ISTID

Jeg må bare innrømme det….når vinteren er som den er akkurat nå, tørr og fin uten snø, en del sol og iskaldt med minusgrader, da liker jeg vinteren.

De siste ukene har vi hatt akkurat sånn vinter som jeg liker. Og det er sjelden kost her på Sør-Vestlandet. For oftest er det regn, regn, og atter regn, pluss vind og sånn cirka 5 grader.
Men nå har vi hatt det tørt, kuldegrader, og null nedbør, i flere uker. Og sånt liker jeg, sånn rent personlig.

Og det igjen, har ført til tilstander som igjenfryste vann og tjern. Og også igjenfryst fjord.

Gandsfjorden fikk jeg se i dag for første gang igjenfryst. Jeg har muligens sett det i barndommen, men kan ikke huske det.

Et rart syn var det i alle fall for meg, å se hele fjorden med is på. På andre siden til venstre i bildet, er det laget en båtvei. Men det synes ikke på bildet.

Jeg ville nok ikke gått utpå. Til det er fjorden for dyp, og jeg ville ikke føle at isen var trygg over alt.

Også i dag tok jeg og Amalie turen til Stokki for å gå på skøyter. Og jeg har som vanlig ikke skøyter, men mine veldig gode Ecco tursko 🙂 Isen ser her tykk og god ut, så vi våget oss helt ut på midten i dag. Langt fra land på alle kanter.

Jeg dristet meg også til å gå litt nærmere sperringen der hvor isen begynner å bli tynn og usikker. Dette for å kikke på broen hvor jeg ofte står og tar bilde. Jeg har aldri før sett broen fra denne vinkelen, naturlig nok 😉

Amalie fikk gått litt på skøyter, og øvd seg på litt piruetter og sånt. Og godt er det jo uansett å få litt frisk luft 🙂

Oss to jentene på isen, blide og fornøyde 😀

Litt tull og tøys må også til 🙂

Se der ja, der fikk jeg til og med horn 😛

En kjekk liten stund ble det jo i alle fall. Og isen, den har jeg sansen for 🙂

Det er denne typen vinter jeg foretrekker.

Hvilken type vinter foretrekker du?

 

 

#istid #is #islagt #vann #fjord #skøyter #glede 

10 kommentarer
    1. Herlige glade bilder <3 jeg foretrekker vel orntlig vinter - en snøvinter som den vi har nå.... det er bare det at den varer så lenge i år... og det har kommet såååå mye snø! Så jeg foretrekker nok 30 cm snø og minus 5 som mest - det hadde vært suuuupert <3

    2. Helt enig. Dette er sånn en vinter skal være. På mandag regnet det i snøen og hjelp for glatte veier. Jeg var superglad da jeg var hjemme. Gi meg litt kulde, snø og vinterveier og jeg er fornøyd. Flotte bilder fikk du jammen! Klem fra meg 🙂

    3. Flotte og koselig bilder..men jeg liker ikke så godt denne isen jeg da…hihihi..Da er det bedre med ny snø….som blir liggende hvit og flott..Når det ER vinter…men nå..nå vil vi ha vår og sommer!

    4. Margrethe: Ja, det å ha hvit vinter er vakkert. Alt blir så lyst da. Her på Vestlandet er vi velsignet med mye regn. Så når det da blir tørt, og så kaldt som nå, så er det helt fantastisk. Det har vært noen dager med mildvær nå, og det skal visst fryse på igjen har jeg hørt rykter om. Men tiden vil vise.
      Håper vi får gode vintre fremover <3

    5. Etdiktomdagen: Ja, snø lyser opp i landskapet 🙂 Jeg er ikke noen venn med skiene, så her blir det lite av sånt. Men vi er ikke velsignet med så veldig mye snø heller, så da blir det sjelden noe fokus 🙂

    6. natheless: Ja, det er absolutt best om det er tørt, enten det er snø eller ei 🙂 Og kaldt vær, det er godt synes jeg 🙂 Selv om jeg storgleder meg til vår og sommer nå 🙂
      Misunner deg ikke regn på snø, og deretter frost. Det er sånn det ofte er her, uten så mye snø da 🙂
      Håper du klarte å holde deg på føttene <3
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg