KAMPANJE MOT MOBBING

Nå har eiheks satt i gang en kampanje mot mobbing. Dette er et superbra initiativ, som jeg virkelig støtter av hele mitt hjerte.

Hun har laget til en liten “utfordring”, hvor hun utlover en liten premie til “vinneren”.

Jeg selv blir ikke med på selve utfordringen tror jeg, da jeg får blogget så lite, og har så mye annet også på hjertet ♥

Men jeg vil så gjerne få lov til å fremme kampanjen, for den er så utrolig viktig.

Mobbing har vært en del av mitt liv. I mange år. Men det er historie nå.
Også mine barn har vært utsatt for det. Men det ble slått hardt ned på ganske raskt, i regi av skolene de gikk på. Så heldigvis kortvarige hendelser for deres skyld.

Det er grusomt med barn som mobber. Men ofte vet de ikke bedre. De er som regel uskyldige individer, som bør følges opp og hjelpe til å veilede.

Men voksne som mobber, er enda verre. Og de finnes over alt. Dessverre.
Man skulle tro at voksne visste bedre. Men dessverre er det ikke alltid at gangsynet har fortrinnet hos disse.

Det er vel ingen av oss som er noen engler. Vi har sikkert alle bidratt til en smule negativitet i en eller annen setting. Men å bevisst og kontinuerlig å rakke ned på en eller flere, er virkelig ikke mye voksent gjort. Da har man et problem.
Og det er faktisk et problem, voksne som mobber.

Man kan jo lure på hva som driver dem? Og det finnes uendelig mange teorier, som jeg ikke skal spekulere i her.
Jeg vil egentlig bare si: Grow up! Bli voksen! Slutt mobbingen!


Bildet er hentet fra http://www.proudlysa.biz/stopbullying/index.php

Følg gjerne med i dette innlegget til eiheks, der vil komme linker til andre innlegg om mobbing i kommentarfeltet.

Godt initiativ eiheks ♥ 

 

 

 

#stoppmobbing #mobbing 

18 kommentarer
    1. Tusen takk for at du brukte av din dyrebare energi til dette, Eva. Jeg og mange andre her inne vet hvor mye det koster. Det er tøft når man bare har energi til noen få ting hver dag. God bedring og stor klemmmmmm fra meg. <3

    2. Ja det flott å få lys på dette…og det finnes mange mørketall..folk blir mobbet på så mange forskjellige måter nå…flott innlegg!

    3. Viktig tema..og fint innlegg du laget her :)) Kommer nok et bidrag fra meg også..men kan heller ikke ha så “avanserte”innlegg med masse tekst..men noen enkle ord kan si mye de også..:)) klem og gode ønsker til deg <3

    4. Vil alltid være viktig å ha øynene åpne for mobbing. Jeg tenker at det er så mye mer av i dag pga. sosiale medier, men det har jo alltid vært der…
      Jeg har også kjent det på kroppen i barneår , ved utestenging…
      Synes forøvrig at når det gjelder her på blogg, er vi voksne ganske snille med hverandre….

    5. Ei_heks: Ja, dette er jo et viktig tema. Veldig viktig å få frem budskapet. Den energien, eller mangelen på den, føles av og til som mobbing det også 😉 Men på et helt annet plan da 🙂
      Tusen takk 🙂
      God klem tilbake <3

    6. Elevele: Hmm…ja, jeg fant ut det jeg også. Og siden jeg hadde innlegget oppe for å kunne linke, så valgte jeg å delta der jeg 🙂
      <3

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, dessverre mange kreative måter å mobbe på. Jeg skjønner ikke hvorfor folk mobber så lett og ubesværet liksom?
      Viktig å få det frem i lyset.

    8. annebe: Ja, man kan få sagt mye med få ord, og litt illustrasjon. Et tema som man må belyse både titt og ofte 🙂
      Klem og alt godt for deg også <3

    9. maiken: Ja, sosiale medier har gjort det veldig lett å mobbe i det skjulte, og kan ramme veldig hardt.
      Huff, trist å høre at du også har kjent det på kroppen. Jeg har lagt merke til at jeg kjenner mye folk som har vært borti det og kjent det på kroppen. Synes det er helt utrolig altså.

      Ja, her i vår lille gruppering med voksne mennesker, så er vi snille, stort sett 🙂 Selv om toppbloggere nok må gjøre regning med en del som vi andre heldigvis ikke er borti 🙂

    10. Jeg skjønner hva du mener når du sammenlikner med mobbing. Det blir ikke helt det samme, men det kan føles som noe liknende når folk ikke tar det du beskriver på alvor.
      Hadde visst mye å si om temaet når jeg kjenner etter, så du inspirerte til en liten miniblogg.

    11. Ei_heks: Ja, jeg leste innlegget ditt, og det beskriver veldig godt hvordan det føles. Og at ja, det er litt lignende som mobbing. Den sårede følelsen er den samme.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg