HVORDAN GJØR DU DET PÅ TUR?

Jeg går en del tur. Har lyst å gå mye tur, og har begynt å trappe opp etter en vinter omtrent i dvale.

Det er sjelden jeg går veldig lange turer. Helsa innbyr ikke til det som regel.
Men en gang i blant tar jeg gjerne med meg litt turmat, og går en litt lenger tur i skogen eller en topptur, og nyter et måltid eller noe godt å drikke.

Alltid når jeg skal på tur, passer jeg på å gå på toalettet rett før. Dette for å unngå at jeg blir veldig tissetrengt på turen, eller det som verre er. Og det går som regel bra, da jeg sjelden er ute og går særlig mer enn halvannen time max.

Men sist jeg var på langtur, og var hjemmefra i 5 timer, langt ute i skog og mark, da fikk jeg et aldri så lite problem med akkurat den saken.

For etter å ha vandret både lenge og vel, og endelig nærmet meg målet, så måtte jeg jo begynne å lete etter et sted jeg kunne huke meg ned litt.
Jeg hadde ikke møtt en levende sjel på turen, ikke annet enn noen fugler. Men sjenert er jeg likevel, så akkurat i det området var det ikke så mange steder å gjemme seg bak. Det var nokså bart, rett og slett utmark.

Jeg besluttet å knipe igjen, og rusle videre. Men nytelsen av turen forsvant litt da, når jeg hadde dette sterke behovet for å lette meg litt.

Da jeg kom frem til bestemmelsesstedet, visste jeg at jeg var nødt til å finne en plass, for jeg begynte å bli litt desperat. Og i det området er det mange som går tur. Og da jeg ankom, møtte jeg flere turgåere.
Men det var jo skog der, så jeg besluttet å tusle litt inn i skogen, der hvor skogen var litt tett. Liten sjanse for å møte noen der.

Jeg møtte ingen der inne i skogen. Så jeg fikk gjort det jeg skulle. Heldigvis hadde jeg hatt vett nok til å pakke med meg både våtservietter og andre ting man kanskje kunne få behov for.

Det var rett og slett en lettelse da jeg igjen kunne nyte turen, og nyte en god brunch da jeg fant meg en fin plass å sitte ved det islagte vannet. Og som bildet over viser, en avslappet Eva nyter sitt måltid 😀

Men så lurer jeg jo på hvordan du løser det problemet når/hvis du er på tur ute i skog og mark, eller i fjellet?
Er du sjenert av deg, og trenger mye å gjemme deg bak?

Ja, det finnes jo alle slags problemer, og dette var et av mine 😉 Men alt løser seg som regel, og vips er problemet borte igjen :)

Det blir nok noen turer på meg nå i påsken, og det gleder jeg meg til 🙂

 

#utpåtur #tur #skogstur #dobesøk  

 

 

20 kommentarer
    1. Du er bare helt skjønn kjerest <3 Du skriver så utrolig bra , stor klem 😉
      Jeg kan passe på deg på neste tur i påsken

    2. Pål A Eriksen: Ja, vet at du passer på meg. Blir kos å gå på tur sammen med deg <3
      Stor klem tilbake...og kyss også <3

    3. De som ikke orker å bære med seg portapotti gjør nok det samme som deg 😉 Kroppen min har en typ “antenne” for sånt, jeg må sjelden noe som helst midt ute på en noen timers tur =) Men må en så må en =)) Håper søndagen har fortsatt like fin =) med lettere trykk =))

    4. For et herlig bilde..og med brunost på maten og gode greier.. :)) Må jeg så må jeg..hehe..går litt inn blant trærne om det er mulig..og speider etter folk før jeg setter meg på huk… Leste selvsagt det vakre innlegget om lykke også :)) Klem <3

    5. Jernbanefrua..: Kroppen min har tydeligvis ikke noen antenne 😉 Men det går jo som regel bra 🙂
      Søndagen er fin, nå blir det øyeblikk ut og spise med familien 🙂

      Ha en fortsatt fin søndag du også <3

    6. annebe: Brunost er godt det, og praktisk til turmat 🙂 Ja, når behovet melder seg, så har man ikke rare valget 🙂

      Fint med litt lykke, unner alle det 🙂

      Fortsatt fin søndag <3 Klem <3

    7. Siden jeg er veldig mye ute og farter, har jeg vent meg av med å være sjenert..det er nå som oftest mulig å gå et stykke unna der det evt måtte være folk – og er det veldig åpne områder – ja da har man nå som regel god oversikt om det måtte komme noen foran eller bak en. Og om noen skulle slumpe til å se meg, har jeg heldigvis lært meg å ignorere det – å gå på do er jo tross alt noe absolutt alle gjør 😉 =)

    8. Hihi…. syns det er greit å hjemme meg bort! Vi er jo så mye ute i skauen at det lærte jeg meg raskt! Et null problem egentlig nå! Klemmer <3

    9. Flott bilde av brunost-dama! Brunost forbinder jeg med nistemat. Kakao hørte også med på barndommens påsketur. Jeg prøver å gjemme meg bak ei busk hvis jeg “må” når jeg er ute på tur, men om jeg bare må tisse så synes jeg ikke det er så krise om noen så skulle få et glimt av meg. Heller DET enn å bli våt i buksa i hvert fall!! 😉

    10. Helene: Ja, du har jo helt rett i det, å gå på do er noe absolutt alle gjør 🙂 Bare at vi som regel gjør det på privaten alle sammen 😉 Uansett er det jo ikke annet å gjøre, enn å gå et stykke unna, og finne seg en privat plass 🙂
      Blir nok kvitt sjenansen jeg også til slutt 😉

    11. Margrethe: Ja, du som er så mye på tur har nok lært det der. Regner med at det ikke er noe problem for meg heller på sikt 😉
      Klemmer og god turpåske <3

    12. karidansen: Ja, brunost er nistemat. Praktisk og lite klissete 🙂 Kakao har jeg også hatt med på tur iblant, eller en god kaffelatte eller lignende 🙂
      Hehe, enig med deg, om noen skulle få et glimt, så er det bare det, mens om man skulle bli våt i buksa, så er jo det litt mer synlig 😉

    13. Laila MA: Hehe….var litt glissent litt før, men hadde jeg hatt den ordentlige krisen på det tidspunktet, hadde jeg nok gjort det der uansett 🙂

    14. Janne: Ja, tipper nok på at det ikke er så mange andre måter å gjøre det på… 🙂
      Godt på tur ja. Blir litt for sjelden, men håper det blir mer utover våren 🙂

    15. Har det jo litt enklere da, selv om fjellet kan være en større utfordring. Ingen trær å gjemme seg bak. Godt du har funnet noen som kan stå og dekke deg nå da 😉

    16. Anonym: Hehe…ja, går jo mest tur alene da, så ikke så mye hjelp å få 😉 Men ja, ser den…noe å gjemme seg bak er jo kjekkest så klart 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg