TOO GOOD TO GO

Et konsept min datter gjorde meg oppmerksom på for noen uker siden, var appen TooGoodToGo.
Jeg lastet den inn på mobilen, fast bestemt på at dette kunne være noe for meg.

Det handler om matsvinn. Butikker og restauranter og caféer og lignende får ikke solgt alt av ferskvarer som brød, kaker, mat osv… Og istedet for å kaste det ved stengetid, legger de ut på appen det de har til overs, med en prislapp på, som er langt under den vanlige fullprisen. Så kan man gå inn og bestille, betale, og så får man et hentetidspunkt. Eller hentetidspunktet står uansett, for det er jo rett før stengetid ofte 🙂

I dag besluttet vi å forsøke dette, så vi gjorde en bestilling i formiddag, og hentetiden var mellom 17.30 og 18. Dette var fra en kafé på et kjøpesenter. Vi visste ikke hva vi ville få, så vi var veldig spente og nysgjerrige.

Prislappen var kr. 49,- for en pose med gode bakervarer i.

Vi ankom omtrent 17.45, og fikk utdelt en papirpose full av spennende saker da vi viste kvitteringen på at dette var bestilt og betalt 🙂

I posen lå 3 croissanter, 1 påsmurt croissant med ost og skinke, 1 sjokoladecroissant, 1 skillingsbolle, 1 wienerbrød, og 1 kakestykke 😀 Om man hadde gått i åpningstiden for å kose seg på kaféen, ville man jo ha betalt mer enn 49,- for én av disse tingene 🙂

Så dette her kommer jeg til å benytte meg mer av. Heller det enn at de skal kaste det som ikke blir solgt i løpet av dagen. Jeg synes det er et fantastisk konsept 😀

Ved å gå inn i appen, får man en oversikt over de stedene der du ser dem som er med på konseptet, og hvor mange enheter de evt. har igjen som man kan kjøpe.
Fint for å spare litt, og bra for miljøet at det ikke blir så enormt mye matsvinn.

Så her blir noe puttet i fryseren, mens noe skal vi kose oss med nå i kveld 😀

 Gleder meg ♥

 

PS: Dette er IKKE et sponset innlegg!

 

#toogoodtogo #matsvinn #restemat #bakervarer

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg