NÅR SINGLE MENNESKER MØTES….

Det er enkelte ting i livet, jeg sliter med å få til å jobbe sammen.

For eksempel er det min helse (ME) og et evt. kjærlighetsliv.

Jeg har skrevet om det før, hvor mye energi det kreves i en dating-periode. Og hvor mye energi det kreves i et forhold. For jeg er jo ikke der at jeg bare vil la meg bli oppvartet. Jeg ser jo på et forhold som et samspill mellom to mennesker. Og det er jo ikke noe samspill hvis den ene bidrar mest, mens den andre nesten bare tar imot.

Og i et forhold, så må man jo fortsette å bidra, og å jobbe med forholdet, for at det skal ha livets rett.
Men hovedproblemet mitt i et forhold, er også hvordan han (den utvalgte) takler min sykdom, min helse, mine utfordringer, osv.?
Det har jo vist seg at enkelte sliter litt med det.
Og det igjen, gjør at jeg selv sliter med å knytte meg til noen. Jeg har lagt meg selv litt på is. Jeg er litt skeptisk.
For det er noe som er utrolig trist, når jeg ser at den jeg er med, sliter når jeg selv får feber, gjerne for 6. gang denne uka.
Det er tungt når den man har blitt glad i, ikke har det bra, fordi min helse er så ustabil.

Og så er jeg ikke god nok menneskekjenner, til å se om en potensiell kjæreste vil takle dette eller ei? For jeg kjenner jo ikke vedkommende så godt, til å kunne forutsi det. Og derfor blir jeg tilbakeholden. Og redd.
Jeg kan vise at jeg setter pris på en person, i samtale, og oppmerksomhet. Men å kjenne på om det kanskje kunne blitt noe mer, det er en skummel tanke, som jeg ganske fort blåser bort. Selv om jeg inderst inne skulle være oppriktig interessert.

Jeg ikke har lyst å være i veien. Jeg har ikke lyst å bli til belastning.

Jeg vet det er feil å tenke sånn. Men det er sånn jeg tenker likevel.

Han trenger en ganske sterk ryggrad, han som skulle ønske å overbevise meg om at jeg har like stor verdi som andre, ved å ønske å være med meg. I alle fall sånn som jeg ser det nå for tiden.

Men gode venner, single venner, det kan jeg ha mange av. Det er kjempekoselig 😀

Og i den forbindelse, så er jeg med i en singelgruppe på Facebook, og trives veldig godt med det. Og der er jeg også administrator.

Som administrator, har jeg laget til et fast treff hver 3. uke. Midtuke treff. Der de som ønsker det, og bor i rimelig tilgjengelig nærhet, kan være med for en koselig sosial stund med andre single mennesker. Dette treffet har jeg alliert meg med ei jeg kjenner, sånn at jeg med min ME, ikke skal være helt alene om ansvaret.

Treffet, som nå har vært 3 ganger, har til nå vært en suksess ♥ Det er flere som har vært med flere ganger, noen har vært med alle gangene, og nye har kommet til, og har lyst å bli med flere ganger. Det er så utrolig kjekt 😀 Det varmer når jeg betrakter samtalene rundt bordet, latteren, og den lune stemningen.

Treffet har jeg på en restaurant her i byen min, og nå sist var vi hele 18 mennesker på treffet, fra denne singelgruppen. Jeg føler meg faktisk ganske komplett i denne rollen. Jeg liker å bringe mennesker sammen. Og det koster meg så lite, når alt jeg trenger å gjøre, er å reservere bord, og lage arrangementet tilgjengelig for alle medlemmene. Og å møte opp selv da, så klart 🙂

Nå sist, var jeg så sliten, at jeg ikke så klart. Så jeg valgte å bruke bena, og gå til treffet. Det tar meg 20 minutter å gå. Bedre det, enn å rote meg bort med bilen 😉

Jeg hadde i bakhodet at det var ventet ca. 18 mennesker, og da ville jeg ha muligheten til å sette meg litt utenfor og bare betrakte, mens jeg tok meg en liten time out. For det er ikke tvil om at sosiale aktiviteter er utrolig slitsomme for meg. Men det gir en enormt god mental energi, i form av et strålende godt humør, hvor alle tanker om å gi opp forsvinner som dugg for solen. Og alt som er positivt, må jeg ta til meg 😀

Det viste seg at denne gjengen som var med på treffet, besto seg av så mange hyggelige mennesker, at noen time out ble det ikke anledning til. Og innen jeg kom hjem den kvelden, var jeg så sliten og pumpet, at jeg ikke fikk sove. Så det ble lite søvn den natten.


Her holdes treffet for hele den gode gjengen 🙂

Om noen uker skal jeg på tur. Jeg skal til Lisboa. Med en singel venn 🙂 En manne-venn 🙂

Det er ikke en date. Det er ikke for å bli bedre kjent. Men det er rett og slett for å komme meg bort litt, med en som kjenner meg, og som respekterer og aksepterer meg. Og som ser meg som en kompis 🙂

Da kan jeg slappe av og kose meg, i trygg forvissing om at ikke noe blir misforstått.

Jeg gleder meg sånn til dette 😀 Pluss at det skal bli godt med et litt mildere og lysere klima for noen dager, enn det vi har her.

Kanskje vil det være litt god medisin for meg en stakket stund 🙂

Det er godt å være singel i sånne tider.
Alt til sin tid ♥ 

 

 

#singel #enslig #date #treff #arrangement #helse

 

20 kommentarer
    1. Er jo bra det da <3 Både å få kommet seg ut litt og møte nye mennesker 🙂 Jeg fant jo ut at jeg måtte bare være ærlig fra første stund. Alltid være ærlig, og åpen med ting 🙂 For stikker de, så slipper jeg på en måte å bruke noe med effort på de. Da var de ikke rett for meg da. Helt til han her dukket opp 😉 Rakrygget og ville veldig gjerne møte meg for å bli kjent. Så det går an 😀 De finnes 🙂
      Så klart slenger man ikke ut med i første samtale at man sliter litt med ting som helsa eller sånt noe. Men når man har snakket litt og de virker interessert, synes jeg det er greit å si det slik som det er så de ikke føler at de blir tatt på senga. Først gi av deg selv og vise hvem du er, så skal du se at de ser over det fordi de liker den du er så godt <3 De som stikker er ikke menn nok til å ta vare på ei ordentlig dame ;D
      Jeg ble jo litt lei til slutt, av å føle meg litt brukt. Så derfor begynte jeg med det. Ikke for å skremme de vekk eller noe sånt, men for å ikke bruke så mye av min tid på folk som faktisk ikke var interesserte da. Om du skjønner hva jeg snakker om? 🙂

    2. Alt til sin tid ja…og din tid kommer..men ikke nå..og ja..det er ikke lett å tenke seg at noen klarer å leve med en, når man er så mye dårlig..men det er noen som gjør det også…Jeg tror man føler det selv.når det er rett og ikke…God tur til Lisboa, og kos deg!!

    3. Det er en flott oppgave du har tatt på deg med å være administrator for singelgruppen!
      Spennende med tur til Lisboa da, jeg har ikke vært der før….
      Så lenge du er åpen for det, kan jeg ikke skjønne annet enn at det skal dukke opp en kjæreste til deg etterhvert…..

    4. Jeg tenker litt som Atle her, at når den som er rett for deg dukker opp, så er det en som tar hele pakka fordi han vil ha DEG. Og hvis man bare tar ting med ro, og lar det som skjer skje, så skal ikke DU bekymre deg tenker jeg 🙂 Kos med tur da 🙂 Klemmer <3

    5. Søtmonsen ): Ja, jeg er ærlig jeg også. Og det er det jo mange som ser via bloggen også. Så sånn sett er ikke det et hinder.
      Det som er saken, er at likevel har noen ment at jo dette er ikke noe problem. De skal takle det så fint atte.

      Og så viser det seg når det gjelder, at de ikke takler det likevel. De var bare litt tøffe, og ante ikke hva de gikk til.
      Nå er det ikke sånn at jeg er en stor utfordring. Men det er noe med det, når man er glad i noen, så blir man jo lei seg når den man er glad i blir syk. Og det er vel sånn da, at det blir tungt når jeg ikke bare har en influensa som går over om kort tid, men jeg har stadige problemer, smerter, feber, betennelser….det blir litt mye for enkelte. Det å være glad i noen som alltid har ett eller annet.

      Da skal det til en som du har funnet. Han er den rette for deg. Så sånn sett er det jo genialt 😉 Man får skikkelig satt typen på prøve 😉

      Jeg har faktisk brukt sykdommen min til å skremme vekk noen også jeg 😉 Ikke alltid det virker, men det er lov å forsøke 😉 Men det handler mest om når noen som jeg kunne være moren til, tar kontakt 😉

      Jeg er hjertens enig med deg, de som stikker, er ikke menn nok til å ta vare på ei ordentlig dame 😀

      <3

    6. Atle Lundhaug: Ja, du har helt rett i det 🙂
      Men det er jo ikke bare han som skal takle noe…jeg må jo takle det selv også 🙂 Jeg må tillate meg selv å endelig få slappe av og hvile. Og etter mange år, er jeg usikker på om jeg får det til.
      For når jeg blir engasjert, så bruker jeg meg så veldig. Og vipps har jeg brukt meg opp. Så det må være en balansegang….viktig å bruke sunn fornuft 🙂

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg har liksom ventet på det jeg, at jeg skulle føle det selv når det er rett. Og de gangene jeg har blitt sammen med noen, så har jeg jo følt at det er rett. Så jeg er nok ikke så veldig flink menneskekjenner 😉 Så jeg tenker ikke så mye på det. Koser meg med singeltilværelsen, og det å være fri og frank 🙂
      Blir kjekt med tur, tusen takk for det 😀

    8. maiken: Tusen takk for det 🙂 Ja, jeg liker den oppgaven jeg 🙂 For meg er facebook av og til min kontakt med omverdenen, all den tid jeg er mye i ro, og ikke alltid kommer meg ut. Så facebook har blitt en livredder på en måte. Og det å kunne være administrator, har gjort at jeg føler jeg kan bidra med noe, uten å bruke krefter.

      Jeg har vært en gang i Lisboa for mange år siden. Men da med en venninnegjeng 🙂 Nå blir det med en mann, så kan tenke meg at turen kanskje blir litt anderledes. Men sikkert ikke så mye. Gleder meg masse, fin by <3

      Tenker ikke så mye på sånne kjæresteting. Det kommer når tiden er moden, og koser meg med min singeltilværelse jeg 🙂

    9. Hehe, ja jeg sier ikke du ikke er ærlig nei 😉
      Men kanskje det er en ung staut som skal til? ;D Hehe, ingen feil i det ;D
      Du virker jo som ei super dame, så jeg har da trua på at den rette skal dukke opp 😉
      Jeg er veldig glad ja, for å ha funnet en som orker alt det gnålet mitt ;P Hehe

    10. frodith: Jeg bekymrer meg ikke så veldig om akkurat de tingene. Men av og til begynner jeg å reflektere litt. For det er mange som tar kontakt. Og så trives jeg jo godt som singel også. Men av og til blir det litt for tungt også. Så da kan savnet komme. Og det er kanskje da jeg begynner å reflektere litt.

      Og nettopp derfor blir det kjekt med tur i lag med en kompis. Det blir noe annet enn hva jeg er vant til 😉 Og garantert veldig kjekt 😀

      Klemmer <3

    11. Søtmonsen ): Hehehe…..en ung herremann ja? Hmm…..Vil nok ikke bli noen eldre type nei, den dagen jeg skulle bli så heldig. Men ikke så enormt mye yngre enn meg heller 😉

      Tusen takk 🙂 Vet du hva? Av og til tenker jeg at kanskje jeg egentlig er litt skummel. For jeg er visst både pen og utadvendt har jeg hørt, og så er jeg syk i tillegg. Det er liksom to-tre motstridende ting, hvor hver enkelt av disse tingene er litt skumle for noen. Så ikke vet jeg. Men men…den tid den sorg eller glede 😉

      Jeg tror ikke du gnåler så veldig. Men at dere to har kjemi og utfyller hverandre, det er det liten tvil om <3

      Jeg får la lynet slå ned den dagen det er meningen 😉

    12. Hehe, kanskje lever vi egentlig i en slik verden som de forteller om i Once upon a time ;D Begynt å se den serien nå, hehe. Farlig det med min fantasi ;P
      Men vil nok ikke si skremmende, men kanskje rett og slett for god ;D Så du må ha en prins som kan takle ei dronning som ruler verden med sin skjønnhet og ynde ;D

    13. Søtmonsen ): Hehe…jeg måtte google serien, så kjekk ut egentlig. Er kjekt med eventyr 😀

      Hehe….ja, må nok ha en prins jeg….jeg som er en dronning på min opphøyde trone 😀 Hehehe 😀

      Jammen godt man kan hente frem litt humor i hverdagen 😀

    14. Jeg tror du gjør det eneste rette med å engasjere deg i noe du synes er koselig å moro. Det er i alle fall et stress å skulle “Finne noen” og engste seg for at han (eller du) ikke takler det. Du skal i alle fall ikke unnskylde at du ikke orker. Hvis du godtar at en eventuell kjæreste kan dra på aktiviteter uten at du alltid er med, og han også synes det er ok at du må si nei noen ganger, så finner dere en balansegang! Mange synes det er ok at det ikke skal “Skje” så mye støtt. De fleste har bare godt av å roe ned litt innimellom. Vi lever gjerne nokså hektisk! 🙂

    15. Ååååå, du er flink. Fikk lyst til å starte en slik gruppe…ikke helt lik, men et sted ensomme mennesker mennesker kan møtes over en kaffe eller noe der…

    16. karidansen: Ja, det er sant det, livet er hektisk. Og for meg, som egentlig har et rolig liv, har det også hektisk, nettopp fordi jeg ikke orker så mye.
      Jeg merket en gang jeg var i sammen med en, at det ble for rolig. Altså for kjedelig. Så jammen skal det ikke være lett heller 😉 Hehe. Så derfor er det bedre som jeg har det nå, hvor jeg kan være et knutepunkt for andre single på det sosiale planet 🙂 Det trives jeg veldig godt med 🙂

    17. solliv: Ja, det er veldig koselig. Koselig å kunne være sosial i lag med andre som også har lyst å være sosiale 🙂 Det har stor verdi <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg