jeg velger det som har vært en livslang drøm. Og har faktisk venner der, så har lyst å treffe dem om mulig. Mennesker jeg aldri har møtt, men som betyr noe for meg gjennom årelange kjennskap og vennskap 🙂

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja…synes en opplevelse kan vare i årevis. Selv om det bare dreier seg om 3 uker. Gleder meg masse. Og planleggingen er i full gang 😀

    9. LAila MA: Ja, dette gleder jeg meg helt sinnsykt til. Er redd jeg ikke skal nå å se alt jeg har lyst å gjøre. Men, det blir en del likevel…så blir garantert bra 🙂

    10. Min matgale verden: Ja, noen drømmer MÅ man følge 😀

      Dumt du ikke fikk med deg konkurransen denne gang. Men jeg er veldig glad for å høre at du bruker forkléet du vant 😀 Kjekt jeg kunne gi noe som kunne brukes 😀
      Lurer på hva premien blir denne gang? Det vet jeg ikke enda. Må se hvem som vinner først 😉

      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg