GAVEN

For en stund siden, da jeg hadde min utrolig seige runde med bronkitt og halsbetennelse, fikk jeg en uventet gave.
Jeg fikk titt og ofte besøk av Pål. Han er snill og omsorgsfull, og det er alltid godt å føle at noen bryr seg. Og spesielt han, så klart ♥

En av dagene hadde han med seg en av sønnene sine. Jeg får hilse på barna i små porsjoner, og denne gangen, i syk og elendig forfatning, sto mellomste barnet for tur 🙂 Jeg håpet jo med meg selv at jeg ikke kom til å skremme gutten, selv om jeg var både usminket, sliten og blek. Han var jo tross alt bare 12 år gammel.

For ettertiden kan jeg jo si at det gikk veldig bra, jeg selv syntes det var hyggelig å få besøk, etter å ha vært innestengt en stund, og gutten har jo vært på besøk igjen etterpå, og han virker ikke særlig skremt, 🙂

Denne første gangen han kom på besøk, hadde han med seg en gave. Gaven var en blå glasskule, som han hadde laget (blåst) selv. En fantastisk imponerende gave ♥

Ikke bare hadde han med en gave til ei dame han aldri har møtt før, men han hadde laget den selv, i en bursdag han hadde vært i, hos noen som driver et glassblåseri. Og han valgte å gi den til meg, denne ukjente kjæresten til pappaen sin.

Er den ikke vakker? ♥

Dette rørte meg så enormt, at tårene presset på. Og jeg fikk nesten ikke til å snakke. Jeg kunne jo gjemme meg bak at jeg var syk, men jeg var egentlig så rørt at jeg ikke helt visste hva jeg skulle si. Et veldig varmt hjerte i denne 12 år gamle gutten i alle fall ♥

Han forklarte at dette var glass med ananasmønster. Det vil si at når lyset skinner gjennom, kan man se mønster i kulen, som kan minne om en ananas i strukturen. Jeg har forsøkt å få til det i bildet her, men det er enda mer tydelig når man står foran den og betrakter fra forskjellige vinkler.

Jeg føler meg så heldig. Jeg har fått meg en god og omsorgsfull kjæreste, som har flotte barn som jeg gleder meg til å bli bedre kjent med 🙂
Jeg tror absolutt at tiden fremover blir veldig fin.
Jeg gleder meg ♥

Har du fått en spesielt rørende gave noen gang?

 

 

#gave #kule #blå #glass #glasskule #glassblåst #kunst 

 

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Så koselig da! men sikkert veldig skummelt og hilse på…særlig i en sånn forfatning…Det varmet nok ja..og den var super fin!! Du må ha en god dag!

    2. Jøss, nå ble jeg helt målløs her! For en unge! <3 Jeg får innimellom noen søte små gaver fra mine egne barn og barnebarn, gjerne med et hjemmelaget kort. Og det får tårene litt på glid noen ganger. Ordene. Det de skriver. Er så flott. Ellers er jeg ikke akkurat bortskjemt på det planet. Med å få gaver i hytt og pine! 😉

    3. Så rørende! Kula er nydelig. Jeg han ikke tenke meg at du virker skremmende på noen. Så sier dette også noe om oppdragelsen denne gutten har fått. Det er så fort gjort at foreldrenes nye kjærester kan føles som en trussel – noen som tar fra deg noe av mammas eller pappas tid. Så er han trygg nok til å inkludere deg, og vise at han er glad for at pappa har truffet ei god dame! Han ser antagelig at pappa er gladere! <3

    4. Helt utrolig herlig 😀 Slekter han på faren,, så gudbedre meg 😀 Masse lykke til .. og den kula var jo smellvakker i “Evaswindow” 🙂 Ble jaggu meg rørt 🙂

    5. Toini: Ja, det var litt småskummelt å hilse på. Første gangen er alltid litt sånn, man vet aldri om dette vil bli vellykket. Gaven varmet, og henger som fint blikkfang i stuevinduet 🙂
      God dag til deg også <3

    6. Så nyyyyydelig, skjønner du ble rørt. Jeg får mange gaver i form av rørende ord <3 Takknemlig. Har også fått noen fine engler fra min svigerdatter som jeg setter stor pris på og det rører meg at hun kjøper dem fordi hun vet at jeg vil like de. 🙂

    7. ja du har en nydelig fremtid forran deg,den gutten høres helt herlige ut,ha likner nok sin pappa,jeg ble rørt jeg også bare av å lese,jeg fikk rett og slett gåshud og den blå kulen er noe av det vakreste jeg har sett,en gave full av kjærlighet

    8. Marit: Nei, jeg er ikke bortskjemt jeg heller. Og jeg blir veldig glad for sånne personlige og gjerne hjemmelagede gaver. Sånt betyr noe helt ekstra <3

    9. karidansen: Jeg tror disse barna er glade på pappaen sine vegne <3 Og oppdragelse og gode forbilder har alt å si for hvordan ungene formes. Så får jeg jo mye tid fra pappaen deres også, og nå fremover, når ting begynner å bli ferdig hos meg, håper jeg å kunne innkludere alle sammen etterhvert, i koselig samvær <3

    10. dedicat: Tusen takk 🙂 Ja, har en liten mistanke om at gutten slekter på faren sin 😉 <3 Kula passet godt i vinduet her ja...utrolig kjekt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg