VERDENS MINSTE BIBLIOTEK?

I Farsundtraktene finnes et veldig lite bibliotek.
I selve byen finnes nok et litt større. Der har jeg ikke vært. Men dette lille biblioteket, det besøkte jeg i påsken. Jeg lånte en bok der også 🙂

Åpningstiden er 24/7 🙂
Ganske beleilig hvis man ikke får sove om natten, og trenger litt lesestoff 😉

Biblioteket er rett og slett plassert på en husvegg. Utvalget er ikke enormt stort, men overraskende mye fant jeg der likevel.

Konseptet er selvbetjent og enkelt. Forsyn deg med en bok, til låns, eller til odel og eie, og legg igjen en bok du har lest, hvis du har en.

Jeg tok med meg en bok, men hadde ingen bok å legge igjen. Neste gang jeg er der, skal jeg ha med et par bøker jeg kan legge igjen, så holdes kanskje utvalget vedlike, om mange har lånt bøker til odel og eie 🙂

På denne måten vil det alltid være sirkulasjon, og forskjellige titler til neste bibliotekkunde 🙂

Kan dette være verdens minste bibliotek?

 

 

#bibliotek #bøker #lesestoff #utlån #tillit 

16 kommentarer
    1. Jernbanefrua..: Tror nok kanskje at sånt virker godt på landsbygda ja. For der er det kanskje ikke så mange som reker rundt for å ødelegge ting. Men det handler jo om tillit, og at folk faktisk oppfører seg 🙂 Et veldig flott konsept ja <3

    2. Margrethe: Ja, jeg synes også det der var litt av en “oppfinnelse”, og slett ikke dumt i strøk hvor det er et stykke til bykjernen 🙂
      <3

    3. fruensvilje.blogg .no: Ja, jeg er veldig enig. Men jeg tenker sånn at det sikkert bare er på landsbygda sånt går an fortsatt. Lite folk og folk med respekt for andres eiendom.

    4. Det er jo så kjekt og lurt….alle kan bidra og flott når man er på ferie, kanskje..og trenger noe å lese…Skulle vært flere slike….og det var jo flott å se på også!

    5. Toini: Ja, jeg er enig i det, og en god idé for ferierende 🙂 Det var jo nettopp det jeg selv var, feriegjest 🙂 Så jeg satte pris på gesten 🙂

    6. Vi fant slike bibliotek i Tvedestrand for noen år siden, og da vi var i Sogndalstrand for et par uker siden var det flere slike på husveggene der. Lurt. Kanskje en skulle starte opp med det i nærområdet her, har mange bøker som bare står og støver ned jeg.

    7. Marit: Ja, det der var en kjempegod idé, den synes jeg du skulle sette ut i live….det burde jeg også, har veldig mye bøker. Men mange av dem har jeg ikke nådd å lese enda, bøker som jeg har arvet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg