EN BENK – INSPIRERT AV EI-HEKS SIN UTFORDRING

Jeg går en del tur, i perioder. Og på turene mine passerer jeg benker av mange slag.

Noen står plassert på utsiktspunkter, andre står plassert litt i fred og ro inne blant trær og busker, atter andre står i bymiljø, eller i turløyper, eller kanskje har man en liten benk i hagen?

Jeg hadde en benk i hagen der jeg bodde før. Jeg synes det ble så harmonisk og fint, og litt nostalgisk, fordi benken hadde litt smijernsdetaljer.

Utfordringen til Ei-Heks går ut på å poste bilde av favorittbenken. Og det er jo litt vanskelig, for alle er jo favoritter på forskjellige måter 🙂

Men en benk jeg ofte passerer når jeg går tur til sentrum, en halvtimes spasertur hjemmefra, er en rød benk som står vendt ut mot Vågen, inderst i Gandsfjorden.

Her på bildet står benken vendt mot retningen der jeg bor. Jeg bor på andre siden av fjellet, og jeg går nesten alltid langs Vågen når jeg skal til sentrum, for der er det så fint, og ingen trafikk.

Her er en godværsdag, hvor man kan sitte og nyte det stille vannet, og se over mot det nokså nye og flotte bankbygget. Det huser nederst til høyre en fin restaurant, hvor det er flott å sitte ute om sommeren.

En annen benk jeg har lagt min elsk på, er denne som står plassert ved Frøylandsvannet på Klepp.

Den fine smijernsdekoren er av Vibå. Når man ser denne fuglen om våren, er det et sikkert vårtegn 🙂
Denne fuglen pryder også bunaden min, som er en Jærbunad.

Jeg har mange fine benkbilder, men veldig mange bilder å lete gjennom, da jeg ikke har en egen mappe som heter benker 😉 Så da ble det disse, som jeg husket og visste hvor var 🙂 Og når jeg husket dem, så var det jo fordi de har gjort litt spesielt inntrykk 🙂

Ei-Heks fant sin inspirasjon til utfordringen hos Frodith 🙂

Litt kjekt å begynne å tenke på benker igjen nå når våren nærmer seg, og man faktisk kan ha mulighet til å sette seg ned uten å bli våt og kald 🙂

En fin tid går vi snart i møte. Jeg gleder meg 🙂

 

 

#utfordring #foto #benk #tur  

 

16 kommentarer
    1. Det her var flotte benker som sto fint plassert 🙂 Moro å ta bilder av slike..de gjør seg bra på bilder…den røde lyser jo opp i bymiljøet..og så artig med samme fugl på benk og bunad..har du sitti på den krakken med bunaden på noen gang ? Klem og fin kveld til deg <3

    2. annebe: Ja, benker er fine på bilder. De gir stemning til miljøet rundt, og innbyr til en rolig stund 🙂

      Nei, jeg har ikke sittet på den benken med bunaden min. Er som regel i Sandnes når jeg har bunaden på, men hadde jo absolutt vært et fint motiv…så kanskje jeg må ta på bunaden en dag, og kjøre til Klepp og ha en aldri så liten privat fotoshoot 😉
      Gode kvelden til deg også 🙂 Klem <3

    3. Den røde benken lå flott til..DER vil jeg gjerne sitte…hihihi…og så flott den med fuglen…To helt herlige benker! Skal se hva jeg finner av bilder jeg også..men ikke i kveld…ha en god kveld!

    4. Toini: Ja, jeg har sittet der på den røde benken en gang. Men oftest går jeg forbi, og har et mål 🙂
      Håper du finner noen benkebilder du også 🙂
      Ha en flott dag i dag 🙂

    5. Ei_heks: Hihi…ja, da jeg leste innlegget ditt, så jeg med en gang den røde benken som var lik min røde benk 🙂 Så det finnes nok noen av dem rundtomkring 🙂
      Nå har dagen begynt, og jeg ønsker deg en strålende dag 🙂 Klemmer <3

    6. Fine benker. 🙂 Har mange benkebilder her jeg også. Liker slike tomme benker i forgrunnen til et bilde jeg. Men er ikke med i utfordringen da … 😉

    7. Marit: Ja, de er fine de tomme benkene, som sikkert har både sett og hørt mye 🙂
      Kan hende kommer det en benk av og til hos deg uten utfordring 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg