EN FORMIDDAGSTUR RUNDT STOKKI

I dag valgte jeg å gå tur rundt Stokkelandsvannet, Stokki på folkemunne.

Sist jeg gikk her var vannet dekket med tykk is og folk gikk på skøyter. Jeg gikk også ut på isen, men valgte å ikke bruke skøyter den gangen. Det kan du lese om HER!

I dag var idyllen en annen, stille og fredelig, med mange fugler på vannet.

Da vi gikk på isen i vinter, gikk vi ut fra denne bredden. Der er en stor piknikplass og ballbane, og mulighet for masse kos for liten og stor.

Turen rundt vannet, pluss til og fra der hvor bilen min sto parkert, tok 59 minutter i dag. Det ble like under 5 km.

Det ser ut til å være ro og harmoni blant alle de forskjellige fuglene i alle fall 🙂

Noen er i farta også 🙂

Naturen var også rolig og harmonisk i dag 🙂

Men i vinter var det ikke fullt så harmonisk. Et tre ser ut til å ha sett sine bedre dager.

Det står benker jevnt fordelt langs løypa. I dag fristet det å sette seg og hvile. For selv om jeg sov hele 7 timer sammenhengende i natt, i motsetning til 3 som er mer vanlig, så har jeg en del å ta igjen. Og det sies at det ikke går å ta igjen søvn, så da får jeg heller føle meg litt sliten og trøtt i dag. Jeg valgte å slepe meg videre, og heller ta pauser i form av små fotostopp 🙂

Her er et blinkskudd (selfie) av trøtte meg.

Det kjekke med å gå ute nå, er fargeprakten i vårblomstene 🙂

Mindre kjekt er det med høyspentmastene som ødelegger for fotogleden rundt en del av vannet.

Når man ikke er i nærheten av høyspentmastene, kan naturen nytes i fulle drag og fotogleden kan utfolde seg fritt 🙂

Og her var slutten på dagens tur. 9 grader og oppholdsvær i alle fall. Det skal visst regne bittelitt i dag, men heldigvis var det ikke noe regn da jeg var på farten 🙂

 

 

#utpåtur #turglede #fotoglede #vår 

 

12 kommentarer
    1. Koselig og flotte bilder! Deilig med tur..uansett hvor trøtt man er…Det gjør noe med meg ihvertfall..man våkner og ser rundt seg..uansett..Ha en god kveld!

    2. Jeg liker så godt bilder med strå i 🙂 Mye fine bilder her. Litt mye snø rundt omkring ennå her. Vi prøvd litt i går, men det var bare snø overalt..

    3. fruensvilje.blogg .no: Ja, det er herlig med naturen som endelig våkner til live igjen etter vinterdvalen. Her er det mye som er grønt året rundt, unntatt når snøen dekker det til 🙂

    4. Toini: Ja, det er helt sant det, men enkelte ganger kan jeg ikke gå tur når jeg er trøtt. Det kommer litt an på hvordan trøtt jeg er. Er forskjell på det 🙂
      Liker å oppleve det rundt meg når jeg går tur ja, men noen ganger går jeg helt i egne tanker og ser ingenting 😉
      En fin kveld til deg også 🙂

    5. frodith: Ja, strå er det en del av rundt dette vannet. Og de er fine, og forskjellige alt etter årstiden 🙂

      Huff, håper snøen snart forsvinner hos dere. Kjekt å se litt bar bakke heller 🙂

    6. Mange flotte bilder, Eva! Et fint sted å være på tur – og passe langt rundt der! Høyspent er sååå kjedelig…. men vi må jo ha strøm….. klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg