FAMILIETUR PÅ LOMSESANDEN

Denne påsken var turpåske for meg. Nydelig vær, selv om det var litt kaldt, fristet til utendørsopphold, og da er tur veldig greit, siden man holder seg varm selv i kald vind.

Den ene dagen dro hele hyttegjengen på tur i Lomsesanden-området.
Det var strålende sol, litt vind, og jeg hadde en forstuet fot og et kjempeblåmerke på den andre foten etter et fall dagen før. Men men, hva gjør vel det? Ut på tur, aldri sur 😉

Jeg slet litt med den vonde foten, men det var ikke så alvorlig at jeg ikke klarte å komme meg frem med tunga bent i munnen 🙂


Pål sitt bilde. Her er vi på vei ned mot sjøen, for å rusle litt i strandkanten.

Hadde det ikke vært for den kalde vinden, ville det nesten fristet til bading i det flotte været. Flott sandstrand som ikke står tilbake for noen Syden-strand 🙂

Vi beveget oss også litt opp i høyden, og det var da jeg slet mest med den vonde ankelen, men utsikten var betaling god nok må jeg innrømme. Det ser jo fantastisk ut, nesten som en lagune 🙂

Litt videre kom vi til en varde, og derfra var utsikten flott til alle kanter 🙂

Så beveget vi oss nedover på sletta igjen, og gikk innover fra sjøen. Fine sandstier gjorde det forholdsvis lett å gå med forstuet ankel, og jeg tar gjerne turen igjen 🙂

Både jeg og Pål hadde nye luer på. Og det trengtes, for vinden var ikke akkurat av fønvindkategori 😉

Alt i alt en flott tur i behagelig terreng for meg som var bittelitt skadet. Godt humør fikk jeg i alle fall på turen, for er det noe jeg liker, så er det turer 🙂

Vi hadde planlagt å grille pølser før vi dro tilbake til hytta, men grillene og bålplassene var borte, så da grillet vi når vi kom tilbake til hytta istedet.

I den travle hverdagen er sånne turer verdifulle synes jeg. Det å gjøre noe sammen, uten mas og kjas 🙂 Veldig glad vi har påske til å være sammen med familien 🙂

 

Liker du å gå tur?
Foretrekker du å gå tur alene, eller sammen med andre?

 

#lomsesanden #strandtur #utpåtur #utpåturaldrisur #sol #påske #detblidesørland 

12 kommentarer
    1. Ser så koselig ut! flotte bilder! og uff..har du også tråkket over….jeg sliter jo nå med min ankel…etter mange overtråkk har jeg fått en sprekk i en sene og sliter med ankelen..så håper det går fort og godt over for deg…Jeg liker å gå alene på tur, og jeg liker å gå med noen…alt til sin tid…:-) ha en god kveld!

    2. Jeg elsker jo å gå på tur! Orntlig tur vil jeg gjerne gå med min kjære – og ha med mat og brenne bål osv…… kveldsturen går jeg gjerne aleine – da får jeg “gått av meg arbeidsdagen”! Klemmer!

    3. Så nydelig det var der dere var. Bildene var veldig fine. Det er godt med turer. Og det å gå i sand med forstuet fot, vet jeg er en fin behandling. Gikk milevis etter en strand på Kreta da jeg var der for noen år siden, ble veldig mye bedre i løpet av den uka jeg var der.

    4. Det ser ut til å være et flott område ja. Den “lagunen” får jeg nesten Syden-følelse av! Man skulle ikke tro det var et bilde fra norsk natur!

    5. Toini: Ja, jeg sliter med anklene, de har aldri vært gode. Men denne gangen gikk det egentlig ganske bra, tross alt. Ble ganske fort god, så ikke så alvorlig denne gangen. Det er vel sånn at når det en gang har skjedd, så skjer det lettere en annen gang. Sårbare greier.

      Ja, turer er vel alt til sin tid…Jeg går mest alene, men kos å gå i lag med noen også 🙂
      Ha en flott dag 🙂

    6. frodith: Takk for det 🙂

      Ja, det er kjekt å gå i lag med noen…inspirerende. Jeg går oftest alene. De fleste er jo på jobb når jeg har anledning til å gå tur 🙂

    7. fruensvilje.blogg .no: Ja, det er litt sånn med meg også, oftest må jeg gå alene. Det bor mye folk her, for det er jo by, men de fleste er jo på jobb når jeg har energi nok til å gå tur. Når de er hjemme, er jeg som regel oppbrukt for dagen.

    8. Margrethe: Ja, turene dine ser så koselige ut med bålbrenning og greier. Det blir dessverre oftest for omfattende for meg, da kortere turer er best. Men jeg skulle ønske…. Da skulle jeg gått sånne turer hver dag, med mat og det hele 😀
      Klemmer <3

    9. BforB: Tusen takk for det 🙂
      Ja, vi gikk ikke milevis, men det gikk ganske fort bedre med foten etter turene, så lenge jeg var bevisst på hvor og hvordan jeg plasserte foten. Så det er nok mye i akkurat det ja. Skal legge det på minne til neste gang. For det blir garantert en neste gang 🙂

    10. karidansen: Ja, det er faktisk sant det, Syden-følelsen 🙂 Vi er jo heldige her i landet da, som har så variert natur og så mange vakre naturperler <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg