EN BITTELITEN TUR

Jeg prøvde å gå en bitteliten tur i dag.

Jeg skulle hente min datter på skolen, hun går på Sandnes Videregående Skole.
Skolen ligger like ved et tjern som heter Gisketjern.

Solen var nydelig, og fristelsen ble stor da jeg var litt tidlig ute, så jeg besluttet å tusle rundt tjernet.

Jeg kan jo nevne at jeg har fått beskjed om å ta livet med ro, så jeg tenkte at en rusletur rundt det lille tjernet ikke kunne være noen stor anstrengelse.

Men jeg kan fortelle at bronkitten har jeg fortsatt. Det kjente jeg etter den lille turen. For det rev og slet i brystet. Utrolig hvor lang tid det der skal ta da?
Jaja, så har jeg noe halsvondt også, som har kommet etter betennelsen. Legen fortalte meg at jeg måtte huske på at jeg nå er svak og nedkjørt etter mye sykdom, og da er immunforsvaret litt dårlig.

Men likevel er jeg glad for den lille turen. Det var ikke mange minuttene. Det gjorde godt med litt sol i ansiktet ♥

Det var litt is på tjernet, så fuglene hadde funnet en åpning hvor de koste seg og bruste med fjærene 🙂

Svanene pusset ivrig fjærdrakten sin. De gjør seg nok klar til vår og sommer 🙂

Den lille turen gjorde godt, og den fortalte meg også at jeg ikke er i form til noen stor tur enda. Så her gjelder det å smøre seg med tålmodighet, været til tross.

Jeg håper været varer en stund til. Det synes jeg vi har fortjent 😀

 

 

#turglede #tur #tjern #gisketjern #svaner #fugleliv #sandnes 

 

12 kommentarer
    1. Ja om du ikke kan gå så lang tur er det noe med den friske lufta og sola som en trenger :)) Også var det jo veldig vakkert der du var..og å ta bilder synes i alle afll jeg er en fin avkobling :)) God bedring og god helg <3<3

    2. annebe: Ja, frisk luft og fint vær, selv om det er kaldt, det gjør noe med humøret. Vi trenger det. Så en bitteliten tur skal jeg gå i morgen også, om jeg ikke har blitt dårligere da 🙂
      Koselig å ta litt bilder, men den sterke solen i kombinasjon med mobilen var ikke den beste. Uansett koselig og idyllisk der 🙂
      Tusen takk, og god helg til deg også <3 Klem <3

    3. frodith: Tusen takk 🙂 Ja, det hjelper utrolig på humøret og livsgleden å få litt sol og frisk luft 🙂 Trenger jo ikke gå langt da. Kanskje bare en liten tur i hagen neste gang 🙂
      Klem <3

    4. deilig med en liten tur ja,bare en ikke verte kalde,her hos oss sliter dei som hadde influensaen i jula med en oppblomstring av forkjølelse,så det tar nok tid i år ja med å bli helt friske

    5. Deilig med finvær og en liten tur kan vel ikke skade nei…Man trenger litt D-vit, og nye impulser…men om å gjøre og ikke ta i for mye…Flotte bilder! Ha en god kveld og nyt helgen!

    6. Det er godt å komme seg ut litt, så det var bra at du orket! Nå går det mot vår og varmere tider igjen! 🙂

    7. Toini: Tusen takk 🙂 Ja, best å være forsiktig, men heller kose seg i sakte fart 🙂
      Fortsatt fin kveld til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg