PÅ MOTIVJAKT

Det er veldig lenge siden jeg har vært på fototur med det store kameraet mitt. Jeg har hatt mer enn nok med å fote meg gjennom diverse former for terreng. Kroppen protesterer veldig, og jeg har nesten glemt fotogleden med det store kameraet.

Men i dag hadde jeg et mål.

Jeg skulle nemlig på froggetogoppdrag 😀

Det er nemlig Frodith som trommer sammen til rekordforsøk med sitt banebrytende froggetog ♥
Bare se her 😀

Jeg hadde besluttet at mitt froggebidrag skulle foregå ved Tyskerhålå.
Og som sagt så gjort.
Du får ikke se mitt bidrag, uten å følge med hos Frodith, når hun presenterer hele paraden.

Men jeg tok jo mange andre fine bilder på turen min i dag. For motiver var det jo nok av.
Så her er det bare til å bli med meg på tur 😀

Tyskerhålå ligger inn i skogen. Og for å komme dit, var det litt klatring i ulendt terreng, og en del søle.


For meg er ikke det noe stort problem. Jeg er like blid. Og det til tross for at jeg kun har sovet 3 timer sist natt.


Det er ikke noen stor skog dette her. Men likevel er det funnet behov for å sette opp dette varselskiltet 😉 Så her er det bare å trå varsomt 😉


Vel fremme ved Tyskerhålå. Den er stor nok til at normale voksne mennesker kan stå oppreist. Og ettersom jeg har lest meg til, brukte tyskerne hulen til våpenlager under krigen.


Siden jeg nå allerede var der for en photoshoot, så kan jeg vel presentere litt mer enn kun ett bilde fra seansen 😉


Jeg prøvde til og med å henge etter armene i denne grenen, men det var ikke særlig vellykket. Må vel bare innse at ME-spøkelset har ødelagt en del for meg der. Ablegøyer får jeg gjøre på fredeligere vis 😉


Oppå Tyskerhålå står en benk i en liten lysning, med god utsikt til feltet der jeg bor. Så på dette bildet kan jeg se rett hjem 😀
Gandsfjorden kan skimtes til venstre i bildet.


Til høyre i bildet ligger et gult hus. To hus til venstre for det huset, ligger et mørkbrunt hus med svart tak. Der bor jeg 😀


Løvet på trærne har sett bedre dager.


Med dette underlaget er det ikke lett å ankomme lydløst. Det knaser og rasler høylytt når man går i tørt løv 🙂


Vakkert å kikke på det som ligger på bakken også 🙂


Noe er fortsatt friskt og grønt. Og med solen som lyskaster, ble fargen enda grønnere 😀


Noen har sikkert bodd her tidligere. Men det virket fraflyttet akkurat nå.



Et litt større byggverk kom jeg også over. Men hva dette brukes til, er jeg usikker på.


På min vei ut av skogen, må jeg alltid bortom denne tavlen, for å “hilse” på Julie Ege.
Noen av dere husker sikkert henne, Bond-pike og modell, før hun skolerte seg innen helsesektoren og jobbet som alle oss andre vanlige dødelige 🙂
Hun var opprinnelig fra Hana, hvor jeg bor 🙂

Da takker jeg for turen, håper den var fin 🙂

Og så vil jeg minne om å gå inn og stemme hvis du ikke allerede har gjort det. I fotokonkurransen min.
Du finner den HER

 

 

#fototur #utpåtur #photoshoot #natur #høst #tyskerhålå

 

24 kommentarer
    1. en herlige tur du fikk i dag,og jeg likte ablegøyene dine jeg :)) skulle ta froggebilde jeg også i dag,men det ble ikke noe av det gitt,så jeg må ut på nytt fotooppdrag hi hi

    2. Så koselig fototur! Masse fine bilder og jeg er sikker på at froggingen ble super. Jeg skal frogge en dag også. Ha en vakker kveld. Klem 🙂

    3. Greit med et smil uansett form.. ellers hadde det blitt mange sure miner på meg..og sikkert deg også ..Du er jo veldig søt og har vakker utstråling :))
      Jeg har nesten blitt avhengig av å ha med kamera på tur jeg.. da føles det litt lettere..men jeg går sjelden lengre enn en halvtime.. så da går det ann å “drasse”på det :))Fine bilder her både av deg, natur, utsikt og fine detaljer.. Husker godt Julie Ege ja.. Jeg har også frogga litt i dag..hehe.. klem <3

    4. Så mange flotte bilder! herlig!! og ja..må “frogge” litt jeg også snart…ihihi..ha en god kveld! og jeg har stemt…

    5. Så fine bilder 🙂 Koselig du kom deg ut for å FROGGE litt 🙂 Gleder meg til å se bildene 😀 Jeg har allerede stemt på konkurransen. Ellers har jeg vært ute på foto-shoot i dag jeg også, av min nye gule kjole 🙂 Ha en super kveld <3 Og takk for reklame <3 Klemmer godt <3

    6. Mange fine naturbilder – og selfies. Kanskje en mager trøst, men du ser godt ut – uansett om det har blitt skralt med søvn. Kanskje det er sminkeferdighetene som gjør underverker? 😉

    7. fruensvilje: Ja, det var en herlig tur. Måtte benytte det fine været 🙂
      Blir kjekt å se alle froggebildene samlet. Gleder meg til det 🙂

    8. natheless: Ja, det ble en fin tur i fint vær. Godt med frisk luft 🙂
      Gleder meg til å se ditt froggebilde når alle blir presentert 🙂
      Klem 🙂

    9. annebe: Jeg ligger litt etter med å svare her, men bedre sent enn aldri 🙂
      Tusen takk 🙂
      Ja, synes det er viktig å bevare humøret. Det er sjelden jeg ikke klarer det. Men motløs kan man jo bli uansett.
      Jeg har så godt kamera på mobilen min, at den ofte er fullverdig. Synes bare at det kanskje er litt større tiltak å legge bildene over på PC. Men det går det også.

      Spennende å se alle froggebildene 🙂

      Ha en herlig dag <3 Klem <3

    10. solliv: Godt å ha med seg folk på tur 🙂 Alltid kjekt å vise frem litt natur og turglede 🙂
      Julie Ege kjente jeg ikke selv om hun er herfra, men kjenner et par av nevøene hennes 🙂

      En flott dag til deg 🙂

    11. frodith: Tusen takk 🙂 Ja, endelig fikk jeg gjort en photo-shoot igjen. De blir ganske sjeldne for tiden 🙂 Den gule kjolen din var så søt, sommerlig og frisk. Du kledde den perfekt <3
      Gleder meg til froggebildene 😀
      Gode klemmer <3 <3

    12. Atle: Takk for det 🙂 Ja, noen dager får man med seg mye på en gang. Det må vel karakteriseres som en god dag for min del i alle fall 😀

    13. karidansen: Tusen takk 🙂
      Jo, det er en god trøst at jeg ser godt ut. Som regel er sminken magisk. Men på ordentlig dårlige dager, hjelper ikke engang det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg